Skip to main content

Na meer als 30 jaar klant te zijn geweest bij Ziggo ben ik dan overgestapt naar KPN. Installeren etc ging prima. Internetsnelheid is heel goed.

TV kijken is een een ander verhaal.

De afstandsbediening is uitgebreid, maar helaas werken de ontvangers niet goed. Bij het streamen vanaf Netflix of Viaplay komt het heel vaak voor dat ondanks mijn gekozen hoge internetsnelheid (1000/1000) na het inschakelen van Netflix of Viaplay de stream “vasthangt”. Er gebeurt dan helemaal niets meer, soms zo erg dat dit alleen te verhelpen is door het hele systeem van de spanning af te halen.

Opnemen werkt ook, maar als je eenmaal gekozen hebt om een serie op te nemen is het voor mij onmogelijk om deze opnamen te annuleren. Eens gekozen blijft het systeem die serie opnemen, wat ik ook instel.

Dit zijn enkele van de klachten die ik nu ervaar en waar ik bij Ziggo vreemd genoeg nooit last van had. Maar goed, die hadden weer andere issues, anders was ik natuurlijk niet overgestapt.

Ik denk dat ik iets verkeerd doe en hoor graag wat jullie ervan denken.

Admin: naam aangepast i.v.m. huisregels

Netflix en Viaplay gebruik je op de tv+ ontvanger? Zit deze bekabeld aangesloten? 

Ja, alles via de KPN ontvangers / tv. Alle apparatuur in de woning is met cat6 kabels aangesloten. Wifi alleen voor tablet en telefoon. Werkt overigens ook erg goed.

Hoi ​@De nieuwe klant welkom op de KPN Community. Jammer dat de start van jouw abonnement niet helemaal optimaal verloopt. Zijn de ontvangers in kwestie rechtstreeks aangesloten of zit er nog iets tussen van een switch of iets dergelijks tussen?

Uiteraard zit er een switch tussen. De tijd dat mensen maar een computer hadden is echt wel voorbij. Dit is dezelfde switch en bekabeling die ik gebruikte bij mijn vorige provider en die leverde noot problemen op.

Je kan de ontvanger eens rechtstreeks kunnen aansluiten op het modem van KPN, puur als tijdelijke test. Houden de problemen aan. Bij aanhoudende problemen kan je altijd even contact zoeken met de klantenservice zodat ze het een en ander kunnen doormeten. Dat kan  via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

Reageer