Skip to main content
Vraag

Waarom geen optie om een herinnering in te stellen voor heel seizoen van een tv-programma?

• May 22, 2026
  • 10 reacties
  • 72 keer bekeken

Irritant dat het niet mogelijk is om herinnering in te stellen voor heel seizoen en je dit dagelijks opnieuw moet doen….met opnemen lukt het toch ook ? Dus: hoe stel je herinnering voor een heel seizoen in ?

10 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2026

Als je een serie instelt / hebt ingesteld via de ontvanger, dan wordt een nieuw seizoen vanzelf opgenomen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2026

Helaas Peter: dat is geen antwoord op mijn vraag (klacht): Het gaat om herinneringen niet om opnemen ! Nog zo'n goeie tip ? 😄

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2026

Maar dan zie je het toch gewoon in je opnames verschijnen?

Van welke serie wil je weten of en wanneer er een volgend seizoen komt? Dan zoek ik op internet. 

Het is helemaal niet zo eenvoudig te integreren. Het kan dan ook hooguit één week tevoren. Want dan is de gids er pas.

En wil je een waarschuwing voor de start van een seizoen of elke aflevering apart. Met opnemen mis je niks.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 22, 2026

Nice try Peter! met opnemen krijg je GEEN herinnering dat de aflevering gaat beginnen (en dan eventueel automatisch de aflevering zelf start…...)  ik wil niet opnemen maar een herinnering dat de aflevering begint (dat blauwe popupje links boven dat verschijnt). Dat zou moeten kunnen met een handeling voor de hele serie of seizoen net als bij opnemen waarbij je de keuze krijgt “alleen deze aflevering” of “hele seizoen”  …. en jouw opmerking “Van welke serie wil je weten of en wanneer er een volgend seizoen komt? Dan zoek ik op internet.” dat wil helemaal niet weten…...dus: goed lezen Peter!🤔

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 22, 2026

Met opnemen staat / komt ie gewoon in je lijst. Dat hoeft je niet eens te weten wanneer een aflevering start. En heb je een jaar de tijd om het te kijken. 

Wil je een waarschuwing bij een nieuw seizoen of elke aflevering. 

En wat voor waarschuwing? E-mailtje?

Het is toch ook onhandig om te moeten kijken als het wordt uitgezonden? Enige wat ik 'live' kijk is sport en nieuws. 

Ik lees het prima hoor. Het houdt voor mij op in dit topic. 

• May 22, 2026

Niet een antwoord of oplossing voor de vraagsteller.
Op mijn onvolprezen ontvanger niet van kpn gebruik ik :
https://wiki.openpli.org/Plugin_Wiki:AutoTimer

Zo kan ik nu al het sinterklaasjournaal instellen voor opname.
Of een waarschuwing geven ook gaat ? Even kijken, jawel :

Record en/of Zap.
Maar dan moet je wel de TV aanhebben en opletten.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@JanHil en welkom bij de KPN Community. Fijn om te zien dat je al wat reacties hebt gekregen! 

Als ik het goed begrijp wil je de herinnering voor een heel seizoen graag krijgen zodat je op dat moment weet dat het programma start en je het direct kunt kijken. 
Het is inderdaad niet mogelijk om dit voor een heel seizoen in te stellen, maar ik zal die feedback meenemen naar de ontwikkelaars. 

Wel kun je een herinnering instellen met longpress. Dat moet nog steeds los voor elk programma, maar het gaat hopelijk iets sneller dan elke keer een programma selecteren en vervolgens de stappen voor de herinnering doorlopen. 

Hopelijk kun je daarmee uit de voeten. 🙂 In elk geval veel kijkplezier gewenst!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 24, 2026

Dank Sanne! Ben benieuwd wat de reden is dat dat niet kan ? Voor opnemen kan het toch ook ?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hele goede vraag, ik werk zelf niet aan de ontwikkeling van de TV software, maar als ik moet gokken zit het hem in dat dit een heel andere aanpak vereist. 

Een opname inplannen is één signaal, de herinnering gaat weer via een ander pad. Het zou mooi zijn als die twee op elkaar mee konden liften en het zo ook makkelijk is om een herinnering in te plannen voor een seizoen, maar ik denk dat de vork anders in de steel steekt. 

Misschien zit ik er ook wel compleet naast. 🙃 Mocht ik inhoudelijk terugkoppeling krijgen hierop dan laat ik het in elk geval hier weten!

• May 24, 2026

Hele goede vraag, ik werk zelf niet aan de ontwikkeling van de TV software, maar als ik moet gokken zit het hem in dat dit een heel andere aanpak vereist. 

Een opname inplannen is één signaal, de herinnering gaat weer via een ander pad. Het zou mooi zijn als die twee op elkaar mee konden liften en het zo ook makkelijk is om een herinnering in te plannen voor een seizoen, maar ik denk dat de vork anders in de steel steekt. 

Misschien zit ik er ook wel compleet naast. 🙃 Mocht ik inhoudelijk terugkoppeling krijgen hierop dan laat ik het in elk geval hier weten!

@Sanne van KPN 

Toen ik je eerste reply zag heb ik direct een like geplaatst. Wat zit je ernaast om dit terug te koppelen naar de ontwikkelaars? Dat hopen de klanten hier die dit melden. Het lijkt er echter op dat je tegen iemand bent aangelopen die liever lui dan moe is. Slechte programmeurs zullen altijd antwoorden dat het moeilijk voor ze is. Klopt, voor goede is het meestal geen probleem. De oplossing van Peter is natuurlijk een hele goede workaround, maar leg het eens voor aan een goede programmeur bij KPN TV, Wat ​@JanHil aanbrengt is een logische beredenering. Misschien is hij zelf wel een programmeur en weet hij, dat het met goede software uitsluitend een call is naar een class met een adequate actie hier achter.