Skip to main content

Hey, sinds vandaag, 16/4-23, KPN TV+ Box geïnstalleerd.l (ethernet) Ging allemaal makkelijk er perfect. Maar wel wennen zeg! Vind niet alles fijn. Heel vervelend dat je met de home (of terug) knop niet gewoon je tv programma weer in beeld hebt. Meteen al die toeters en bellen in beeld. Ook mis ik het zendercijfer op de ontvanger zelf.

Het terugkijken mislukt continue. Zit je net lekker te kijken, stopt het en hup terug naar zender waar hij op stond. Er wordt aangegeven geen internetverbinding, terwijl die er wel is. De hele avond hern en weer gelopen naar andere kamer m'n experiabox waar ik de stekker uit moest trekken. Hielp niet. (stekker er wel weer ingedaan 🤪) Resetten hielp ook niet. Heb de extra wifi versterkers van KPN in gebruik (die ronde). 

Ontvanger uit en opnieuw opgestart. Hielp ook niks. Kan nu dus niet terugkijken en daar baal ik enorm van, want daar maak ik heel veel gebruik van.

HELP!

Ps nog een tip: mijn ene tv is een oude TVE, staat niet op de code-lijst. Na enig speuren ontdekte ik dat TVE een dochter was van merk Haier. Die staat wel op de lijst. Met heel veel codes. Gelukkig werkte de eerste de beste! Blij mee, nu kan ik eindelijk met één afstandsbediening toe in de slaapkamer.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hey, sinds vandaag, 16/4-23, KPN TV+ Box geïnstalleerd.l (ethernet) Ging allemaal makkelijk er perfect. Maar wel wennen zeg! Vind niet alles fijn. Heel vervelend dat je met de home (of terug) knop niet gewoon je tv programma weer in beeld hebt. Meteen al die toeters en bellen in beeld. Ook mis ik het zendercijfer op de ontvanger zelf.

Het terugkijken mislukt continue. Zit je net lekker te kijken, stopt het en hup terug naar zender waar hij op stond. Er wordt aangegeven geen internetverbinding, terwijl die er wel is. De hele avond hern en weer gelopen naar andere kamer m'n experiabox waar ik de stekker uit moest trekken. Hielp niet. (stekker er wel weer ingedaan 🤪) Resetten hielp ook niet. Heb de extra wifi versterkers van KPN in gebruik (die ronde). 

Ontvanger uit en opnieuw opgestart. Hielp ook niks. Kan nu dus niet terugkijken en daar baal ik enorm van, want daar maak ik heel veel gebruik van.

HELP!

Ps nog een tip: mijn ene tv is een oude TVE, staat niet op de code-lijst. Na enig speuren ontdekte ik dat TVE een dochter was van merk Haier. Die staat wel op de lijst. Met heel veel codes. Gelukkig werkte de eerste de beste! Blij mee, nu kan ik eindelijk met één afstandsbediening toe in de slaapkamer.

 

 

 

Herkenbaar, na een reset naar fabrieks instellingen ging het al weer even goed.
Niet elke verandering is een verbetering idd. 
Ik mis bijv. nog steeds een gids, met alleen favoriete zeders, net als op de KPN TV app.
Gisteren en vandaag toch weer gedoe. Gisteren tijdens opgeslagen uitzending kijken wilde ik terugspoelen hupsake terug naar het scherm hoofdscherm van alles wat opgeslagen is. Vervolgens uitzending weer opgezocht, is het punt waar ik gebleven was weg.
En vanmorgen een lege gids, waar je niets mee kunt!


Hey, sinds vandaag, 16/4-23, KPN TV+ Box geïnstalleerd.l (ethernet) Ging allemaal makkelijk er perfect. Maar wel wennen zeg! Vind niet alles fijn. Heel vervelend dat je met de home (of terug) knop niet gewoon je tv programma weer in beeld hebt. Meteen al die toeters en bellen in beeld. Ook mis ik het zendercijfer op de ontvanger zelf.

