Skip to main content

ik heb analityc speedtest gedraaid op mijn tv+ box. , hierbij kom ik erachter dat de tv+ box bedraadaar 80Mb/s haalt. en draadloos 187Mb/s.…

nu bevestigd dit de gegeven specs dat de lan poort 100Mb/s is.. maar in de fritzbox wordt wel 1gb aangegeven. 

dit alles heb ik na een herstart van al mijn apparatuur geprobeerd.

waar kan dit aan liggen?

De LAN poort van de TV+ Box is een 1Gbps poort maar is door KPN gelimiteerd tot 100Mbps. Jouw FRITZ!Box zou eigenlijk ook aan moeten geven dat het een 100Mbps poort betreft. De Netgear switch waar mijn TV+ Box op aangesloten is geeft dan wel goed weer.


In principe maakt het niets uit hoor. Een 4K stream neemt maar ongeveer 25Mbps, dus 100Mbps is voor de tv helemaal voldoende.


In principe maakt het niets uit hoor. Een 4K stream neemt maar ongeveer 25Mbps, dus 100Mbps is voor de tv helemaal voldoende.

Bij het terugkijken van een opname wordt soms 90Mbps aangetikt.

 


Verklaart het ook direct waarom TV+ alleen maar met 100Mbps glasvezel kan 😉


Verklaart het ook direct waarom TV+ alleen maar met 100Mbps glasvezel kan 😉

Het werkt met 50 mbit koper ook. En ook terugkijken is dan geen probleem. 


ik weet hoeveel mb nodig is, maar... als de ontvanger niet de gb lijkt te gebruiken is er toch iets aan de hand. ik kan geen fouten in het netwerk richting ontvanger zien, maar voor foutcorrectie is veel bandbreedte nodig.

nu heb ik al een uurtje probleemloos tv gekeken via de wifi. dat blijft vreemd. ik hen de kabel doorgemeten deze is in orde. 

 


Werkt het bekabeld niet dan?


hallofreddy,

 

het is vreemd. bekabeld heb ik meer freeezes en vastlopers. nu draadloos is het duidelijk minder. wat de reden is is nog de vraag.

wel is het verschil duidelijk in snelheid wat ik zelf merk.

moet wel zeggen het is nu een halve dag zo draaiende, dus nog even na een paar dagen zien. wat mij elke keer opvalt na verloop lijkt het werkgeheugen vol te lopen en komen er meer problemen. na spanningsvrij maken werkt het weer. de software herstart doet dan ook niet alles…

 


helaas weer problemen.

ik kreeg zwart beeld na aanzetten tv.

geluid was er wel gewoon.

spanning eraf en er weer op probleem weg.

toen hetvolgende, beeld was niet goed gecentreerd. dit opgelost met de beeldpositie te wijzigen.


Zou je de TV+ eens kunnen resetten? 

Via deze link zie je precies hoe je dat doet! 
https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/frisse-start.htm#/Frisse-start-tv-ontvanger/ser-tv-pro-frisse-start-tv-box 


zal ik doen. kan het niet direct, zodra gereset zal k het hier melden.

 


hallo,

 

inmiddels de nieuwe update erop. het ging aardog goed draadloos. bedraad blijft een lage snelheid houden, draadloos volle snelheid.

helaas zijn de audiostops op rtl4 weer volop terug na de laatste update.

 


In een ander topic is al duidelijk geworden dat KPN de LAN poort softwarematig beperkt heeft tot maximaal 100 mbit. Dat heeft u meegekregen @Steffen14 ?


hallo, ja deels heb ik dit gelezen. ik heb met service plus eea doorgenomen en het blijkt zelfs een 100mb poort te zijn, volgens de medewerker.

kennis vam de 7022 is best lastig bij de kpn medewerkers. alle technische details moeten nog worden opgezocht. 

 

het is leuk voor de tv+app om de poort op 100 te houden maar... dit is een android box.

meerdere apps werken niet goed met deze beperking. bv vlc met het streamen vanaf een nas heeft haperingen bedraad, maar draadloos niet bij mij. 

ik ga ze allemaal draadloos maken.

de kon.medewerker gaf aan dat wifi6 belangrijk is , dit wegens meer vrije kanalen.

nu heb ik alles van frits met wifi5. 

ps wik hebben alleen fullhd tv,s. hiermee is zelfs de beeldkwaliteit merkbaar anders opgenomen en direct tv.

 

 

 

 

 

 


ik heb met service plus eea doorgenomen en het blijkt zelfs een 100mb poort te zijn, volgens de medewerker.

Dat klopt niet. De poort is 1gb maar is software matig terug gezet naar 100mb. 


de kon.medewerker gaf aan dat wifi6 belangrijk is , dit wegens meer vrije kanalen.

nu heb ik alles van frits met wifi5. 

Wifi6 is helemaal niet interessant, zelfs met wifi4 kan het prima werken mits de wifi apparatuur "multicast to unicast" ondersteunt.


klopt, maar mocht je veel buren hebben is wifi6 interresant. wifi5 is al heerlijk. momenteel heb ik de voxen achter de kabel weg en ze draaien veel soepeler, het inladen van gegevens gaat sneller. de stream op zich blijft natuurlijk max. 15Mb maar de rest eromheen is veel soepeler.

wat erg opvalt: ping tijd wifi5 10msec. bedraad 16ms.. dit kan veel schelen.

 


Wel vreemd dat de ping bij bedraad hoger is. 


vond ik ook. daarom meld ik het hier, mischien kunnen meer mensen testen. ik heb nu twee boxen met zelfde resultaat. derde moet ik nog proberen.