Skip to main content

Vandaag overgegaan van Ziggo naar KPN internet en TV. Migratie ging soepel. Ik was wel huiverig voor het TV gebeuren van KPN maar dit valt heel erg mee! Ik loop echter wel tegen iets aan waarbij ik sterke twijfels heb of dit goed is.

Eerst even een korte uitleg over mijn setup: TV+ box is aangesloten op mijn Denon versterker, die vervolgens is aangesloten op mijn LG Oled TV. Ik heb gelezen dat je het beste ‘Automatisch beste resolutie’ kan aanzetten? Maar dan krijgt mijn TV een 1080 50Hz signaal… Ga ik zelf een resolutie zoeken kom ik wel bij een 4K signaal maar dan op 29.97 Hz? Ik meen soms ‘hick-ups’ te zien? Kan dit wel in Nederland?

Waarschijnlijk mis ik ergens iets…. Wie weet raad?

Als ik de specs van de TV+ Box lees dan zou 4K60Hz (59,94Hz) gewoon ondersteund moeten worden?

Welk type LG oled televisie heb je?


Een LG OLED55B6V uit 2017


 


Ik zou als ik jou was naar 1080 i gaan, en HDR niet op continu laten staan. HDR op adaptive heet dat volgens mij.


 

Gebruik je wel een hdmi kabel versie 2.0 of hoger? Je tv heeft in iedergeval 2.0a aansluitingen volgens de specs.

Bij gebruik van een hdmi 1.4 kabel en/ of aansluiting is 4k 30hz namelijk het hoogst mogelijke.


 

Gebruik je wel een hdmi kabel versie 2.0 of hoger? Je tv heeft in iedergeval 2.0a aansluitingen volgens de specs.

Bij gebruik van een hdmi 1.4 kabel en/ of aansluiting is 4k 30hz namelijk het hoogst mogelijke.

Ik heb de HDMI kabel gebruikt die bij de tv+ werd geleverd.


 

Gebruik je wel een hdmi kabel versie 2.0 of hoger? Je tv heeft in iedergeval 2.0a aansluitingen volgens de specs.

Bij gebruik van een hdmi 1.4 kabel en/ of aansluiting is 4k 30hz namelijk het hoogst mogelijke.

Ik heb de HDMI kabel gebruikt die bij de tv+ werd geleverd.

Die zou goed moeten zijn. Je zou een andere kunnen proberen voor de zekerheid. Zelf verder geen andere ideeën.


 

Gebruik je wel een hdmi kabel versie 2.0 of hoger? Je tv heeft in iedergeval 2.0a aansluitingen volgens de specs.

Bij gebruik van een hdmi 1.4 kabel en/ of aansluiting is 4k 30hz namelijk het hoogst mogelijke.

Ik heb de HDMI kabel gebruikt die bij de tv+ werd geleverd.

Die zou goed moeten zijn. Je zou een andere kunnen proberen voor de zekerheid. Zelf verder geen andere ideeën.

Ik check nog wel ff de HDMI kabel die van de Denon naar de TV loopt


Zou je ook de TV+ Box eens rechtstreeks op de LG aan kunnen sluiten?


 

Gebruik je wel een hdmi kabel versie 2.0 of hoger? Je tv heeft in iedergeval 2.0a aansluitingen volgens de specs.

Bij gebruik van een hdmi 1.4 kabel en/ of aansluiting is 4k 30hz namelijk het hoogst mogelijke.

Ik heb de HDMI kabel gebruikt die bij de tv+ werd geleverd.

Die zou goed moeten zijn. Je zou een andere kunnen proberen voor de zekerheid. Zelf verder geen andere ideeën.

Ik check nog wel ff de HDMI kabel die van de Denon naar de TV loopt

Heeft die Denon btw minimaal hdmi 2.0 aansluitingen ? Had er even overheen gelezen dat het via de denon aangesloten is. Alles vanaf de tv+box naar de tv moet hdmi versie 2.0 ondersteunen. Zo niet dan zal er nooit meer dan 4k 30hz op de tv binnen komen. 


Ga ik morgen doen!


Wat wel bijzonder is: ik heb net nog mijn Shield gecheckt (draait ook op Android, menu komt erg overeen met TV+): deze draait keurig op 4K 50Hz (60 Hz) is ook mogelijk. Het ligt dus iig niet aan de versterker. De Shield gebruikt namelijk een andere video ingang van mijn Denon.


Wat wel bijzonder is: ik heb net nog mijn Shield gecheckt (draait ook op Android, menu komt erg overeen met TV+): deze draait keurig op 4K 50Hz (60 Hz) is ook mogelijk. Het ligt dus iig niet aan de versterker. De Shield gebruikt namelijk een andere video ingang van mijn Denon.

Mits alle aansluitingen op de versterker hetzelfde zijn... in de beginfase van hdmi 2.0 waren er apparaten die 1 2.0 poort hadden en de rest 1.4 

Wat is het type van je Denon versterker?


Wat wel bijzonder is: ik heb net nog mijn Shield gecheckt (draait ook op Android, menu komt erg overeen met TV+): deze draait keurig op 4K 50Hz (60 Hz) is ook mogelijk. Het ligt dus iig niet aan de versterker. De Shield gebruikt namelijk een andere video ingang van mijn Denon.

Mits alle aansluitingen op de versterker hetzelfde zijn... in de beginfase van hdmi 2.0 waren er apparaten die 1 2.0 poort hadden en de rest 1.4 

Wat is het type van je Denon versterker?

AVR X2700H DAB


Wat wel bijzonder is: ik heb net nog mijn Shield gecheckt (draait ook op Android, menu komt erg overeen met TV+): deze draait keurig op 4K 50Hz (60 Hz) is ook mogelijk. Het ligt dus iig niet aan de versterker. De Shield gebruikt namelijk een andere video ingang van mijn Denon.

Mits alle aansluitingen op de versterker hetzelfde zijn... in de beginfase van hdmi 2.0 waren er apparaten die 1 2.0 poort hadden en de rest 1.4 

Wat is het type van je Denon versterker?

AVR X2700H DAB

Die versterker kan zelfs 8k aan zie ik dus daar zal het niet aan liggen. Dan verdenk ik toch een van de hdmi kabels.


Morgen weer een dag!


Wel een stapje verder gekomen. Als ik de TV+ instel op HDR10 zet ipv Dolby Vision, krijg ik (ook in automatische setting) keurig netjes 4K 50Hz (ook als het beeldsignaal via de Denon gaat). 

ik merk dat de beperking bij Dolby Vision zit. Deze is beperkt tot 1080P 50Hz (automatische instelling). Zowel rechtstreeks op de TV aangesloten als ook via de Denon. Hebben anderen dat ook?

Vooralsnog eerst maar op HDR10 laten staan, heb dan iig 4K 50Hz!