Skip to main content

Hallo,

Zijn er leden met bovenstaand abonnement?

Ik kom nl. in aanmerking voor een nieuw contract waarbij de vip5202 komt te vervallen voor een nieuw draadloos kpn tv box. Wie heeft hier reeds ervaring mee, hoe sluit ik dit aan, schijnt te gaan via de wifi, heb ik ook een nieiwe modem nodig ( nu is dat de V10) en wat zijn de bevindingen tot nu toe?

Hoor graag van jullie?

Het hele forum staat vol met ervaringen t.a.v. de TV+ Box.

Om een paar topics uit te lichten.

En houd ook de product updates in de gaten.

 

Mijn advies: Verdiep je eerst heel goed in de pro's en con's.

 

Edit: Als je in de browser zoekt naar site:forum.kpn.com "TV+" dan zal je de topics op het forum vinden waar de term TV+ in voor komt.


Waarom zou je willen overstappen? Tel je zegeningen met de VIP5202, ik zou willen dat ik er nog 1 had.


Ik moet zeggen dat ik er best blij mee ben, in het achterhoofd houdend dat het systeem nog niet geheel vrij van bugs is. Maar zowel de beeld- als geluidskwaliteit zijn n.m.m. top. Zapsnelheid ligt beduidend lager dan die van de VIP5202, maar ook daar zal nog verbetering in komen. Maar als je geen zin hebt in gedoe zou ik nog lekker even bij je ouwe boxje blijven en dit forum goed in de gaten houden.


Maar zowel de beeld- als geluidskwaliteit zijn n.m.m. top.

Die zijn bij glasvezel abonnees niet beter dan op een "oude" TV ontvanger zoals de 5202.


Absoluut niet doen, wilde net weer ergens reaageren over de talloze vastlopers, traagheid, spontane reboots.

Het produkt is verre van af.

 

Wifi geen ervaring mee, heb bedraad aangesloten.

 

Btw moet wel zeggen dat ik hem steeds minder vaak aanzet, een en al irritatie levert het op...misschien is dat dan weer een voordeel ;-)


Vandaag weer gedoe met opnames. Pff. 

Starten traag. En als ze lopen staan ze 3, 4, 5 × per uur stil. Enkele seconden tot wel een halve minuut. 

Volgens mij is momenteel de VIP5202 nog beste en meest betrouwbaar. 


Allen bedankt, ik had mijn twijfels maar zijn bij het lezen van de reacties opgelost.


Ik moet zeggen dat ik er best blij mee ben, in het achterhoofd houdend dat het systeem nog niet geheel vrij van bugs is. Maar zowel de beeld- als geluidskwaliteit zijn n.m.m. top. Zapsnelheid ligt beduidend lager dan die van de VIP5202, maar ook daar zal nog verbetering in komen. Maar als je geen zin hebt in gedoe zou ik nog lekker even bij je ouwe boxje blijven en dit forum goed in de gaten houden.

 

Waar ben je blij mee dan, dat er bugs in zitten (grapje). Echt, het is primair een TV ontvanger, en dat is nou net wat het ding het slechtst doet. Als alle leuke opties en gadgets nou matig werken maar het concept goed was uitgewerkt op in ieder geval normaal TV zoals een consument verwacht. Voor spielerij kun je ook een AppleTV of Google TV/Chromecast gebruiken (die het zelfs nog beter doen). Ik snap dat KPN probeert de klant te verleiden met een alles in 1 kastje (genoeg mensen die het schakelen tussen verschillende HDMI kanalen niet snappen, zeker met de KPN remote die alleen alle kanalen kan doorstappen van al je inputs) maar het idee is beter dan de uitwerking en het is ongehoord dat je klanten met een half af product opzadelt.

Nu vraag jij hier nog om ervaringen, hoeveel mensen zouden niet gewoon zo’n abonnement bestellen en denken “wat leuk een multimedia ontvanger” en vervolgens met dikke bak ellende zitten en ook geen keus hebben om gewoon een ‘simpele’ ontvanger aan te vragen. Nee lekker dan. Als KPN mijn moeder opbelt dat ze een leuk aanbod hebben voor een jaar met KPN+ TV dan gaan ze echt niet zeggen: wilt u wel even eerst het KPN forum lezen, want ons product is nog niet echt af en heeft nogal wat bugs. Dan kunt u even inlezen en overwegen wat u wilt.

