Skip to main content

Goedenavond,

Ik kom een poort te kort in mijn modem.

Ik las dat jullie een switch op kunnen sturen en zou daar graag gebruik van maken.

 

Met vriendelijke groet,

Edek

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Goedenavond,

Ik kom een poort te kort in mijn modem.

Ik las dat jullie een switch op kunnen sturen en zou daar graag gebruik van maken.

 

Met vriendelijke groet,

Edek

Hallo @Edek01 , welk merk en type modem heb je?

Via onderstaande link kun de de switch bestellen:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pos=0

Alléén bij een Experia V10a zou je onder voorwaarden een gratis switch kunnen krijgen.

De beslissing ligt bij een moderator.

 


Hallo @Edek01, leuk dat je onze community hebt gevonden. Welkom op het KPN Forum :)

Heb je JanD zijn post nog gelezen? We horen graag van je!  


Beste @JanD  en @Nadia,

 

bedankt voor jullie reactie. Ik heb inderdaad de Experia V10A. 

 

 


Als je de V10A hebt dan heb je recht op de gratis switch bij 3 of meer ITV ontvangers.


@PeterG  Top! Ook dat heb ik dus dat moet dan goedkomen..

 

groet, Koen


Hallo @Edek01, voordat ik een Switch voor je kan aanvragen controleert het systeem of het noodzakelijk is. Hoe heb je nu het modem, de tv-ontvangers + ander apparatuur aangesloten? 

 


Hoi @Nadia 

De monteur van KPN heeft destijds de 3 kastjes (3tv’s) rechtstreeks op de modem aangesloten. Het modem is ook door hem geïnstalleerd. Overige apparatuur is er niet. 
 

groet,

Koen


Overige apparatuur is er niet. 

Waar kom je dan poorten voor tekort vraag ik me af…. :wink:  :slight_smile:  :thinking: .

Computers, smartphones, tablets, tv's… kan allemaal gewoon via wifi.


Ik heb van die Philips Hue lampen. Ik moet nu iedere keer een tv kastje er uit halen om de lampen aan of uit te doen, dat is nogal irritant. 
 

Groet,

 

koen


Volgens mij moet KPN hier gewoon een switch voor aanbieden. Anders is het ook gene grote kostenpost om er zelf één te kopen toch?

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/


Hey @Edek01

Ik heb van die Philips Hue lampen. Ik moet nu iedere keer een tv kastje er uit halen om de lampen aan of uit te doen, dat is nogal irritant. 

Ja, dat is nogal irritant inderdaad. Ik kan me voorstellen dat je daar graag een oplossing voor wilt :) 

Hoi @Nadia 

De monteur van KPN heeft destijds de 3 kastjes (3tv’s) rechtstreeks op de modem aangesloten. Het modem is ook door hem geïnstalleerd. Overige apparatuur is er niet. 

Zeker weten? Heb je misschien wifi versterkers, NAS, printer, een andere switch etc? Volgens een meting van mijn systeem zijn er naast je tv-ontvangers nog meer apparaten aangesloten op het modem. Vind je het goed dat ik die meting uitlees? Dan kan ik zien wat er precies is aangesloten :) 

 


Beste Nadia,

 

Is dit om te kijken hoe lang ik het volhou om te blijven reageren? Ik ben al een tijd klant bij jullie voor zowel thuis als mobiel. Ik ervaar een probleem in mijn meterkast dat ik poorten te kort kom. Toen ik ging kijken op een forum van jullie of ik de wan poort kan gebruiken zag ik info dat ik eventueel recht heb op een gratis switch. Is dat zo? Super. Is dat niet ook prima, dan koop ik er een. Maar ik kan me niet voorstellen dan ik op een open forum moet gaan vertellen wat voor apparaten ik allemaal heb. Er staat idd. Nog een switch in de woonkamer die die naar de meterkast gaat en naar het tv kastje. Dat lost niet het probleem op wat ik in de meter kast heb. Ook staat er een wifi versterker van KPN op de 1e daar had ik niet aan gedacht. 
 