Het terugkijken mislukt continue. Zit je net lekker te kijken, stopt het en hup terug naar zender waar hij op stond. Er wordt aangegeven geen internetverbinding, terwijl die er wel is. De hele avond hern en weer gelopen naar andere kamer m'n experiabox waar ik de stekker uit moest trekken. Hielp niet. (stekker er wel weer ingedaan 🤪) Resetten hielp ook niet. Heb de extra wifi versterkers van KPN in gebruik (die ronde). 

Ontvanger uit en opnieuw opgestart. Hielp ook niks. Kan nu dus niet terugkijken en daar baal ik enorm van, want daar maak ik heel veel gebruik van.

HELP!

Ps nog een tip: mijn ene tv is een oude TVE, staat niet op de code-lijst. Na enig speuren ontdekte ik dat TVE een dochter was van merk Haier. Die staat wel op de lijst. Met heel veel codes. Gelukkig werkte de eerste de beste! Blij mee, nu kan ik eindelijk met één afstandsbediening toe in de slaapkamer.

 

 

 

Herkenbaar, na een reset naar fabrieks instellingen ging het al weer even goed.
Niet elke verandering is een verbetering idd. 
Ik mis bijv. nog steeds een gids, met alleen favoriete zeders, net als op de KPN TV app.
Gisteren en vandaag toch weer gedoe. Gisteren tijdens opgeslagen uitzending kijken wilde ik terugspoelen hupsake terug naar het scherm hoofdscherm van alles wat opgeslagen is. Vervolgens uitzending weer opgezocht, is het punt waar ik gebleven was weg.
En vanmorgen een lege gids, waar je niets mee kunt!

Hè jakkes, vervelend! Die persoonlijke programma voorkeur mis ik ook. En ik vind de gids ook veel minder duidelijk en minder goed 'bestuurbaar'. In mijn beleving moet je nu veel overbodige handelingen verrichten. Laten we maar hopen dat de problemen nog bij de kinderziektes horen.


Komen ze nu mee, vind dat wij met de KPN TV+ Box dat ook moeten krijgen. Gezien alle narigheid wel het minste dat ze kunnen doen. Ben al heel lang bij KPN.

'KPN beloont vaste klanten: 24 maanden tv en internet voor 35 euro"

https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-beloont-vaste-klanten-24-maanden-tv-en-internet-voor-35-euro/?referrer=android-app%3A%2F%2Fcom.google.android.googlequicksearchbox%2F&referer=android-app%3A%2F%2Fcom.google.android.googlequicksearchbox%2F


Het terugkijken mislukt continue. Zit je net lekker te kijken, stopt het en hup terug naar zender waar hij op stond. Er wordt aangegeven geen internetverbinding, terwijl die er wel is.

Hier dito. Heb er een topic over lopen.

En hier nog een topic hierover:

Overigens heb ik ook de gewone Android-TV app van kpn itv op de box gezet. Daarin lijkt het wel storingsvrij te lukken met opnames kijken. Kunnen 'we’ tenminste even vooruit.


Hoi @Stokroos . Gebeurt dat met dat terugkijken en dat de boel dan stopt nog steeds? Hoe is jouw box aangesloten?


Hey, dank voor je reactie! Ik kan niet terugkijken en ook geen opnames kijken. Hij begint heel dapper, maar na paar minuten, floep, terug naar 'home'. Ook het wisselen van zender gaat niet vloeiend. Vind het ook heel vervelend dat met 'home'-knop het scala 'nu op tv' te zien krijgt. Heel druk en verwarrend vind ik dat. En vervelend dat je dan alsnog de zender waar hij op afgestemd staat moet aanklikken (dan volgt ook weer korte onderbreking). Mi.i.  allemaal onnodige handelingen. De aansluiting is met ethernetkabel. Precies zoals met mijn oude ontvanger.

Met de box en oude tv in mijn slaapkamer gaat het gek genoeg (meestal) wel goed. Die is aangesloten met HDMI kabel alsook met WiFi versterker aan ethernetkabeltje.

Nu ik dit zo lees, moet ik misschien de probleembox eens met HDMI proberen? 

Dank voor het meedenken/adviezen!


