Skip to main content

Laatste maanden ook alleen maar

problemen, wifi die wegvalt , netflix die happert, videoland die niet werkt , wordt er helemaal

knots van maar wel elke maand € 120 overschrijven, via de app wordt modem opnieuw opgestart dan gaat weer paar dagen goed

 


Admin: afgesplitst

@MarcelLeibbrand hoe kan dat nou toch? Kan je iets meer vertellen over je netwerk? Type modem   type ontvangers etc. 


Arris vip2952 V2  ontvanger

experia box v10 a modem

van die ronde wifi super 

 


Geen draadloze verbindingsets? Ontvanger bekabeld aan het modem?


Ja vaste draad zelfs ontvanger boven is vast bekabeld ….


Gebruik je een switch of heb je sinds kort zonnepanelen? Glasvezel of koper?


Nee in al die tijd niets veranderd 


Glasvezel of koper?


Altijd gehad hebben glasvezel al

tig jaar en in een keer gaat het continu mis 


Vreemd.  Blijven de lampjes op het glasvezelkastje wel gewoon branden? Of gaan er lampjes knipperen op het modem? Is de snelheid wel zoals gebruikelijk?


Nee gaan uit en vanuit het niets heb je geen wifi meer of netflix stopt of videoland stopt


De lampjes op het glasvezelkastje of het modem?? 


Op ontvangers gaan uit , en van de wifi ontangers worden ze blauw , wat met modem gebeurd weet ik niet die hangt in meterkast


Ik zie vooralsnog geen rare dingen. Een moderater gaat hier reageren.  Wellicht kan die wat metingen doen. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze voor je aan de slag. 


👌🏻


Ik had het 3½ jaar geleden al opgegeven met apps in de op Linux werkende ontvangers.

En sinds 2019 in de woonkamer een smart-tv en de slaapkamer 2020 voorzien van een chromecast. Heerlijk. Geen ergernis meer.🙂

M'n Nokia streamingbox 8000, sinds zomer vorig jaar, is ook heel fijn.

De nieuwe kpn tv+ box, die ik nog op zicht heb, is ook heel fijn met de apps. Die werkt niet op Linux maar Android-TV. 


Op ontvangers gaan uit , en van de wifi ontangers worden ze blauw , wat met modem gebeurd weet ik niet die hangt in meterkast

Zijn de tv ontvangers bekabeld op het modem of zijn de bekabeld aan de WiFi punten? Verder vroeg ik me af of die WiFi punten zwart of wit zijn.


Ontvangers zijn beide bekabeld aan modem, wifi ontvangers zijn de ronde witte 


Goedemorgen @MarcelLeibbrand en welkom hier op ons forum!
Ik zie dat men vanuit de community al goed met je probeert mee te denken. Wat ik je sowieso alvast wil aanraden is om je tv ontvanger(s) eens een zogenaamde software reset te geven. Verder begrijp ik uit je bericht dat je problemen hebt met wegvallende wifi. In eerste instantie zou ik je dan willen adviseren om de KPN wifi manager eens te doorlopen. Ben heel benieuwd of je problemen hiermee worden verholpen en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet.


Goedemorgen

 

de software reset zal ik eens proberen

de wifi manager al vaak gebruikt niet met het beoogde resultaat 

 

mvgr Marcel


Goedemorgen @MarcelLeibbrand en bedankt voor je terugkoppeling :)

Ben heel erg benieuwd of het resetten van de software voor verbetering gaat zorgen.

Verder geef je aan dat je de wifi manager al hebt doorlopen maar dat dit niet tot het gewenste resultaat heeft geleid; wat gaf de wifi manager precies aan nadat je deze had doorlopen? De wifi manager zou namelijk altijd met iets van een advies moeten komen,


Dat ie minst gebruikte signaal gaat gebruiken, en de boel dan herstart , reset nog niet gedaan morgenochtend even doen …


Dat ie minst gebruikte signaal gaat gebruiken, en de boel dan herstart , reset nog niet gedaan morgenochtend even doen …

Zou je ook nog eens kunnen kijken wat er gebeurt wanneer je de wifi manager eens op een ander apparaat doorloopt @MarcelLeibbrand ?


De beste tip is van Peter Als je een smart tv heb kan je beter deze apps runnen via het toestel zelf i.p.v. de decoder.

Tenslotte is daar een smart tv voor -;)

Het zou moeten kunnen via de decoder maar ik zou het gewoon niet doen scheelt een hoop frustratie en via smart functie werkt altijd.

Suc6


Goedemorgen

wat nu wel vreemd is na plaatsen van topic , daarna geen storing of uitvallende wifi meer gehad 🫣

is dit toeval ……


Goedemorgen

wat nu wel vreemd is na plaatsen van topic , daarna geen storing of uitvallende wifi meer gehad 🫣

is dit toeval ……

Dat is op zich natuurlijk heel erg positief @MarcelLeibbrand maar wel puur toeval!

Houd het de komende tijd in ieder geval goed in de gaten, mocht je onze hulp nodig hebben laat het dan vooral weten.