Skip to main content

Hi Allen, 

Al enige weken heb ik problemen met de ITV app. Op mijn Sony Android TV kijk tv via de Itv verkijgbaar uit de playstore. Bijna dagelijks laat de App extreem rode kleuren zien in het beeld. Daardoor zien personen en vuurrood uit (zie verschil foto 1 en 2). Alle andere kleuren zijn ook overgesatureerd. 

Soms moet ik de app wel 5 keer volledig afsluiten en opnieuw opstarten om het weer goed te krijgen. 

 

Ik

  • draai de laatste firmware op mijn TV met Google TV interface
  • de laatste software 0.2.1
  • heb de cache geleegd
  • heb de app al eens volledig gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd
  • Heb een switch met igmp snooping
  • Geen van de andere apps heeft dit probleem

Hebben anderen hier ook last van?

Mvg . Boudewijn

 

Je kan proberen om via een webbrowser  op je tv te kijken misschien is het beeldkwaliteit beter dan Itv


Dank je voor het out of the box denken maar het probleem oplossen door het gewoon te negeren is geen oplossing. Mijn vrouw maakt ook gebruik van de tv en app en die het ik dat soort handelingen niet leren.

Er is een mogelijk issue met de app en dat zou moeten worden opgelost. Ben daarom ook op zoek naar lotgenoten.


Foto 2 is via de ontvanger?

… en wat als je de kleurverzadiging van de tv gewoon lager zet? 

Hier geen kleur probleem met de Nokia streamingbox 8000 op de Sony uit 2016. 

Overigens sluit ik altijd netjes (...) de app af (via blokje 'wil je de app sluiten?’) voordat ik de boel uit zet.


Foto 2 is via de ontvanger?

… en wat als je de kleurverzadiging van de tv gewoon lager zet? 

Ik denk dat beide screenshots via de smart-TV app zijn.


Ik gebruik niet de kpn tv box. Ik kijk niet veel tv en vind een extra apparaat onnodig als er een smart tv-app is. Beide fotos zijn op de zelfde tv en Android tv app. Enkel de 2e heb ik genomen na 5 keer de app opnieuw opstarten. Dan schiet hij opeens weer naar normaal. Het lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat de TV zomaar uit het niets de kleuren aanpast en dan weer terug.


Beste @BoudewijnM, welkom! Vreemd dit! 😞 Welk merk en type tv heb jij? En wil je het eens een tijdje proberen met de switch ertussen weg? Ervaar je het probleem dan nog steeds?


Beste @Marcia_  het is een Sony KD-49H9505.

Als het nu gebeurt en ik de app via de officiële route afsluit en  weer open zoals iemand hier voorstelde lijkt het probleem zich op te lossen. Normaal sloot ik de app volledig af via het apps menu en dat hielp dus bijna nooit.

De switch er tussen uit is geen optie omdat mijn speakers en chromecast audio hier ook op aangesloten zitten.

 

 


Ha @BoudewijnM, fijn dat het zo via de officiële route wel opgelost wordt! Je signaal geef ik door als feedback. Een individuele ‘trouble shoot’ begint vanuit ons meestal met ‘koppel overige apparatuur los', dus mocht je daar t.z.t. toch nog mee bezig willen, laat het dan gerust weten.