Skip to main content
Antwoord

Wanneer wordt TV5 Monde bij KPN opgenomen in het zenderpakket?

• November 16, 2025
  • 16 reacties
  • 210 keer bekeken

Wanneer komt TV5 Monde eindelijk eens op KPN?

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Wat zou het toch mooi zijn om zelf eens aan de onderhandelingstafel te zitten, hè? Ik zou er graag eens bij aanschuiven 😉

Ik begrijp dat TV5 Monde voor sommige klanten echt een waardevolle toevoeging zou zijn, en we krijgen deze wens vaker binnen. Helaas kunnen we op dit moment niet aangeven of en wanneer de zender beschikbaar komt bij KPN. De wens blijft echter staan en wordt periodiek opnieuw bekeken, dus bedankt voor jullie input!

Voor de berichten die afwijken van dit onderwerp (zoals discussies over landelijke dekking, het samenstellen van een eigen extra zenderpakket of wat men bereid zou zijn te betalen) maken jullie gerust een eigen topic aan.

Dat is leuk om eens over te hebben en zo blijft dit topic overzichtelijk! ​

16 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 16, 2025

Hallo ​@Hennequin ,

Daar wordt vaker om gevraagd. Maar plaats jouw wens even in dit topic: 

Gertjan Woudenberg
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Vergeet dat maar. Dat gaat niet gebeuren. KPN vindt TV5 net als TVE, BBC 3, BBC4 en Rai Uno te duur. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 16, 2025

Vergeet dat maar. Dat gaat niet gebeuren. KPN vindt TV5 net als TVE, BBC 3, BBC4 en Rai Uno te duur. 

Wat is te duur?

1. Het bedrag dat betaald moet worden voor doorgifte?
  2. Het aantal kijkers?
  3. Het gemiddelde bedrag per kijker?

Ik denk (dus persoonlijk) dat het aantal kijkers te laag is voor het bedrag dat er voor betaald moet worden.

Maar zet het in de lijst, zie link boven.

Ik zag altijd: “Nee heb je, ja kun je krijgen” 

Of: “Niet geschoten is altijd mis”

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 16, 2025

Slechts 2 providers hebben deze zender nog. Op langlopende contracten. Zolang TV5 veel te hoge prijs per maand per aansluiting wil gaat het niet gebeuren. Oh ja, dan ook nog naar de providers wijzen “zij willen ons niet inkopen”. Tja…..

Je voorlopig nog terecht bij Ziggo of Odido. Totdat ook zij het contract moeten vernieuwen denk ik.

Oh ja, hij is ook gratis via de satelliet. Aangezien heul veul nieuwe tv's een sat-aansluiting hebben zal kpn er ook om die reden niet zo'n trek in hebben.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 16, 2025

Slechts 2 providers hebben deze zender nog.

Het zijn er drie. 

https://europe.tv5monde.com/nl/tv5monde-ontvangen?timezone=Europe/Amsterdam

Op langlopende contracten.

Is pure speculatie. Geen enkele provider en aanbieder doen mededelingen over contracten en prijzen. 

Zolang TV5 veel te hoge prijs per maand per aansluiting wil gaat het niet gebeuren.

Blijft natuurlijk de vraag, welke prijs voor kpn dan wel acceptabel is, maar aangezien noch providers, noch aanbieders (om begrijpelijke redenen) daarover niet  transparant zijn, is m.i. een betere conclusie dat v.w.b. het zenderaanbod, kpn voor kwantiteit boven kwaliteit gaat. 

Je voorlopig nog terecht bij Ziggo of Odido. Totdat ook zij het contract moeten vernieuwen denk ik.

Oh ja, hij is ook gratis via de satelliet. Aangezien heul veul nieuwe tv's een sat-aansluiting hebben zal kpn er ook om die reden niet zo'n trek in hebben.

Drogreden. Veel zenders die kpn (en andere providers) aanbieden zijn ook via de satelliet te ontvangen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 16, 2025

Kabel Noord is niet landelijk ​@Berteman .

Ik houd het hier liever bij landelijke providers. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 16, 2025

Dan is er volgens jou redenering maar één ​@PeterG, want ook Ziggo heeft geen landelijke dekking.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 16, 2025

@Berteman 

Jij zit bij Odido, dus jij hebt hem.

Dan is er volgens jou redenering maar één ​@PeterG, want ook Ziggo heeft geen landelijke dekking.

Ah, het laatste woord.😋

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 16, 2025

@Berteman 

Jij zit bij Odido, dus jij hebt hem.

Gelukkig wel. En nog meer, onder andere BBC 3, BBC 4… 😉. En nog iets wat bij kpn nog steeds ontbreekt en daar alleen positief over mag zijn 🤭

Ah, het laatste woord.😋

Is toch een feit? Of mogen die niet benoemd worden?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 16, 2025

@Berteman 

Zoals ik al zei, jij zit bij Odido.

Maar Ziggo is een Landelijk dekkende provider.