Hoi @Erwin_ 

Dit lijkt wel heel erg op

Ofwel kbx-apk- 1001 t/m 1007


We hebben echt hetzelfde probleem hè. Maandagochtendkastjes 😬

Zet net tv aan, al 2 keer weer vanzelf opnieuw opgestart....pfft.


Ik doe vrijwel niks met terugkijken, Stokroos. Maar neem alles op wat ik die avond zou willen zien. En kijk het via opnames (kan ik op de commerciëlen ook de reclame overslaan wat met terugkijken niet kan).

Maar opnames en terugkijken maakt gebruik van dezelfde servers en het lijkt er op dat de verbinding daarmee van af sommige boxen momenteel hapert.

TIP: ik heb op de box ook de gewone Android-TV app van kpn gezet. Daarmee lijkt het met opnames en terugkijken (doe ik alleen met de npo zenders) wel goed te gaan.

 


Dankjewel Peter, ik doe beide en inderdaad de commerciële neem ik op om dezelfde reden.

Die tip van de app had ik niet aan gedacht, ga ik uitproberen!


Ben echt zo teleurgesteld en ook moedeloos. Heb echt alles geprobeerd wat ik zelf kon bedenken en wat ik hier vond. Heb overal in huis prima internetverbinding en ook Wifi. Maar de ontvanger zegt van niet. Word er chagrijnig van.

Tv kijken is nu een ergenis geworden. Zolang ik hem op dezelfde zender laat staan gaat het net. Alleen in begin meestal paar keer opnieuw opstarten omdat hij 'vastloopt'.

Zodra ik, wat voor actie dan ook onderneem, krijg ik alweer een foutmelding. En moet meestal weer opnieuw opstarten. Bah!

- Opnemen doet het wel, afspelen NIET

- Programma terugkijken NIET

- Kijken vanaf begin NIET

- Terugspoelen in live kijken meestal NIET

- Bij wisselen van zender VALT GELUID 2 sec WEG, dito bij vanuit 'home' op zender klikken waar hij op afgestemd staat

- Onduidelijke gids, die op mijn tv de onderste 'regel' maar half weergeeft (zie foto)

- Geen zendernummer op ontvanger echt een gemis!!

- Je moet meer handelingen verrichten (teveel). De oude ontvanger is véél gebruiksvriendelijker en duidelijker!

Beeld is wel scherper. Dat is dan ook echt de enige winst.

Wat is dit voor een miskleun?

​​​​​

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt
Admin: samengevoegd met eigen topic


Ben echt zo teleurgesteld en ook moedeloos. Heb echt alles geprobeerd wat ik zelf kon bedenken en wat ik hier vond. Heb overal in huis prima internetverbinding en ook Wifi. Maar de ontvanger zegt van niet. Word er chagrijnig van.

Tv kijken is nu een ergenis geworden. Zolang ik hem op dezelfde zender laat staan gaat het net. Alleen in begin meestal paar keer opnieuw opstarten omdat hij 'vastloopt'.

Zodra ik, wat voor actie dan ook onderneem, krijg ik alweer een foutmelding. En moet meestal weer opnieuw opstarten. Bah!

- Opnemen doet het wel, afspelen NIET

- Programma terugkijken NIET

- Kijken vanaf begin NIET

- Terugspoelen in live kijken meestal NIET

- Bij wisselen van zender VALT GELUID 2 sec WEG, dito bij vanuit 'home' op zender klikken waar hij op afgestemd staat

- Onduidelijke gids, die op mijn tv de onderste 'regel' maar half weergeeft (zie foto)

- Geen zendernummer op ontvanger echt een gemis!!

- Je moet meer handelingen verrichten (teveel). De oude ontvanger is véél gebruiksvriendelijker en duidelijker!

Beeld is wel scherper. Dat is dan ook echt de enige winst.

Wat is dit voor een miskleun?

​​​​​

 

 

Nou precies dit -.- wij hebben nu het oude aangesloten wachten op een nieuwe ontvanger. Niet dat dat iets gaat uitmaken want denk dat je beter een v12 box kan geven zodat je toch via de wifi kan kijken gezien de kabel het niet doet


Hoe is de DIW7022 verbonden met de Experiabox of Box12? 

