Skip to main content

Ik heb een vraag over de 10 HD streams die een hogere bandbreedte gekregen hebben.

Dit zou niet alleen gelden voor de TV+ ontvangers, maar ook voor de bestaande ontvangers.

 

Nu keek ik vanmorgen op de Arcadyan HMB2260, maar daar heb ik niet de beschikking over de kanalen vanaf 661. Heb ook nog even voor de zekerheid via menu gecontroleerd of deze kanalen niet op verborgen staan, maar daar taan ze in het geheel niet bj.

Volgens het menu op de ontvanger heb ik op mijn verbinding de mogelijkheid voor 6 HD zenders, dus dat lijkt me het probleem niet te zijn.

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze HD-kanalen wel tot mijn beschikking krijg ?

 

Donald

 

 

Helaas zijn de HD-"Glas" zenders alleen beschikbaar voor glasvezelabonnees.


Bij de oudere ontvangers waren dat de HD glas kanalen. Volgens mij heb je pair bonding VDSL en dan krijg je die kanalen helaas niet.


Als ik alles goed begrijp, heb ik op de TV+ ontvanger wel de verbeterde kwaliteit HD ?

Heb inderdaad geen glasvezel (KPN heeft hier nog geen plannen voor in Duiven), maar met bonded VDSL zou het toch geen probleem moeten zijn. Snelheid is hoger dan wat de gemiddelde klant in mijn kennissen-omgeving heeft op glasvezel hier in de omliggende regio…...

 

 


KPN heeft aangegeven dat zij af willen van de term HD-"Glas" omdat deze streams ook prima via VDSL beschikbaar gesteld kunnen worden. Ik verwacht dan ook dat de verbeterde HD streams op korte termijn ook op de "oude" TV ontvangers voor iedereen beschikbaar zullen komen. De vraag is alleen hoe lang KPN de abonnee laat wachten en in welke mate men die verbeterde HD streams als marketinginstrument wil gebruiken om mensen te bewegen naar TV+ over te stappen.


Technisch kan dit ook gewoon en je hebt denk ik gelijk dat het mogelijk te maken heeft met de tv+ propositIe. Van de andere kant is het wijzigen van de naam positief zodat het niet meer exclusief voor glas is. En hopelijk voor de topic starter ook op oudere ontvangers.


Als ik alles goed begrijp, heb ik op de TV+ ontvanger wel de verbeterde kwaliteit HD ?

Heb inderdaad geen glasvezel (KPN heeft hier nog geen plannen voor in Duiven), maar met bonded VDSL zou het toch geen probleem moeten zijn. Snelheid is hoger dan wat de gemiddelde klant in mijn kennissen-omgeving heeft op glasvezel hier in de omliggende regio…...

 

 

Klopt maar de technische eis is minimaal 45Mbps voor HD kwaliteit. En bij het afsluiten van tv+ abo krijg je minimaal een 100Mbps lijn. Mensen met een 50Mbps lijn kregen daarom een upgrade naar 100Mbps. Je snelheid is dus niet het probleem.


@Roy74  Ik snap de minimale eis van 45 Mbps (ik heb nu zelf 120 Mbps download) maar als KPN zelf in de ontvanger aangeeft dat ik 6 HD-ontvangers zou kunnen gebruiken, dan moet het met 2 ontvangers zeker lukken om die verbeterde HD te kunnen ontvangen.

 

En anders wordt het wachten zoals @wjb al aangeeft, of alsnog contact opnemen met KPN voor een contractverlenging/vernieuwing met een aanbod om de 'test ’HD+ ontvanger te behouden en een tweede erbij.

 

Donald

 


Ja daarom, ik zag je snelheid inderdaad staan en poogde duidelijk te maken dat ook op tv+ er de noodzaak is voor een bepaalde minimale snelheid, anders daar ook geen HD.

Het is inderdaad de vraag of ook niet glas klanten, mits voldoende snelheid, op de oude ontvangers de hoge bitrate streams gaan ontvangen binnenkort. Ik zelf ben overgestapt op tv+ op de glasaansluiting die ik al had en ben er tevreden over. Maar niet iedereen wilt of kan over naar tv+ en er hoeft ook niets mis te zijn met de oude decoders. Hopelijk genieten die klanten ook van de hoge kwaliteit streams binnenkort want het is echt zichtbaar beter. Succes met de keus.


En anders wordt het wachten zoals @wjb al aangeeft, of alsnog contact opnemen met KPN voor een contractverlenging/vernieuwing met een aanbod om de 'test ’HD+ ontvanger te behouden en een tweede erbij.

Als jij nu, net als ik, een test TV+ Box hebt dan heb je nog een paar maanden de tijd om een beslissing te nemen. Mijn advies: Gebruik die tijd.


met een aanbod om de 'test ’HD+ ontvanger te behouden 

Oh, dan heb je via de TV+ Box toch gewoon nu al die verbeterde kwaliteit. Gewoon via 1 tot en met 10 op die box. 👍

Mits je multicast gebruikt.

Ik zou nog even wachten met overstappen op het nieuwe abonnement.


Hoi @groen_duiven en bedankt voor je bericht :)
Ik zie dat de community je vraag eigenlijk al heeft beantwoord en ik kan hier verder eigenlijk niks meer aan toevoegen. Hopelijk weet je met de informatie die hier is gegeven waar je aan toe bent!