Skip to main content

Hey, sinds vandaag, 16/4-23, KPN TV+ Box geïnstalleerd.l (ethernet) Ging allemaal makkelijk er perfect. Maar wel wennen zeg! Vind niet alles fijn. Heel vervelend dat je met de home (of terug) knop niet gewoon je tv programma weer in beeld hebt. Meteen al die toeters en bellen in beeld. Ook mis ik het zendercijfer op de ontvanger zelf.

Het terugkijken mislukt continue. Zit je net lekker te kijken, stopt het en hup terug naar zender waar hij op stond. Er wordt aangegeven geen internetverbinding, terwijl die er wel is. De hele avond hern en weer gelopen naar andere kamer m'n experiabox waar ik de stekker uit moest trekken. Hielp niet. (stekker er wel weer ingedaan 🤪) Resetten hielp ook niet. Heb de extra wifi versterkers van KPN in gebruik (die ronde). 

Ontvanger uit en opnieuw opgestart. Hielp ook niks. Kan nu dus niet terugkijken en daar baal ik enorm van, want daar maak ik heel veel gebruik van.

HELP!

Ps nog een tip: mijn ene tv is een oude TVE, staat niet op de code-lijst. Na enig speuren ontdekte ik dat TVE een dochter was van merk Haier. Die staat wel op de lijst. Met heel veel codes. Gelukkig werkte de eerste de beste! Blij mee, nu kan ik eindelijk met één afstandsbediening toe in de slaapkamer.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Heb je nog ergens een switch liggen?

Zo ja, plaats die eens tussen de V10 en de TV+ Box. Is het probleem daarmee verholpen?

Helaas heb ik dat niet liggen.

Dat is jammer. Mijn vermoeden is namelijk dat de TV+ Box te weinig signaal op de netwerkkabel zet en dat daardoor de verbinding regelmatig even wegvalt met alle gevolgen van dien. Een switch kan in zo'n situatie wonderen verrichten, als dat inderdaad de oorzaak zou zijn. 🙄


Heb je nog ergens een switch liggen?

Zo ja, plaats die eens tussen de V10 en de TV+ Box. Is het probleem daarmee verholpen?

Helaas heb ik dat niet liggen.

Dat is jammer. Mijn vermoeden is namelijk dat de TV+ Box te weinig signaal op de netwerkkabel zet en dat daardoor de verbinding regelmatig even wegvalt met alle gevolgen van dien. Een switch kan in zo'n situatie wonderen verrichten, als dat inderdaad de oorzaak zou zijn. 🙄

Ja kan ik niet zoiets aanschaffen en wat raad je mij aan. Als dat een oplossing zal zijn prima. Ik vind alleen raar dat met arris alles echt perfect werkt en ik stuur de arris ontvangers niet terug zolang tv+ niet werkt


Heb je nog ergens een switch liggen?

Zo ja, plaats die eens tussen de V10 en de TV+ Box. Is het probleem daarmee verholpen?

Helaas heb ik dat niet liggen.

Dat is jammer. Mijn vermoeden is namelijk dat de TV+ Box te weinig signaal op de netwerkkabel zet en dat daardoor de verbinding regelmatig even wegvalt met alle gevolgen van dien. Een switch kan in zo'n situatie wonderen verrichten, als dat inderdaad de oorzaak zou zijn. 🙄

Ja kan ik niet zoiets aanschaffen en wat raad je mij aan. Als dat een oplossing zal zijn prima. Ik vind alleen raar dat met arris alles echt perfect werkt en ik stuur de arris ontvangers niet terug zolang tv+ niet werkt

Eerst zou ik even bij de buren aankloppen of zij er wellicht nog één hebben liggen die je even kunt lenen om te testen.

Daarnaast zou ik andere forumleden met hetzelfde probleem willen vragen om dit ook eens uit te proberen.


Heb je nog ergens een switch liggen?

Zo ja, plaats die eens tussen de V10 en de TV+ Box. Is het probleem daarmee verholpen?

Helaas heb ik dat niet liggen.

Dat is jammer. Mijn vermoeden is namelijk dat de TV+ Box te weinig signaal op de netwerkkabel zet en dat daardoor de verbinding regelmatig even wegvalt met alle gevolgen van dien. Een switch kan in zo'n situatie wonderen verrichten, als dat inderdaad de oorzaak zou zijn. 🙄

Ja kan ik niet zoiets aanschaffen en wat raad je mij aan. Als dat een oplossing zal zijn prima. Ik vind alleen raar dat met arris alles echt perfect werkt en ik stuur de arris ontvangers niet terug zolang tv+ niet werkt

Eerst zou ik even bij de buren aankloppen of zij er wellicht nog één hebben liggen die je even kunt lenen om te testen.

Daarnaast zou ik andere forumleden met hetzelfde probleem willen vragen om dit ook eens uit te proberen.

Dan ga ik het op mijn werk even vragen daar heb ik het wel zien liggen, gezien we toch bezig zijn alle systemen aan het omzetten. Wellicht mag ik er even 1 lenen thnx. Mocht dat lukken welke is dan beste om aan te schaffen?


