Skip to main content
Beantwoord

Waarom kunnen mensen met een slecht gehoor geen gebruik maken van de Soundbox?

• May 7, 2025
  • 8 reacties
  • 123 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

IK vindt het een slechte zaak dat mensen met een slecht gehoor geen gebruik kunnen maken van KPN TV+ Soundbox. 

Beste antwoord door Denise van KPN

Er zit inderdaad geen optische aansluiting op de KPN TV+ Soundbox. Het idee is namelijk dat je met de Soundbox niet nog een aparte soundbar aan hoeft te sluiten, daar waar de optische aansluiting vaak voor gebruikt wordt. De Soundbox heeft immers een ingebouwde speaker. Het is een op zichzelf staand product en kan niet worden gecombineerd met andere speakers. Helaas betekent dit ook dat je deze niet kunt koppelen aan een adapter voor slecht horende. Dit is niet om jullie te pesten, maar ligt dus breder.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • May 7, 2025

Wat mist u aan de Soundbox? De Soundbox is niets meer dan een tv ontvanger waar geluid uitkomt?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 7, 2025

Je kunt met je hoortoestellen geluid streamen met bluetooth vanaf TV je mobiel en soundbar zonder dat je er andere er mee lastig valt en bedoel ik harder of zachter, er zijn tv adapters en die kun je nu niet op de Soundbox aansluiten. 

• May 7, 2025

Wat heeft de soundbox voor zin als je er een hoortoestel op aansluit? Niets toch?

Dat is hetzelfde als de soundbox gebruiken met een soundbar. Dat heeft geen nut, dan kan je net zo goed de tv+ ontvanger gebruiken. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik geloof niet dat dit expres is, ​@g.labots. Wat voor adapter kan je gebruiken? En waarom kan je deze niet op de soundbox aansluiten?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 9, 2025

Ik heb een tv adapter van Oticon en die kun je niet aansluiten op de Soundbox want die heeft alleen HDMI aansluiting en geen optisch aansluiting. 

• May 9, 2025

Ik heb een tv adapter van Oticon en die kun je niet aansluiten op de Soundbox want die heeft alleen HDMI aansluiting en geen optisch aansluiting. 

Een optische aansluiting zou je ook niets aan hebben. De Soundbox heeft dat ook niet. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 9, 2025

Beste ​@g.labots dan is een TV+SB voor jou geen optie en kun je het beste je huidige opstelling blijven gebruiken.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Er zit inderdaad geen optische aansluiting op de KPN TV+ Soundbox. Het idee is namelijk dat je met de Soundbox niet nog een aparte soundbar aan hoeft te sluiten, daar waar de optische aansluiting vaak voor gebruikt wordt. De Soundbox heeft immers een ingebouwde speaker. Het is een op zichzelf staand product en kan niet worden gecombineerd met andere speakers. Helaas betekent dit ook dat je deze niet kunt koppelen aan een adapter voor slecht horende. Dit is niet om jullie te pesten, maar ligt dus breder.