Skip to main content

Beste, sinds een paar dagen heb ik Kpn (tijdelijk via koper) met 2 Arris decoders. Op de (goedkope) LG slaapkamer tv boven kan ik de schermresolutie instellen op 4k 50Hz en produceerd  een mooi beeld. Echter op de “dure” tv in de woonkamer (LG Oled) kan ik max 4k 24,9Hz kiezen. De decoders wisselen heeft geen zin gehad, verscheidende hdmi kabels geprobeerd zonder resultaat…. 

Heb je al eens een andere hdmi poort op de LG geprobeerd?


Ja dat heb ik ook geprobeerd zonder resultaat….. de tv zou volgens de specs 60Hz 4k aan moeten kunnen… 


Welke Arris decoder heb je?

 

Als het de 5202 is, wat geeft de OLED aan als je een 4K zender op de Arris 5202 aanzet?

Ik ga ervan uit dat je het 4K pakket hebt.

 

Voor de andere zenders maakt het niet uit, die zijn gewoon HD.


Ik heb geen 4k pakket. Maar de apps die erop staan zoals Netflix en Disney etc. zijn dat wel. Als ik de Arris op FHD zou zetten mis ik dus 4k op de apps…..


Hoi @KoepelKpn, ik heb er ook niet direct een verklaring voor. Het enige wat ik me (los van de eerder genoemde oorzaken) kan bedenken is dat misschien niet alle HDMI poorten op je TV er geschikt voor zijn of er toch iets van een instelling niet goed staat


Alle 4k apparaten die ik heb behalve de KPN Diw7022 gaan op 4k 50hz. De KPN gaat maar tot 29hz waardoor netflix niet hoger gaat dan Full HD ipv 4k (voor de zekerheid heb ik toch nog andere poorten en andere kabels gebruikt zonder resultaat) 


Ik zou sowieso aanraden om apps zoals Netflix van de tv zelf te gebruiken en niet via de kpn decoder. Dat werkt een stuk sneller! 


Ik heb geen 4k pakket. Maar de apps die erop staan zoals Netflix en Disney etc. zijn dat wel. Als ik de Arris op FHD zou zetten mis ik dus 4k op de apps…..

Beste 

Om 4K te kijken heb je een 4K pakket nodig zoals collega forum leden hier ook terecht opmerken.

Daar komt nog bij dat er meen ik maar 2 0f 3 4K kanalen in het aanbod zitten van KPN.

Wat ook belangrijk is te vermelden dat er veelal gebruikt wordt gemaakt van upscaling dus met andere woorden het beeld opkrikken en verbeteren feitelijk is er nog niet zoveel 4K content in Europa.

Wat betreft Netflix en andere streamers is dat eigenlijk het zelfde er is wel 4k aanbod maar heel weinig.

als jij dat je TV instel op 4K wil dat nog niet zeggen dat je deze resolutie daadwerkelijk ziet maar meestal is er sprake van upscalen.

Staat er daadwerkelijk 4K dan zou je ingestelde resolutie te zien moeten zijn.

Wat Michael zegt is ook helemaal maar als je een smart tv heb gebruik deze functie dan om streaming diensten te kijken i.p.v. je STB te gebruiken.

mvg


@Thijs1963 schreef:

Om 4K te kijken heb je een 4K pakket nodig zoals collega forum leden hier ook terecht opmerken.

Ook zonder 4K pakket kan je wel naar 4K titels van bijvoorbeeld Netflix kijken.

 


@Thijs1963 schreef:

Om 4K te kijken heb je een 4K pakket nodig zoals collega forum leden hier ook terecht opmerken.

Ook zonder 4K pakket kan je wel naar 4K titels van bijvoorbeeld Netflix kijken.

 

Hoi ik heb dat even geprobeerd met 4 K content maar als je afspeel blijkt het toch HD te zijn ipv UltraHD

dus theoretische zou het kunnen maar in de praktijk niet. Ik heb trouwens even geprobeerd met Prime video ik neem aan dat Netflix niet veel anders werkt.

Als ik dit via de smart functie doe van mijn TV lijkt het wel te werken.

Hier werkt het dus niet in ieder geval. 

Maar wellicht heeft het met de bandbreedte te maken van de STB dus weet niet of wij het hier over DSL of FIBER het zou er mee te maken kunnen hebben.


Hoi ik heb dat even geprobeerd met 4 K content maar als je afspeel blijkt het toch HD te zijn ipv UltraHD

dus theoretische zou het kunnen maar in de praktijk niet. Ik heb trouwens even geprobeerd met Prime video ik neem aan dat Netflix niet veel anders werkt.

Als ik dit via de smart functie doe van mijn TV lijkt het wel te werken.

Hier werkt het dus niet in ieder geval. 

Maar wellicht heeft het met de bandbreedte te maken van de STB dus weet niet of wij het hier over DSL of FIBER het zou er mee te maken kunnen hebben.

Dat bandbreedte hier een rol in zou spelen is nagenoeg nihil immers een bandbreedte van 25Mbps of meer is vrijwel overal wel beschikbaar.

Waar heb jij de beeldscherminstelling van jouw TV+ Box op ingesteld staan?