Deze:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

Geen garantie dat het werkt. Het is echt een probeersel.


Heb je nog ergens een switch liggen?

Zo ja, plaats die eens tussen de V10 en de TV+ Box. Is het probleem daarmee verholpen?

Helaas heb ik dat niet liggen.

Dat is jammer. Mijn vermoeden is namelijk dat de TV+ Box te weinig signaal op de netwerkkabel zet en dat daardoor de verbinding regelmatig even wegvalt met alle gevolgen van dien. Een switch kan in zo'n situatie wonderen verrichten, als dat inderdaad de oorzaak zou zijn. 🙄

Ik vind het een bedenkelijk advies, maar goed, aangezien het nu helemaal niet werkt valt het te proberen. Vergeet niet dat de oude ontvanger op dezelfde kabel prima werkt. De kabel is vast geen 100 meter lang, als er ‘te weinig signaal’ op zou staan (wat bedoel je, veel packet loss?) dan zou de oude ontvanger daar ook last van moeten hebben. Een andere kabel zou een veel logischer advies zijn, prik die even in je modem en ontvanger. Dan sluit je die uit. Signalen versterken voor de TV is wel echt jaren 90 kabel TV advies.

PS: moet de switch dan aan de kant van de ontvanger aangesloten worden? Succes, gaat niks helpen kan ik je nu zal zeggen


Heb je nog ergens een switch liggen?

Zo ja, plaats die eens tussen de V10 en de TV+ Box. Is het probleem daarmee verholpen?

Helaas heb ik dat niet liggen.

Dat is jammer. Mijn vermoeden is namelijk dat de TV+ Box te weinig signaal op de netwerkkabel zet en dat daardoor de verbinding regelmatig even wegvalt met alle gevolgen van dien. Een switch kan in zo'n situatie wonderen verrichten, als dat inderdaad de oorzaak zou zijn. 🙄

Ik vind het een bedenkelijk advies, maar goed, aangezien het nu helemaal niet werkt valt het te proberen. Vergeet niet dat de oude ontvanger op dezelfde kabel prima werkt. De kabel is vast geen 100 meter lang, als er ‘te weinig signaal’ op zou staan (wat bedoel je, veel packet loss?) dan zou de oude ontvanger daar ook last van moeten hebben. Een andere kabel zou een veel logischer advies zijn, prik die even in je modem en ontvanger. Dan sluit je die uit. Signalen versterken voor de TV is wel echt jaren 90 kabel TV advies.

PS: moet de switch dan aan de kant van de ontvanger aangesloten worden? Succes, gaat niks helpen kan ik je nu zal zeggen

Ik ga vandaag een switch ophalen. Nieuwe kabel al gebruikt pakte niets uit


dimi_v schreef:

De kabel is vast geen 100 meter lang, als er ‘te weinig signaal’ op zou staan (wat bedoel je, veel packet loss?) dan zou de oude ontvanger daar ook last van moeten hebben. 

Ik bedoel een te lage spanning. Als een netwerk adapter een te lage spanning aflevert op de netwerkkabel dan loopt de maximale lengte van die netwerkkabel enorm terug, afhankelijk van hoe gevoelig de netwerkadapter aan de andere zijde is. 

Mijn vermoeden is dat de TV+ Box een te lage spanning op de netwerkkabel zet.

Door een switch tussen de V10 en de TV+ Box te plaatsen kan zoiets verholpen worden.

De V12 (ook van Sagemcom) heeft ook last van een laag uitgangssignaal. Ook daarmee wilde sommige apparaten niet altijd goed verbinden en ook daar heeft het plaatsen van een switch vaak de oplossing gebracht.

Ik zeg niet dat dat hier dus ook zo zal zijn maar wel dat het zo kan zijn.


Gisteren een brief naar KPN gestuurd. Ik vind dat ze ons - TV+ Box 'gebruikers' - wel heel erg aan os lot overlaten. Je mag het allemaal zelf uitzoeken mbv het forum. Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met jullie en met jullie tips! Maar het is toch te gek dat je zelf zoiets als een switch moet kopen om de box te laten functioneren!

En dan pushen ze je ook nog om je oude apparatuur terug te sturen. Dat doe ik normaal gesproken altijd heel snel en ga ik ook echt wel doen. Maar ik nu denk dat ik mijn oude ontvanger maar terug ga plaatsen. 

Die TV+ Box is zo'n ellende. Enige wat je er na paar keer opnieuw starten mee kan is naar een zender kijken. Zie er al tegenop om van zender te wisselen of naar t gids te gaan, want meestal loopt hij dan weer vast. Echt een drama.

Door mijn visuele beperking komt er voor mij nog bij dat door de nieuwe layout en kleurstelling alles veel onduidelijker is geworden. En nogmaals: ik mis heel erg de zenderaanduiding op de box. Die kan ik daarop namelijk beter zien dan op beeld. Bovendien is tijdens reclameblokken de zenderaanduiding niet op beeld aanwezig.

Zo dat moest ik ff kwijt 🥴

Mocht iemand ook naar KPN willen schrijven, maar dat lastig vindt; ik geef je graag de mijne als voorbeeld.