 

Zie ook hier, punten waar KPN aan werkt.


Via ethernet met experiabox.


Via ethernet met experiabox.

Welke Experiabox heeft u?


De vorige KPN tv decoder (Arris VIP 5202) had ook geen display.

En, behalve radio, zie je op de tv op welke zender hij staat.

 

Zie ook hier.

De kennisbank voor de DIW7022

Kan je heel veel in vinden. 

 

Beeld instellingen staan waarschijnlijk niet goed.

Die kan je bij instellingen aanpassen.

Geluid kan je het beste op de box op maximaal zetten, en volume via tv of soundbar regelen.

Gebruik je wel de 4K HDMI kabel (indien je een 4K tv hebt)? 

Heb je wel het opname pakket of 2 KPN tv decoders (DIW7022)? 

Zie voor tips ook de kennisbank.

 

Welke experiabox heeft u? 


Via ethernet met experiabox.

Welke Experiabox heeft u?

De V10


Nieuwe modem ontvangen v10 again want ik krijg die v12 echt niet??? Alles gedaan en hoppa tv+box werkt nog steeds niet zowel wifi als kabel niet?? Arris box weer geïnstalleerd en plop die werkt weer perfect! Ik wordt hier zo moe van! Morgen weer bellen!


@LadiiyD 

 

Vul je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator het voor je nakijken. 

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren.


Dankjewel! Ga ik straks ff doen.


Nieuwe modem ontvangen v10 again want ik krijg die v12 echt niet??? 

Heeft u misschien een koperverbinding? En daarbij pairbonding? Want dat ondersteund de KPN Box 12 niet.


Nieuwe modem ontvangen v10 again want ik krijg die v12 echt niet??? 

Heeft u misschien een koperverbinding? En daarbij pairbonding? Want dat ondersteund de KPN Box 12 niet.

Ik heb geen box 12 gekregen, maar weer de 10. Dus probleem is gewoon hetzelfde heb de arris box maar weer aangesloten om toch tv te krijgen. Straks echtscheiding hier, me man wordt helemaal gek van het gezeik dat het niet werkt. Omdat we nooit geen problemen hebben gehad en nu gewoon totaal niet werkt! 


Heb je nog ergens een switch liggen?

Zo ja, plaats die eens tussen de V10 en de TV+ Box. Is het probleem daarmee verholpen?


Heb je nog ergens een switch liggen?

Zo ja, plaats die eens tussen de V10 en de TV+ Box. Is het probleem daarmee verholpen?

Helaas heb ik dat niet liggen.


En een echte oplossing ga je niet krijgen. Deze ellende ligt gewoon aan slechte implementatie. Als je verder een prima internetverbinding hebt (die heb je want TV kijken was nooit een issue) zijn alle slechte ‘oplossingen’ als kabels wisselen, herstarten, alle instellingen wissen (dat is toch vreemd, je krijgt een nieuw apparaat wat zelf de laatste software installeert en na afronden van configuratie heb je bij eerste gebruik al ellende, hoezo moet je dan alle instellingen wissen?!).

 

Ik ben er ook zuur van dat we KPN+ hebben, de laatste versie chromecast doet alles wat de nieuwe ontvanger ook kan en dat was naast de solide oude ontvanger prima. Maar nu heb ik een haperende tv ontvanger met eigenaardige gewoontes (waarom staat niet gewoon een TV programma op als ik het kastje aanzet, het is vooral een TV ontvanger en de rest is leuk meegenomen). Bah, waardeloos product. Succes, ik ga niet eens moeite doen om ondersteuning aan te vragen, wetende dat je nooit meer terug mag naar je oude ontvanger en het vooral aan jou als gebruiker ligt. Kabeltje wisselen, herstart een keer, is je modem wel goed aangesloten, staat de magnetron niet aan, zit de buurman te lassen? Overal is wel een excuus voor te bedenken waarom het niet goed zou werken.