Skip to main content

Goedendag,

 

Sinds vandaag ben ik aangesloten op het KPN glasvezel netwerk. Ik heb ook een set TP-Link Deco M4.

 

In de meterkast heb ik 1 deco die direct op de modem is aangesloten in acces point mode. Ik heb vanuit deze deco een UTP kabel naar de slaapkamer lopen waar ook een deco staat. Vanuit deze deco in de slaapkamer heb ik een UTP kabel naar de tv ontvanger. Als ik de ontvanger aan zet krijg ik heel even tv en daarna is het weg en krijg ik een blauw scherm met een error code.

 

Als het goed is zou IGMP snooping aan staan maar dat kan ik nergens zien. Kan deze setup eigenlijk wel op deze manier?

 

Volgens de helpdesk van TP-Link wel.. maar dan zou ik de deco's in Router mode moeten zetten en zelf vlan id's moeten invoeren?

 

Deze setup kan zo niet. Tussen de tv ontvanger en de KPN Box mag geen Deco zitten. Je zult dus eigenlijk 2 kabels moeten leggen. Of werken met switchen die je zodanig configureerd dat je 2 gescheiden netwerken over 1 kabel laat communiceren.


Als het goed is zou IGMP snooping aan staan maar dat kan ik nergens zien. Kan deze setup eigenlijk wel op deze manier?

Volgens de helpdesk van TP-Link wel.. maar dan zou ik de deco's in Router mode moeten zetten en zelf vlan id's moeten invoeren?

Juist geen router mode. In accespoint mode maak je nog een kans dat het werkt...


Deze setup kan zo niet. Tussen de tv ontvanger en de KPN Box mag geen Deco zitten. Je zult dus eigenlijk 2 kabels moeten leggen. Of werken met switchen die je zodanig configureerd dat je 2 gescheiden netwerken over 1 kabel laat communiceren.

Dus een switch tussen de hoofd deco en de slaapkamer deco? of tussen de modem en de hoofd deco?


Deze setup kan zo niet. Tussen de tv ontvanger en de KPN Box mag geen Deco zitten. Je zult dus eigenlijk 2 kabels moeten leggen. Of werken met switchen die je zodanig configureerd dat je 2 gescheiden netwerken over 1 kabel laat communiceren.

 

Heeft TP-Link met de release van de web interface voor de Deco lijn het niet mogelijk gemaakt om IGMP in te schakelen? Daar staat me wat van bij namelijk.

 

-EDIT:-

 

Ja, mijn geheugen is nog redelijk 😉.

 

De webinterface benader je via: http://tplinkdeco.net of het LAN-IP van de M4.

 

En dan vervolgens:
 

 


Deze setup kan zo niet. Tussen de tv ontvanger en de KPN Box mag geen Deco zitten. Je zult dus eigenlijk 2 kabels moeten leggen. Of werken met switchen die je zodanig configureerd dat je 2 gescheiden netwerken over 1 kabel laat communiceren.

 

Heeft TP-Link met de release van de web interface voor de Deco lijn het niet mogelijk gemaakt om IGMP in te schakelen? Daar staat me wat van bij namelijk.

 

-EDIT:-

 

Ja, mijn geheugen is nog redelijk 😉.

 

De webinterface benader je via: http://tplinkdeco.net of het LAN-IP van de M4.

 

En dan vervolgens:
 

 

Ik kan inderdaad in de web interface komen maar waar staat het bovenstaande dan? 

 

 


@BJB12 heeft u ook een M4? Of heeft u een andere versie?


@BJB12 heeft u ook een M4? Of heeft u een andere versie?

Een M5.


Is hier al een oplossing voor?

Zodra je via de web interface de IGMP inschakelt werkt het terug kijken van opnames niet…

 

Bij rechtstreeks een kabel vanaf het modem, werkt het meteen,


Nee, er is geen oplossing voor.