Skip to main content

Hoi,

Nu wil ik overstappen op KPN en wat blijkt; Caiway werkt vanuit de meterkast met een coaxkabel en KPN maakt gebruik van een “soort” ethernetkabel vanuit de modembox. Deze staat aangesloten in de meterkast op glasvezel, maar je voelt hem al aankomen; de kabel met gele uiteinden past natuurlijk nooit door dezelfde pvc buis als de coax kabel. En daar gaan veel mensen de mist mee in. Er moet vanuit de meterkast een groter gat geboord worden om deze kabel te verbinden tussen de box en “ITV Box” (voormalige decoder kastje Caiway). Ik vind dit misleiding omdat dat er niet bij verteld wordt bij een nieuw abonnement. 

Marcel Ensink

in de woonkamer en op plekken waar in zicht heb ik wel berker utp wcd,s

Dan neem ik aan dat je daar stugge netwerkkabels gebruikt.

 

ik moet er niet aan denken dat ik voor iedere utp kabel een opbouwdoos in de meterkast moet zetten

Ik heb in mijn meterkast 7 dubbele cat6 opbouw wandcontactdozen op een rijtje naast elkaar voor de veertien netwerkkabels die naar de uithoeken van mijn woning lopen.

Hallo @wjb , was een patchpanel niet handiger geweest?

 


in de woonkamer en op plekken waar in zicht heb ik wel berker utp wcd,s

Dan neem ik aan dat je daar stugge netwerkkabels gebruikt.

 

ik moet er niet aan denken dat ik voor iedere utp kabel een opbouwdoos in de meterkast moet zetten

Ik heb in mijn meterkast 7 dubbele cat6 opbouw wandcontactdozen op een rijtje naast elkaar voor de veertien netwerkkabels die naar de uithoeken van mijn woning lopen.

Hallo @wjb , was een patchpanel niet handiger geweest?

 

Ja dat wel klopt jan 

Ik heb het gewoon direct in de 24p switch zitten vanaf kabelgoot 

Geen omkijken naar 

Voor een bedrijf is misschien een patchpanel handiger maar ach voor thuis gebruik 


Hallo @peter-keetfm , ben jij de woordvoerder van @wjb , ik stelde aan hem de vraag namelijk:thinking::wink:


Hallo @peter-keetfm , ben jij de woordvoerder van @wjb , ik stelde aan hem de vraag namelijk:thinking::wink:

O sorry jan 

Het is een openbaar forum toch 


Hallo @wjb , was een patchpanel niet handiger geweest?

Nee, een patchpanel was (voor mij) minder praktisch om twee redenen.

1) Ik zei dat de 7 dubbele wcd's op een rijtje zitten maar feitelijk zijn het twee rijtjes, één rijtje van 3 wcd's boven in de meterkast en één rijtje onder in de meterkast van 4 wcd's. Als alle 14 kabels in een patchpanel geplaatst hadden moeten worden dan hadden de kabels een stukje los moeten hangen om voor bestaande electriciteitsbuizen langs naar één centrale plek voor een patchpanel te kunnen lopen. Nu zitten ze netjes weggewerkt in elektriciteitsbuizen tot aan de wcd's. Je kunt dus helemaal nergens die kabels zien, laat staan beschadigen.

2) Een patchpanel kan een behoorlijke "warboel" worden, het netjes afmonteren van 14 stugge kabels in 1 patchpanel is best een lastig werkje. Ik heb dit ooit eens in een nieuwbouwwoning van vrienden gedaan maar ik werd daar niet vrolijk van. Het afmonteren in 7 paartjes op wcd's was een stuk eenvoudiger.


Hallo @peter-keetfm , ben jij de woordvoerder van @wjb , ik stelde aan hem de vraag namelijk:thinking::wink:

O sorry jan 

Het is een openbaar forum toch 

Hallo @peter-keetfm , jazeker, zie ook de :wink: er achter staan.


Ik heb het gewoon zo, vrij netjes volgens mij. inmiddels hangen rechtsonder nog 2 opbouwdoosjes er boven :stuck_out_tongue_closed_eyes:

 

 

Meer is er hier echt niet nodig,.. En als het moet,  bovenste deel rechterzijde kan los, en kan ik zo onder de vloer richting alle vertrekken beneden of lekker naar boven. En voor een jaren 70 kast is het wel aardig geslaagd heb ik het idee. Linkerzijde alleen nog even ordenen, maar ja die EB gaat straks er toch uit,.. (en de verkeerde vlag zit aan de stok momenteel) :stuck_out_tongue:


Ik heb het zo 

Wat een bende :sweat_smile: ​​​​​​

 


Ik ben te pietluttig voor een ‘bende’, Hell-Nooo dat dat hier zal gebeuren!