Skip to main content

We proberen TV te kijken via de iTV app op smartphone of laptop maar het beeld blijft elke 30 seconden een paar seconden ‘hangen’ en er is een groene cirkel zichtbaar in het midden van het beeld waaruit blijkt dat wordt gewacht tot er voldoende data binnen is voor de volgende 30 seconden. Kortom: TV kijken is niet mogelijk.

Eerste reactie is dat er onvoldoende bandbreedte is maar uit een speedtest blijkt dat dit niet het geval is. Zelfs in overleg met de lokale internet provider de bandbreedte tijdelijk verhoogd maar ook dan is het euvel niet verholpen.

Ook het instellen van de beeldresolutie op de laagst mogelijke waarde heeft geen effect.

Het lijkt een KPN probleem te zijn want bijvoorbeeld Youtube en NPO Start hebben dit probleem niet. Programma's kunnen via NPO Start zonder problemen worden gekeken.

Ik heb het probleem al telefonisch bij de KPN klantenservice gemeld maar het lijkt ook goed om via dit forum te kijken of er meerdere mensen met deze klacht zijn of dat er mogelijk oplossingen zijn gevonden om dit probleem te verhelpen.

Graag reactie.

Hoi @GP57 en welkom hier! Super dat je dit alles al getest hebt. Het zit hem dus echt alleen in de iTV app lijkt het. Je geeft aan ook een laptop te gebruiken, wat als je daarmee naar https://tv.kpn.com/ gaat? Streamt hij dan wel goed? Ook in diverse webbrowsers? Ik heb hier nog geen andere berichten over langs zien komen, dus ik ben benieuwd of we het via deze weg aan de praat krijgen. 


Hallo Sanne,

Jammer genoeg zit het probleem niet alleen in de iTV app. Het probleem is op de laptop hetzelfde. Als browsers zijn Chrome en Firefox gebruikt en hierbij is de link die je hebt gestuurd ( https://tv.kpn.com/ ) al gebruikt. Inmiddels heb ik op de laptop ook een test uitgevoerd met T-Mobile TV Anywhere. Ook hier spelen programma's zonder problemen af. Het lijkt dus echt een KPN probleem waarbij het niet uitmaakt of gebruik wordt gemaakt van een app op de smartphone of via een browser op de laptop.


Helder, dank voor het testen! Nog één ding wat ik wil uitsluiten, heb je daar ook een ander wifi netwerk en kun je het kort via het 4G netwerk testen? Ben benieuwd of de problemen dan ook nog spelen en zo kunnen we het netwerk uitsluiten. 

Wil je ook je forumprofiel aanvullen met je adresgegevens en de naam en geboortedatum van de contractant? Mocht het via het 4G netwerk ook niet werken dan kan ik met deze gegevens gelijk verder op onderzoek uit. 😁


@GP57 Heb je inmiddels een ander netwerk kunnen testen (mits je nog in Italië zit)? Ik ben benieuwd naar de resultaten! 


Hallo Sanne,

we zitten nog in Italië hoor. Inmiddels heb ik een test uitgevoerd met de app via 4G. Hier had ik de problemen niet. Nog geen gelegenheid gehad om met een ander Wifi netwerk te testen. Hoop dit in de loop van de week te kunnen doen.

 


Hmm, als het via de 4G wel werkt is dat in elk geval een indicatie dat het aan het wifi netwerk zou kunnen liggen. Ik ben benieuwd hoe het via een ander wifi netwerk gaat en wacht je bevindingen af!


Ja en nee. Het feit blijft natuurlijk andere streaming diensten wel goed worden ontvangen op het betreffende wifi netwerk. Dus is er hier een verschil tussen KPN en deze andere diensten.

Zoals gezegd zal ik zo snel mogelijk proberen een ander wifi netwerk te vinden om hier zowel de app als de browser te testen.


Hallo Sanne, hierbij even een update.

Als gevolg van de corona maatregelen hier ben ik nog niet in de gelegenheid geweest om een plek met een andere wifi toegang te vinden.

Ik heb intussen nog wel weer geprobeerd om programma's via ons eigen wifi netwerk te kijken via de app op de smartphone. Dit werkt bijna altijd goed. In eerdere gevallen had ik mijn smartphone via chromecast met de TV verbonden en dan werkt het niet. Dit als aanvulling op mijn eerste bericht waarin ik meldde dat de smartphone app niet werkte.

Samengevat werkt ontvangst op de smartphone via de app dus zowel op wifi als via 4G goed.

Op het moment dat er andere apparaten worden gebruikt (laptop, chromecast) dan zijn er voortdurend pauzes in het beeld.

Ik zal zo snel mogelijk proberen om e.e.a. op een ander wifi netwerk te testen.


Reageer