Skip to main content

Terugkijken lukt niet sinds overstap naar glasvezel, melding: Videoserver niet gevonden

• October 4, 2025
  • 19 reacties
  • 168 keer bekeken

Sinds wij glasvezel hebben is het echt een ramp. Terugkijken of opnames bekijken gaat heel soms goed maar zo vaak loopt het vast en krijg de melding videoserver niet gevonden. Deze week contact opgenomen met KPN en die hebben me door een hele reis geholpen om te kijken of het verholpen kon worden.. opnieuw software geïnstalleerd maar helaas nog steeds hetzelfde probleem en dit is zo frustrerend😩

19 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 4, 2025

Dit heeft niets met glasvezel te maken.

Werkt zowel op Glasvezel als op koper hetzelfde.

1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de KPN router (Experiabox of Box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2025

De tv-ontvanger is een Arris en de router is een

Experia Box v10

maar als het niet aan het glasvezel zou liggen volgens jou.. waarom is het probleem dan begonnen nadat we glasvezel hebben gekregen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 4, 2025

De tv-ontvanger is een Arris en de router is een

Experia Box v10

maar als het niet aan het glasvezel zou liggen volgens jou.. waarom is het probleem dan begonnen nadat we glasvezel hebben gekregen.

Pure toeval dat het probleem naar glasvezel optreedt. 

Vanaf het glasvezel modem gaat een UTP kabel naar de Experiabox V10 en de Experiabox V10 doet met het signaal hetzelfde als toen je nog koper had.

Wel kan een DVS of switch zonder IGMP snooping voor dit soort problemen zorgen.

Heb je de Arris 5202 of de Arris 2952

Beste kan je even bellen (gratis) met 0800-0402

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2025

Ik heb de Arris 2952

kan ik doen maar deze week ook lang aan de lijn gezeten met een medewerker en die heeft alle stappen doorlopen en daarna ook nieuwe software maar zei wel dat zij alle stappen heeft genoteerd voor het geval ik weer problemen zou krijgen zodat de volgende medewerker deze stappen niet meer hoef te nemen… misschien toch maar weer aan de lijn gaan hangen

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 4, 2025

Nu is ook de Arris VIP 2952 ondertussen een oud beestje.

Helaas als hij werkt, wordt hij niet omgeruild.

Probeer het volgende:

Zet hem met de schakelaar achterop uit (dus van de spanning af halen).

Wacht mimimaal 1 minuut (iets langer mag).

Zet hem weer aan en laat hem opstarten.

Je kan overwegen om je abonnement om te zetten naar KPN tv+

Dan krijg je de mediabox Sagemom DIW7022 (KPN tv+ box) en meestal ben je dan ook goedkoper uit.

Je moet dan wel contractvrij zijn.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 4, 2025

Alles herstarten, inclusief het glasvezelkastje, wil in dit geval nog wel eens helpen

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2025

Heb nu het kastje uitgezet.

maar overgaan naar tv+ zal niet lukken omdat ik net mijn contract had verlengd 

dus ga als het weer niet lukt maar weer even aan de lijn hangen met ze

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2025

Alles wat je me aanbeveelt heb ik van de week al gedaan met de medewerker van KPN

alles eruit en alles opnieuw opgestart

heeft het toen die dag en avond gedaan maar de andere dag

begon alles weer opnieuw.. helaas

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 4, 2025

Hoe is de tv ontvanger verbonden met de KPN router? Rechtstreeks met een ethernet kabel, of zit daar nog iets anders tussen (switch, DVS powerline adapters, …)?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 4, 2025

Denk ethernet kabel? Ben geen deskundige en heb rode en gele kabels en wifi

Ontvanger had ik net met knopje uitgezet en na een min of 5 aangezet

heb nu wel een programma kunnen terug kijken wat ik had opgenomen maar dit gebeurt wel vaker dus ben er niet gerust op.

maar ik ga maandag dus gewoon even bellen

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 6, 2025

Hoi ​@Gerda1958 en bedankt voor jouw bericht :)

Dit probleem staat in principe inderdaad los van het feit dat je nu op glasvezel bent aangesloten maar ik begrijp wel dat je het in eerste instantie in die hoek zoekt omdat dit probleem dus speelt sinds je bent overgegaan op glasvezel. Heb je hier vandaag ook nog contact over gehad met onze Helpdesk? Zo ja, ben ik benieuwd wat daar uit is gekomen! Wel fijn om te lezen dat je nu wel een programma terug hebt kunnen kijken die je had opgenomen maar begrijp ook dat je hier nog niet gerust op bent. Hoor in ieder geval graag van je wat nu de stand van zaken is!