Het gaat er meer om dat het kastje op de boven tv wel 4k content afspeelt maar beneden in de woonkamer niet. Ik kan in de instellingen niet hoger dan 29hz waardoor netflix niet in uhd afspeelt…. Heeft dus niks met 4k abo te maken of iets….. (via de tv app zelf kan het wel in 4k maar ik heb er niet voor niks een netflix knop op zitten)


Ik kan in de instellingen niet hoger dan 29hz waardoor netflix niet in uhd afspeelt….

Kan je eens een screenshot/foto van het scherm tonen met die beeldscherminstelling.

Toont Netflix dan ook geen 4K titels meer?


Hoi ik heb dat even geprobeerd met 4 K content maar als je afspeel blijkt het toch HD te zijn ipv UltraHD

dus theoretische zou het kunnen maar in de praktijk niet. Ik heb trouwens even geprobeerd met Prime video ik neem aan dat Netflix niet veel anders werkt.

Als ik dit via de smart functie doe van mijn TV lijkt het wel te werken.

Hier werkt het dus niet in ieder geval. 

Maar wellicht heeft het met de bandbreedte te maken van de STB dus weet niet of wij het hier over DSL of FIBER het zou er mee te maken kunnen hebben.

Dat bandbreedte hier een rol in zou spelen is nagenoeg nihil immers een bandbreedte van 25Mbps of meer is vrijwel overal wel beschikbaar.

Waar heb jij de beeldscherminstelling van jouw TV+ Box op ingesteld staan?

Mijn beeldscherm op KPN staat op automatische -Weergave modus 4k2k-5-hz-HDR instelling-HDR-continu-HDR prioriteit HDR10


Het gaat er meer om dat het kastje op de boven tv wel 4k content afspeelt maar beneden in de woonkamer niet. Ik kan in de instellingen niet hoger dan 29hz waardoor netflix niet in uhd afspeelt…. Heeft dus niks met 4k abo te maken of iets….. (via de tv app zelf kan het wel in 4k maar ik heb er niet voor niks een netflix knop op zitten)

dit had ik niet goed gelezen of helemaal niet.

Dus het werkt beneden wel maar boven niet.

Weet je zeker dat de specs kloppen en dat het tweede toestel de gevraagde resolutie aankan?

Schijnbaar heb je ook genoeg bandbreedte lastig verhaal.

-ik kan alleen maar bedenken HDMI kabel neem aan dat je die al gecheckt heb (even testen met die van beneden misschien)

-Verbinding lijkt geen probleem

-Staat 4K op je STB 

-Staat HDR aan

-STB even om wisselen beneden en boven en kijken wat je dan zie aan beeldweergave

dit laatste zou ik even doen.


De KPN gaat maar tot 29hz

Dit ligt altijd aan de gekozen hdmi aansluiting op de tv. Vaak zijn ze niet allemaal voor 50 Hz geschikt.

Probeer eens de HDMI 1 aansluiting van je tv. Loste het al op bij een Philips en een Sony.

Zie ook hier kpn-tv-11/kpn-tv-geluid-en-beeld-lopen-niet-synchroon-586255 . Zelfde euvel. Andere hdmi ingang loste het op.

Overigens is ook de 29,9 Hz verbinding 4k2k Oftelwel 4k (en Full HD).


@KoepelKpn 

 

Ik ga er ook vanuit dat je wel een goede 4K HDMI kabel gebruikt.

Anders werkt het ook niet.


Ik heb alle poorten geprobeerd met 3 verschillende kabels (zelfs 8k 60hz ) maar de beneden arris wil niet op 4k 50hz. Op de tv boven wel (heeft mindere specs). De kastjes heb ik gewisseld zonder resultaat. Netflix ziet overigens 4k2k (dus 29hz) niet als UHD 4k. 


Netflix ziet overigens 4k2k (dus 29hz) niet als UHD 4k. 

Kan je de TV+ Box ook niet handmatig op 4k2k 50Hz zetten?


Hoe bedoel je handmatig? In het menu van Arris zijn er allerlij resoluties te kiezen behalve 50hz. 


beneden arris wil

Arris? Zeker weten? Niet een Sagemcom DIW7022 ?

Wat is het type van die LG tv? Gekocht via een Nederlandse (web)shop?

Als dezelfde ontvanger op een andere  tv wel naar 4k2k 50 Hz gaat zit het hem dus in je tv. (Amerikaanse versie?).


Het is echt een Arris. De tv is gewoon een NL model van LG. oled55b7v . Andere apparaten zoals ziggo decoder, apple tv, game console gaan allemaal in de 50hz en 60hz behalve dus de Arris


Er staat VIP5202 op dus. (?)

Niet een van je andere decoders die op die tv wel werkt? Want je hebt er meer begrijp ik. 


Wat is VIP5202? Op het kastje staat Diw-7022, die nieuwe kleine zeg maar


Alle 4k apparaten die ik heb behalve de KPN Diw7022 gaan op 4k 50hz. 

Dus een Sagemcom DIW7022 ...

Het is echt een Arris.

...of toch niet?

Wat is VIP5202? Op het kastje staat Diw-7022, die nieuwe kleine zeg maar

Blijkbaar is het echt geen Arris maar een Sagemcom.