Via Google:

Ja, Ziggo is een landelijk dekkende provider, aangezien hun kabelnetwerk en glasvezel-kabelnetwerk een dekking hebben van ongeveer 90% van de huishoudens in Nederland. Dit netwerk stelt hen in staat om een groot deel van het land te voorzien van internet, tv en telefonie. 

• Kabelnetwerk: Ziggo is oorspronkelijk een kabelaar, en hun bestaande kabelnetwerk is vrijwel landelijk dekkend.
  • Glasvezel-kabelnetwerk: Naast het traditionele kabelnetwerk maakt Ziggo ook gebruik van een combinatie van glasvezel en kabel, wat hun dekking verder vergroot en zorgt voor hoge snelheden.
  • Beschikbaarheid: Hoewel Ziggo bijna overal beschikbaar is, controleert het bedrijf nog steeds de specifieke beschikbaarheid op een adres via een "Glasvezel Check" op hun website. 

100% dekking is niet nodig.😉

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 16, 2025

@Berteman 

Zoals ik al zei, jij zit bij Odido.

Nou… ik zit nu gewoon thuis en ben abonnee van Odido. 😉

Maar Ziggo is een Landelijk dekkende provider.

Via Google:

Ja, Ziggo is een landelijk dekkende provider, aangezien hun kabelnetwerk en glasvezel-kabelnetwerk een dekking hebben van ongeveer 90% van de huishoudens in Nederland. Dit netwerk stelt hen in staat om een groot deel van het land te voorzien van internet, tv en telefonie. 

Tja… Google…

Niet alles wat via Google te lezen is komt uit objectieve en betrouwbare bronnen. 

Maar: ‘een groot deel van het land’ betekent dus dat er geen landelijke dekking is. Feitelijk is Ziggo dus geen landelijke provider al zullen ze dat zèlf anders zien.

100% dekking is niet nodig.😉

Hoeveel % dan wel? Als er beweert wordt dat Ziggo een landelijk dekkende provider is dan moet er toch een dekking van 100 % zijn? 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

Alleen met een schotel is 100% dekking theoretisch mogelijk.

Deze topic gaat over TV5 Monde.

En jij als Odido klant heb deze zender.

Zoals vermeld hou ik een wensenlijst bij voor zenders die KPN klanten er graag bij willen hebben.

Voor Odido zit jij op het verkeerde forum.😉

Behalve als je op een positieve manier klanten van KPN wilt helpen.😉

En als je meer wilt weten hierover, maak dan een eigen topic aan.

Verder graag in dit topic verder met TV5 monde.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • November 17, 2025

Wat is te duur?

1. Het bedrag dat betaald moet worden voor doorgifte?
  2. Het aantal kijkers?
  3. Het gemiddelde bedrag per kijker?

Eigenlijk ben ik nog steeds heel erg nieuwsgierig wat iemand wel of niet duur vind.

En of iemand bereid is om extra voor o.a. TVE, Rai Uno, BBC 3, BBC 4 en / of TV5 te betalen.

Ik zelf (dus persoonlijk) zou een extra Engels pakket graag willen hebben.

Moeten natuurlijk wel leuke zenders uit Engeland en Ierland inzitten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 17, 2025

En of iemand bereid is om extra voor o.a. TVE, Rai Uno, BBC 3, BBC 4 en / of TV5 te betalen.

Ik niet. Al die zenders kan ik gratis ontvangen via de schotel. Ik kijk ze echter nooit. 

Als KPN zo'n aanvullend pakket van Buitenlandse publieke zenders zou gaan maken, dan zou zo'n pakket relatief duur zijn. In het verleden heb ik regelmatig begrepen dat die zenders een relatief hoge doorgiftevergoeding vragen. Dat heeft ook met rechten te maken. En die zenders hebben geen of weinig reclame-inkomsten.  

En vermoedelijk is de animo maar heel klein voor die zenders. En de gemiddelde liefhebber van TV5 wil dan waarschijnlijk weer niet betalen voor TVE en RAI UNO. Kortom: Zo'n pakket gaat er nooit komen. En dat snap ik dan ook wel weer. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • November 17, 2025

Wat zou het toch mooi zijn om zelf eens aan de onderhandelingstafel te zitten, hè? Ik zou er graag eens bij aanschuiven 😉

Ik begrijp dat TV5 Monde voor sommige klanten echt een waardevolle toevoeging zou zijn, en we krijgen deze wens vaker binnen. Helaas kunnen we op dit moment niet aangeven of en wanneer de zender beschikbaar komt bij KPN. De wens blijft echter staan en wordt periodiek opnieuw bekeken, dus bedankt voor jullie input!

Voor de berichten die afwijken van dit onderwerp (zoals discussies over landelijke dekking, het samenstellen van een eigen extra zenderpakket of wat men bereid zou zijn te betalen) maken jullie gerust een eigen topic aan.

Dat is leuk om eens over te hebben en zo blijft dit topic overzichtelijk! ​

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 18, 2025

Hallo ​@Hennequin ,

Daar wordt vaker om gevraagd. Maar plaats jouw wens even in dit topic: