Skip to main content

Goedemorgen,

 

ik heb meerdere kpn kastjes en in de meterkast heb ik ook een aantal grote switches ivm de vele inet aansluitingen in huis. 
 

Als je de kpn kastjes rechtstreeks op je modem plaatst werkt het wel. Echter heb ik daar maar 4 aansluitingen en moet daar ook het camerasysteem op.. 

 

hebben jullie een oplossing dat ik alle tv kastjes weer kan laten werken? 
 

het vreemde is overigens wel dat de tvs het een paar dagen terug wel deden (gaven mijn zoons aan)

 

mvg,

Wat is het merk en type van de switches?

Ondersteunen die switches IGMPv2 snooping?

Zo ja, zorg dat die aan staat.

Zo nee, koop een Netgear GS105Ev2 en sluit daar de TV ontvangers op aan.


Ik heb net een nieuwe ubiquity unify 16 poorts poe gen 2 gekocht. En waar de tvs in hangen is een wat oudere switch. Tp link TL sg1024d


Die Ubiquiti Unify ondersteunt IGMP snooping dus daarmee zou je ook geen problemen mogen ondervinden.


Maar er zit ook nog een switch tussen bij 2 van de 3 tvs en dat is een TL-sg105s van tp link

 

maar daar gaat het niet fout denk ik want bij de tv die niet achter deze switch hangt heeft het ook en die zit dus op de grotere tp link switch die ik in het bericht hiervoor benoemde..


De us-8-60w switch ondersteunt die het ook? 


Als er maar geen apparatuur op die switches aangesloten is waarvan de snelheid 10 (tien) Mbps is dan gaat dat goed. Let op: Bij computers valt de netwerkkaart vaak terug naar 10Mbps als deze uit (standby) gezet wordt.

Zie ook het topic "De juiste switch?! Toverwoord: IGMP snooping".


Bedankt WJB ik ga wat proberen👍🏻