Skip to main content
Vraag

Wel geluid maar geen beeld op mijn Sony televisie

• November 5, 2025
  • 11 reacties
  • 140 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste lezers,

De Sony heeft wel geluid maar geen beeld meer. Televisie ook te resetten(  geluid - en tegelijkertijd aan/uit knopjes ingedrukt houden voor 10- 30 seconden, waarna vervolgens de stroom erop kan). Er volgt de groene led en de opstart tune; echter geen beeld. Voor de hand liggend is defect Backlight, maar toch twee vragen.

Twee vragen. 

1. De Sony stond aan op het moment dat ik de TV+ DIW7022 bediende. Ik had een opname bekeken, deze gewist en zag in opnames weer dubbel getoonde opnames; dit is de laatste tijd vaker het geval. Ik ga dan via home( huisje) naar opgeslagen, en alles wordt weer goed weergegeven. Tijdens deze bedieningsflow viel het TV beeld weg. Weet iemand ( mods) of hier een fataal verband kan zijn en zo ja, hoe dit op te lossen is ?
  2. Voorwatbetreft de TV. Weet iemand een nog ( hardere ) reset mogelijkheid voor deze ruim 7 jaar oude TV anders dan  in de inleiding is beschreven?   Alvast bedankt voor de reacties. Mvgr.

11 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 6, 2025

Door mij als aanvulling. Bij de TV gaat het om Sony KD-43XF8505.

Mvgr.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 6, 2025

Fijn dat je merk en type vermeld. De tv is uit 2018.

Echter is er helemaal niks in beeld? Ook niet als je bijvoorbeeld volume veranderd.

En als je op de SONY afstandsbediening op de blauwe HOME knop drukt, dan zou je het instellingen menu moeten zien.

Heb je nog wat anders aangesloten als bijvoorbeeld DVD speler? Geeft dat wel beeld?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 6, 2025

Dank voor de reactie.

Er is geen beeld; wel het Sony deuntje. En qua bedieningen van alles en nog wat geprobeerd o.a. volume en blauw Home.

TV staat nu standalone, dus zonder wat dan ook; ook diverse kabels zijn aangesloten geweest. Bijvoorbeeld het TV+ kastje en/ of DVD speler.

Wat ik mij o.a. afvroeg is of er met de afstandsbediening van het TV+ kastje onbedoeld een bediening op de Sony TV kan worden gedaan. Met dié afstandsbediening is ook geprobeerd het probleem op te lossen.

Tenslotte. De TV kan natuurlijk na bijna 8 jaren “gewoon” kapot zijn.

Mvgr.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 6, 2025

Wat ik mij o.a. afvroeg is of er met de afstandsbediening van het TV+ kastje onbedoeld een bediening op de Sony TV kan worden gedaan

Nee. Alleen met de Sony afstandsbediening onder options 》energie besparend 》beeld uit

het beeld uitzetten. Bijvoorbeeld met een radiozender via kpn.

Maar als je de tv uit hebt gehad en weer aan zet is het beeld óók weer aan.

De TV kan natuurlijk na bijna 8 jaren “gewoon” kapot zijn.

Dat denk ik ook. Aangezien ie het menu al niet weergeeft...

Bijna Black Friday. 28/11.

Heb je momenteel nog een andere tv? Anders is het nog best lang naar Black Friday. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • November 6, 2025

Of je kunt kijken of ie nog waard is gerepareerd te worden, bijv https://tvreparatieservice.nl.

(Hebben bij mij 3 jaar terug kapotte voeding vervangen van -toen- 9 jaar oude tv, die doet het nog steeds (afkloppen:). Aan huis service.)

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Het lijkt erop dat jouw TV de geest heeft gegeven, ​@AGAG. 😞 Maar om nog jouw eerste vraag te beantwoorden: Dit is echt volledig toeval. Het had natuurlijk gekund dat het beeld wegviel door de opnames, maar dan zou de TV het wel moeten blijven doen. Dan zou alleen de tv-box herstarten. De TV is in ieder geval niet kapot gegaan door de opnames op de tv-box.

Wel balen natuurlijk dat de TV nu kapot is. Gelukkig komt Black Friday er inderdaad aan. Wie weet loop je tegen iets leuks aan.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 7, 2025

Iedereen bedankt voor de reacties.

Goed weekend. Mvgr.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • November 7, 2025

@AGAG  Je kan nog even een testje doen, schijn van dichtbij met je lampje van je telefoon of zaklamp op het scherm en druk bv op het menu knopje van je AB, als je dan heel vaag het menu ziet dan is je achtergrond verlichting defect en kan je desnoods nog een prijsopgave laten doen bij een reparateur.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • November 7, 2025

@DX11 Dank voor de tip, maar was ook al getest; helaas niets te zien. Dit weekend verder testen en dan, of repareren of nieuw.

Goed weekend. Mvgr.

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • November 7, 2025

@DX11 Dank voor de tip, maar was ook al getest; helaas niets te zien. Dit weekend verder testen en dan, of repareren of nieuw.

Goed weekend. Mvgr.

Ik maak ook de vreemdste dingen mee met mijn nieuwe DIW-box en misschien heb je ze al geprobeerd maar soms kunnen simpele ingrepen ……. ;

Al een andere poort geprobeerd ?

Een andere HDMI en/of optische kabel[s] geprobeerd ?

Zowel TV , Box als Router al eens 10 minuten van de stroom afgehaald ?

Succes.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 7, 2025

@lenb .

@AGAG ziet al niet eens het menu van de televisie zelf…. Dat sluit de kpn tv box uit.