Skip to main content

Alle sport kanalen mogen van mijn part wel  in glas komen als je daar een abo op afsluit.

Of op zijn minst kanaal 14 van ESPN. En waarom is RTL Z nooit in Glas HD uitgebracht? RTL4, RTL5 en RTL8 zijn er al heel lang.

Of de programma's van RTL Z er in 12 Mb/s nou beter van worden en of ze die kwaliteit ook moeten hebben. Via Ziggo is ie 9 Mb/s en via KPN 7 Mb/s. Wat scheelt 't.

Via Ziggo is ESPN 9 Mb/s. Gisteren bij een vriend op Ziggo met 50 inch vond ik het best tegenvallen. Absoluut niet scherper dan bij KPN (hier thuis 43 inch). Dan is het via de Digitenne mooier. Daar is alles in HDglas (...) kwaliteit. Nml 5 Mb/s HEVC wat overeenkomt met 12 Mb/s H.264.

Ook bij Ziggo: eerste 10 en Ziggo Sport in 12 Mb/s; overige 9 Mb/s.

Mogelijk dat bij hen hun eigen Ziggo Sport zenderpakket wel 12 Mb/s is….


Dan is het via de Digitenne mooier. Daar is alles in HDglas (...) kwaliteit. Nml 5 Mb/s HEVC wat overeenkomt met 12 Mb/s H.264.

 

Digitenne rules :muscle_tone4:


Digitenne rules :muscle_tone4:

Digitenne heeft natuurlijk enorme tekortkomingen in vergelijking met interactieve TV van KPN. Ik zou op mijn thuislocatie nooit kiezen voor Digitenne. Leuk voor op de camping of in een zomerhuisje met centrale Internet aansluiting via het bungalowpark maar verder ...


Digitenne rules :muscle_tone4:

Digitenne heeft natuurlijk enorme tekortkomingen in vergelijking met interactieve TV van KPN. Ik zou op mijn thuislocatie nooit kiezen voor Digitenne. 

Ik dus wel. Zeker in combinatie met andere vormen van TV kijken. Zoals duizenden gratis beschikbare TV-zenders via internet. Dat kan allemaal worden ontvangen met mooie multi-ontvangers.  

Zo heb ik hier NPO 1 in uitmuntende HD kwaliteit gewoon op voorkeuze 1 en niet ergens op een hoog nummer omdat mijn provider dat voor mij bepaald heeft. Lijkt mij zo waardeloos dat ik mijn eigen zendervoorkeur niet kan veranderen. 


Afgelopen dagen met die sneeuwbuien was het weer blokjes  tellen tijdens de voetbalwedstrijden.

 

 


@ITVkijker

Er zijn de laatste dagen op het forum meer opmerkingen gemaakt over de niet perfecte kwaliteit bij de voetbalwedstrijden. Zoals @PeterG ook al aangeeft, komt dat door de niet optimale doorgifte van het signaal wat KPN gebruikt voor interactieve TV. 

Digitenne (wordt uitgezonden met 1080p) geeft met sportwedstrijden een beter beeld dan Interactieve TV van Kpn (wordt uitgezonden met 1080i) 

Dus als je ESPN wilt kijken in de best mogelijke kwaliteit : Stap over op Digitenne. 


Naar mijn weten is het bronsignaal van heel veel zenders nog altijd conform de European Broadcasting standaard 1050i50 ofwel 1080i/25. Dan kan je dat wel opschalen naar 1080p50 maar daarmee verhoog je de kwaliteit natuurlijk nog niet.

De verwachting is overigens wel dat daar in de komende jaren wel wat aan gaat veranderen.

Bron.

 

Uitdaging voor KPN daarbij is hoe de h.264 TV ontvangers kostenefficient vervangen kunnen worden door hevc TV ontvangers.


Klopt wat je schijft @wjb .

Ik weet dat jij geen ESPN kijkt. Maar een feit is dat meerdere klanten klagen over blokjes en geen perfect beeld bij voetbalwedstrijden bij ESPN via ITV van KPN. 
 

Bij Digitenne heb je wel een prima beeld op ESPN. 

ESPN beschikbaar stellen als glaszender zou het probleem waarschijnlijk oplossen. 


Ik weet dat jij geen ESPN kijkt. Maar een feit is dat meerdere klanten klagen over blokjes en geen perfect beeld bij voetbalwedstrijden bij ESPN via ITV van KPN. 

Ik kijk inderdaad geen ESPN immers ...

Ik heb op de andere zenders overigens nog vrijwel nooit blokjes hoeven ervaren maar er zijn wel meer problemen t.a.v. iTV die hier gemeld zijn en waar wij verschoond van zijn gebleven.