Groet,

 

Koen


Maar geeft wel weer dat je niet je 3 ontvanger rechtstreeks op de V10a hebt aangesloten maar al verderop een switch hebt zitten, en je nu dus doordat je zelf gaat uitbreiden een poort tekort komt, die Hue bridge hoeft niet perse in de meterkast, kun je ook bij die switch in de buurt plaatsen als daar nog een poort vrij is.

Gaat er om, is het noodzakelijk dat er een switch gratis word verstuurd, of hoeft dit niet omdat het anders is op te lossen.


Hoi @Edek01, het was zeker niet de bedoeling om je te frustreren. Sorry daarvoor. Zoals gezegd moet ik een meting uitvoeren om te controleren of een switch noodzakelijk is. Daarmee bedoel ik te zeggen: om te kijken of je via ons een switch kunt krijgen. Die leveren we vaak kosteloos wanneer je bijvoorbeeld een extra tv-ontvanger bestelt, maar geen plek meer hebt op het modem om aan te sluiten.

Ook was mijn vraag: heb je extra apparatuur aangesloten? Bedoeld om een beter inzicht te krijgen over je thuisnetwerk. Zodat wij jou hier op het forum gericht advies kunnen geven hoe je op een handige manier de Philips Hue kunt integreren in je netwerk. Het is uiteraard niet verplicht om hier te vermelden hoe je thuisnetwerk eruitziet. Maar het is anoniem en kan erg handig zijn :) 

Goede tip van Doornekamp: 

die Hue bridge hoeft niet perse in de meterkast, kun je ook bij die switch in de buurt plaatsen als daar nog een poort vrij is.

Wil je toch het aantal UTP-poorten uitbreiden dan kun je een extra switch aanschaffen. Wij verkopen een via de KPN Webshop apparatuur voor thuis


En ook op andere plaatsen te verkrijgen.

https://tweakers.net/pricewatch/263447/netgear-prosafe-gigabit-plus-gs105e.html


Wat een kneuterigheid lees ik hier om een gratis switch te verkrijgen wat  m.i. volkomen terecht is omdat alle andere modems 4 wan poorten hebben en dat is niet het geval als een klant een experia 10a  modem heeft gekregen.

Als dit de norm is van een moderator van kpn is waardoor een klant gefrustreerd raakt nogal lullig overkomt bij mij , temeer omdat meerdere klanten in hetzelfde geval de switch wel gratis hebben gekregen


@Doornekamp33 

Bedankt voor de tip. Daar heb ik niet aan gedacht. Stom van me.!


Wat een kneuterigheid lees ik hier om een gratis switch te verkrijgen wat  m.i. volkomen terecht is omdat alle andere modems 4 wan poorten hebben en dat is niet het geval als een klant een experia 10a  modem heeft gekregen.

Als dit de norm is van een moderator van kpn is waardoor een klant gefrustreerd raakt nogal lullig overkomt bij mij 

Een moderator verzint dit niet, het is gewoon het computersysteem van KPN waar de moderator mee werkt die dit vereist. Een moderator kan helemaal niet zomaar allerlei apparatuur gratis richting klanten sturen. Met de beste wil van de wereld niet. Het computersysteem bepaald dat.


@jimny  Het is ongelofelijk. Uiteindelijk is de Hue bridge verplaatsen ook niet de uitkomst, daarvoor kom ik weer stroompunten te kort. Ik bestel binnenkort nog een itv erbij dan zal het vast meegeleverd worden. Ik schei er hier mee uit want de tijd op dit forum heeft me al meer dan €30 euro gekost. 


Nou voor die €30,- had je vooraf ook best een switch kunnen kopen. In een eerder bericht gaf je aan het geen probleem te vinden om er één te kopen, en nu wil je dan maar een extra ontvanger bestellen?

Zo kost het je nog veel meer tijd én geld om tot een keuze te komen :sweat_smile:

 


Heh, jammer dat je stroompunten te kort komt Edek. Dat had een mooie oplossing geweest die je niets extra's had gekost. 

Mag ik iedereen vragen om op een neutrale manier een toevoeging te doen aan de vraag van de topic starter. Ik geloof dat we elkaars intenties en vragen verkeerd opvatten, waardoor het onbedoeld een onprettige discussie wordt. Dat is zonde. Op het forum helpen we elkaar :) 


Reageer