Eigenlijk zou RADAR hier eens aandacht aan moeten besteden, en KPN eens onder druk zetten zodat mensen die liever weer de oude ontvanger gebruiken daarvoor in de gelegenheid worden gesteld.


Maar zowel de beeld- als geluidskwaliteit zijn n.m.m. top.

Die zijn bij glasvezel abonnees niet beter dan op een "oude" TV ontvanger zoals de 5202.

Top, dus.


Ik moet zeggen dat ik er best blij mee ben, in het achterhoofd houdend dat het systeem nog niet geheel vrij van bugs is. Maar zowel de beeld- als geluidskwaliteit zijn n.m.m. top. Zapsnelheid ligt beduidend lager dan die van de VIP5202, maar ook daar zal nog verbetering in komen. Maar als je geen zin hebt in gedoe zou ik nog lekker even bij je ouwe boxje blijven en dit forum goed in de gaten houden.

 

Waar ben je blij mee dan, dat er bugs in zitten (grapje). Echt, het is primair een TV ontvanger, en dat is nou net wat het ding het slechtst doet. Als alle leuke opties en gadgets nou matig werken maar het concept goed was uitgewerkt op in ieder geval normaal TV zoals een consument verwacht. Voor spielerij kun je ook een AppleTV of Google TV/Chromecast gebruiken (die het zelfs nog beter doen). Ik snap dat KPN probeert de klant te verleiden met een alles in 1 kastje (genoeg mensen die het schakelen tussen verschillende HDMI kanalen niet snappen, zeker met de KPN remote die alleen alle kanalen kan doorstappen van al je inputs) maar het idee is beter dan de uitwerking en het is ongehoord dat je klanten met een half af product opzadelt.

Nu vraag jij hier nog om ervaringen, hoeveel mensen zouden niet gewoon zo’n abonnement bestellen en denken “wat leuk een multimedia ontvanger” en vervolgens met dikke bak ellende zitten en ook geen keus hebben om gewoon een ‘simpele’ ontvanger aan te vragen. Nee lekker dan. Als KPN mijn moeder opbelt dat ze een leuk aanbod hebben voor een jaar met KPN+ TV dan gaan ze echt niet zeggen: wilt u wel even eerst het KPN forum lezen, want ons product is nog niet echt af en heeft nogal wat bugs. Dan kunt u even inlezen en overwegen wat u wilt.

Eigenlijk zou RADAR hier eens aandacht aan moeten besteden, en KPN eens onder druk zetten zodat mensen die liever weer de oude ontvanger gebruiken daarvoor in de gelegenheid worden gesteld.

Wacht even, ik vraag niet om een mening, maar reageer op een vraag. Ik heb ECHT nergens problemen mee. Bedraad op 1000mbit werkt het ook op deze box keurig. Het punt is, dat het over het algemeen mensen met problemen zijn die hier reageren, toch? Positieve reacties zijn er niet of nauwelijks te lezen, terwijl die er toch echt wel zijn. Daarmee wil ik overigens de problemen van anderen niet bagatelliseren.


Volgens mij is momenteel de VIP5202 nog beste en meest betrouwbaar. 

Eens.


Allen bedankt, ik had mijn twijfels maar zijn bij het lezen van de reacties opgelost.

En de uitkomst is? 😀
Ik ben overigens een tevreden TV+ gebruiker. Er zijn mensen tevreden en er zijn mensen ontevreden. Daarom is het advies van @wjb misschien wel het beste. Maak zelf de keus op basis van je eisen en wensen en vooral op inhoudelijke argumenten. Want het ontbreekt vaak aan inhoudelijke onderbouwing. Er is genoeg leesvoer over TV+ op het forum. Doe het zorgvuldig want je kunt niet terug naar de oude ontvangers.