Skip to main content

Onlangs heb ik mijn abonnement verlengd van “Internet en TV via glasvezel” naar KPN Internet 100. De wijziging gaat 20 april in. Betekent dit dat ook de inmiddels geleverde TV+ kastjes pas de 20ste zullen werken?

Ik heb er al 1 aangesloten en zie niets dan foutmeldingen, wegvallende verbindingen en haperende apps. Kastje is direct aangesloten op het modem (V10a). Heel wat tips op dit forum geprobeerd maar die helpen niet.

Volgens mij zou het kastje gewoon moeten werken.

Heeft u het kastje rechstreeks bekabeld op de v10a aangesloten? Zonder dat er een draadloze verbindingset of switch tussen zit?


Kastje is inderdaad rechtstreeks bekabeld aangesloten op de v10a. Zit geen switch tussen. Alle andere appratuur die ik er op aansluit werkt zonder problemen. Oude kastje heeft ook altijd zonder problemen gewerkt.


Alle updates zijn geïnstalleerd? 


Alle updates zijn geïnstalleerd? 

Yep. Alle updates geïnstalleerd. Alles weer terug naar fabrieksinstellingen en weer opnieuw installeren. Zelfs modem gereset. 
 

Inmiddels ook gesproken met support van KPN en na heel lang en vruchteloos denken kwam die tot de conclusie dat het dan toch ligt aan het feit dat het abonnement nog niet is omgezet. We gaan het wel zien de 20ste 😄


Vandaag dan de bevestiging gekregen dat het abonnement is omgezet. Nu zou alles moeten werken volgens de medewerker die ik van de week heb gesproken. Helaas…..

Nog steeds de zelfde problemen. Verbinding met het netwerk dat continu wegvalt. Als de verbinding al gemaakt kan worden. 
 


Als je belt kunnen ze niet helpen. Las net een ander topic met meerdere mensen die de zelfde problemen ondervinden met deze box en een v10. 


Welkom @Pollem en dankjewel voor de update! 

Krijg je bovenstaande melding nog steeds te zien? Zo ja, zou je de ontvanger dan tijdelijk draadloos aan willen sluiten?


Dank voor jouw reactie @Frenk_. Tegen het advies in heb ik de kastjes nu op een switch (Unifi US 8 PoE 150W) aangesloten met IGMP snooping aan en nu het werkt het wel. Ik krijg nu geen foutmeldingen meer en alle apps werken. Zonder switch werkt het nog steeds niet  

Het probleem is dus nog niet opgelost maar liever op deze manier dan via wifi 😀


Hoe durf je tegen mijn advies in te gaan en een prima alternatief te implementeren!? 😄

Het lijkt inderdaad nog niet helemaal lekker te lopen, maar mijn collega's zijn hiervan op de hoogte. Excuses voor het eventuele ongemak.