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 6, 2025

Hoi Jan 

Vanmiddag weer aan de telefoon gehangen met Frank die weer heeft geprobeerd om er iets van te maken. Het lukt gewoon niet! De ene keer doet het wel wat het moet doen en de andere keer stopt het programma weer. Nu komt er morgen een ethernetkabel die ik in de router en de tv ontvanger kan steken.. hij dacht dat dit een optie kon zijn. Zo niet dan moet ik weer bellen en dan sturen ze een nieuwe tv ontvanger en als dat nog niet helpt dan sturen ze een monteur. Dus al met al een heel gedoe en heel jammer want terug kijken is nu even geen optie!

Maar dank voor je interesse 

• Deelnemer
  • October 9, 2025

Ik heb precies hetzelfde sinds overstap glasvezelkastje dus dat is wel behoorlijk verdacht.

Nooit problemen gehad met terugkijken of opnemen en nu continu inderdaad het bericht dat ik geen verbinding met de server heb. Er zit een vaste directe internetkabel in vanuit router naar tv-kastje dus dat lijkt mij heel bijzonder.

Ik heb inmiddels ook alle stappen volgens kpn al geprobeerd. Je betaald overigens gewoon voor deze services dus hoort het te werken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 9, 2025

Klopt.. en dat zei de medewerker ook hoor dat ze er zijn om te zorgen dat alles goed verloopt.

de ethernetkabel was de volgende dag al binnen en direct aangesloten.. helaas hielp dit ook weer niet.. was te verwachten.. maar ga nu weer bellen en als het goed is krijg ik dan een nieuwe tv-ontvanger en als het dan nog niet goed werkt.. dan ja dan komt er een monteur langs om te kijken of het signaal via het glasvezelkastje wel goed wordt doorgegeven. Stuur er meteen 1 zou ik zeggen🙈maar wordt vervolgd 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 9, 2025

Dit probleem staat in principe inderdaad los van het feit dat je nu op glasvezel bent aangesloten

Zit je met glasvezel niet op een ander KPN-netwerk dan met VDSL? En gebruiken alle TV+ Box ontvangers in Nederland dezelfde serverinstellingen?

(Ik neem aan dat ​@Gerda1958 en ​@Thschilder een KPN modem gebruiken. En geen speciale instellingen voor DNS of routering in hun thuisnetwerk hebben gedaan. Want anders hadden ze dat wel genoemd.)

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 10, 2025

Dit probleem staat in principe inderdaad los van het feit dat je nu op glasvezel bent aangesloten

Zit je met glasvezel niet op een ander KPN-netwerk dan met VDSL? En gebruiken alle TV+ Box ontvangers in Nederland dezelfde serverinstellingen?

Een deel van het netwerk is inderdaad anders op glasvezel dan bij VDSL, maar niet op zo'n manier dat het hier invloed op heeft. Het zal eerder iets zijn in de communicatie tussen het tv platform, het modem en de tv ontvangers. Daar kunnen verschillenden oorzaken voor zijn.

​@Gerda1958, en jij ook ​@Thschilder, willen jullie je forumprofiel invullen? Dan kunnen we even een dieper kijkje nemen wat hier speelt.   

• Deelnemer
  • October 10, 2025

Hoi Erik,

Ik heb een Experia box v10a.

Ik heb mijn forum profiel ingevuld.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 10, 2025

Net als Thschilder hebben wij ook een Experia Box 

Morgen kunnen wij een pakket ophalen want nu heeft KPN toch eindelijk een nieuwe tv-ontvanger  naar ons gestuurd.. dus weer een stapje verder.. als ook dit niet werkt komt er een monteur

• Deelnemer
  • October 14, 2025

Een deel van het netwerk is inderdaad anders op glasvezel dan bij VDSL, maar niet op zo'n manier dat het hier invloed op heeft. Het zal eerder iets zijn in de communicatie tussen het tv platform, het modem en de tv ontvangers. Daar kunnen verschillenden oorzaken voor zijn.

​@Gerda1958, en jij ook ​@Thschilder, willen jullie je forumprofiel invullen? Dan kunnen we even een dieper kijkje nemen wat hier speelt.   

Heb ik gedaan! 

Ik heb een Experia box v10a