Skip to main content

Goedemiddag,

meer dan 3 weken hebben we nu TV en Internet problemen, minimaal 1 x per dag, meestal vaker, valt de tv en internet weg. Als we alle stekkers er uit halen en een aantal minuten wachten kunnen we opnieuw opstarten.
De tv blijft dan heel lang op 75 of 85% hangen, na verloop van tijd doet de tv het weer en ook kunnen we weer internetten. Boven valt vaker internet weg.
We krijgen  de codes 143, 303 570, 562, 570, al deze codes hebben we meerdere keren gehad.
Ook reageert vaak de afstandsbediening niet of slecht.
Kortom een probleem wat heel snel opgelost moet worden, we hebben zolang gewacht omdat we dachten dat het een software fout was maar er nieuwe software geplaatst en de problemen blijven nog.
Wat gaan we hier aan doen?
Met vriendelijke groet,
Claire

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dat is balen! Kunt u wat meer over de aansluiting vertellen? Is alles bekabeld of gebruikt u dit soort dingen?

 


Ja dit soort dingen gebruiken we

 


KPN heeft 2 jaar geleden hier alles aangesloten..

 


Half uurtje geleden weer alles eruit geklapt…Nu met foutcode 562, eerder in de middag was het foutcode 570
Afgelopen week kregen wij de vraag of we ook over wilde stappen op glasvezel, deze wordt hier binnenkort aangelegd dniet door KPN] wij denken er hard over na om ook over te stappen want dit is geen doen meer.
Is hier ook iemand van KPN die kan reageren?


Zelfs dan zult u dezelfde problemen hebben zolang u die draadloze verbindingssets gebruikt. Vervang ze door een kabel en uw probleem is opgelost. 

 


Ja maar hoe zo dan, KPN heeft ze zelf geplaatst en we hebben nooit klachten gehad en nu zomaar, ik ga geen kabel nemen want is lastig hier...


Nou ja dan doet u het niet. Er zijn heel veel problemen tegenwoordig met draadloze verbindingsets.  Met de komst van ledlampen,  dimmers, telefoonoplader en zonnepanelen is het bijna onmogelijk om draadloze verbindingsets te gebruiken. Vooral de goedkopere ledlamp geven ruis op het electriciteitsnetwerk en daar kunnen de draadloze verbindingsets juist niet tegen. 


Als KPN adviseert en ook deze dingen plaats moet je er toch vanuit gaan dat het goed is en het is ook ruim 2 jaar goed gegaan.   Ik heb geen dimmers, zonnepanelen en goedkope ledlampen….
Het is tijd om morgen/vandaag te gaan bellen….

 


Als KPN adviseert en ook deze dingen plaats moet je er toch vanuit gaan dat het goed is ...

Het beste advies is: een kabel leggen. Dat zal vast ook besproken zijn, maar u zal waarschijnlijk geen kabel gewild hebben. Dus dan komt de monteur met een alternatief. Dat alternatief is minder goed dan een kabel.


Nee KPN heeft helemaal niet geadviseerd kabel te nemen, die heeft juist wat we nu hebben geadviseerd.
Maar ik schiet hier geen bal op dus ik ga het op een andere manier proberen...


U schiet hier veel mee op maar het is niet wat u wilt horen. 


Hallo @Claire25, ik zie dat je er met hulp van andere forum gebruikers niet uit bent gekomen. Ik heb daarom jouw verbinding even doorgemeten. Deze ziet er goed uit, maar toch wordt er een enkel verbreking geconstateerd. Ik heb daarom nog een aantal vragen met betrekking tot de aansluiting voor je. Ik wil je vragen deze te beantwoorden.

  • Maak je gebruik van een splitter tussen het modem en het hoofdaansluitpunt?
  • Hoe lang is de kabel tussen het modem en het hoofdaansluitpunt?
  • Is deze kabel rond of plat?
  • Is de WAN-poort leeg?

Daarnaast wil ik je vragen om jouw modem een reset te geven. Houd er rekening mee dat hiermee alle instellingen weer naar de fabrieksinstellingen gaan.Â