Skip to main content

Na de laatste update doet zich het probleem voor dat, zodra je naar een andere zender zapt,  lipsynchroniteit weg is. Het enige wat helpt is een paar seconden op pauze drukken. Daarna is synchroniteit weer terug. Erg lastig en vervelend, omdat dit steeds moet!

Goedemiddag @RoekiePers en bedankt voor je bericht.

Uiteraard geven we deze feedback ook door aan de ontwikkelaars!

Het kan voorkomen dat beeld en audio niet synchroon lopen. De KPN TV+ Box heeft een lip sync instelling waarmee je lipsync problemen kunt oplossen.

  • Ga in het startscherm naar de instellingen via het tandwiel icoon
  • Kies Apparaat
  • Kies apparaatvoorkeuren
  • Kies weergave en geluid
  • Kies geavanceerde geluidsinstellingen
  • Met de slider kun je de audiovertraging instellen

 

Kun je eens kijken of je het probleem op deze manier op kunt lossen?


Goedemiddag @RoekiePers en bedankt voor je bericht.

Zou je dit linkje eens willen openen en kijken of je probleem hiermee wordt opgelost? Uiteraard geven we deze feedback ook door aan de ontwikkelaars!

@JanZ_, Zou die link beschikbaar moeten zijn voor abonnees?

 


Je had helemaal gelijk @wjb, dat was het verkeerde linkje die ik had gepost dus dank voor het opmerken hiervan!


Goedemiddag @RoekiePers en bedankt voor je bericht.

Uiteraard geven we deze feedback ook door aan de ontwikkelaars!

Het kan voorkomen dat beeld en audio niet synchroon lopen. De KPN TV+ Box heeft een lip sync instelling waarmee je lipsync problemen kunt oplossen.

  • Ga in het startscherm naar de instellingen via het tandwiel icoon
  • Kies Apparaat
  • Kies apparaatvoorkeuren
  • Kies weergave en geluid
  • Kies geavanceerde geluidsinstellingen
  • Met de slider kun je de audiovertraging instellen

 

Kun je eens kijken of je het probleem op deze manier op kunt lossen?

Nou sinds de laatste update is lipsync nog steeds niet opgelost. Kan wel het bovenstaande toepassen maar met hoeveel stapjes?  En dan zeker iedere zender apart instellen. Dan ben je toch ontzettend lang bezig?  Is het nu zo moeilijk om dit eens goed op te lossen?


Ik heb, naar aanleidng van uw bericht, via de KPN+ box geprobeerd om het sync probleem op te lossen. Ik heb de stand min 20 gebruikt en getest met een film op Prime Video van Jannifer Lopez: Shotgun Wedding. Van deze film wist ik dat die volledig OOS was. Min 20 doet helemaal niets, beeld en geluid blijft OOS en is niet om aan te zien.

 


@RoekiePers, is/was de lipsync op alle zenders gelijk? Nu geldt deze instelling alleen voor live tv en naar mijn weten niet voor bijvoorbeeld Prime. En voor mijn beeldvorming; hoe zit het met de lipsync van bijvoorbeeld opnames en Netflix? met OOS bedoel je waarschijnlijk Out of Sync?

 


Lipsync problemen op zowel Netflix als Prime. Op Live TV is het alleen op bepaalde zenders zichtbaar, bijv. BBC2. OOS = Out of sync.

Opnames van Live TV geven problemen m.b.t ondertiteling.

Postief: Kijken via Live TV geeft een meer helder beeld dan kijken via de TV zelf. Dat is duidelijk donkerder, maar wel lipsync, wat je ook kijkt.


Heb me gisteravond weer eens te pletter geergerd, tijdens het terugkijken van het 'Hoge Noorden'. De serie is ondertiteld, indien gewenst kun je dat bijschakelen. Het gaat even goed, maar na korte tijd blijft de tekst 'hangen' en zie je onder elke nieuwe scene dezelfde tekst. Na uitschakelen tekstondersteuning, moet je een poos wachten om weer te kunnen inschakelen. Dat gaat dan weer even goed, tot de volgende 'hang'. Eindeloos probleem, dit heb ik tijdens al die jaren dat ik Ziggo abonnee was, nooit meegemaakt.

Er worden regelmatig updates uitgebracht voor de KPN+. Maar dit soort problemen blijven maar ’hangen'. Soms veroorzaakt een update een nieuw probleem, zoals de laatste keer. Terugkijken van opgenomen items lukte plotseling niet meer. S'nachts nogmaals geprobeerd, toen bleek dat probleem weer te zijn opgelost.

OOS (lipsync) is nog steeds niet opgelost, blijft eveneens een grote ergenis! Ik blijf erbij dat dit product veel te snel is aangeboden! Na afloop van het jaarcontract maar weer eens kijken hoe Ziggo ervoor staat...