Skip to main content

Enige tijd ondervinden wij dat KPN TV niet of niet naar behoren werkt. De snelheid is laag, ca. 30 bps in plaats van de 80 bps die KPN ons heeft verkocht. Kiezen we KPN TV via een iPad dan blijft het “wieltje” draaien en draaien maar komt er geen TV. 

UIT en weer AAN zetten van de Experia V9 Box helpt niet, of slechts heel even.

Instellen van het meest responsieve kanaal geeft ook geen relaas.

Veranderen van het wachtwoord op de Experia Box heeft ook geen effect.

Alle andere internet consumenten in huis UIT zetten heeft geen effect.

Het enige dat ik nu nog kan bedenken is dat het Access Point dat in de buurt van de Experia Box zit, de boosdoener is. Er zit geen knopje op dat ding dus UIT zetten is geen optie.

Wie kan, wil me helpen?

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ik ga met je meekijken @PageMaker! Begrijp ik goed dat tv via zowel de tv ontvanger als via ITV online niet werkt? Zou je daarnaast kunnen aangeven welk type iPad je hebt en welke OIS daar op staat?


Het enige dat ik nu nog kan bedenken is dat het Access Point dat in de buurt van de Experia Box zit, de boosdoener is. Er zit geen knopje op dat ding dus UIT zetten is geen optie.

Er zit wel een stekker aan?


Het verschijnsel is gelijk als in dit draadje: “

Alleen op de iPad werkt de KPN TV-app niet; op de iPhone weer wel. De gemeten WiFi snelheid is ca 50 Bps, daar ligt het ook niet aan. Dit is de snelheid die we via de Time Capsule meten. Meten we de WiFi snelheid als de iPad z’n WiFi rechtstreeks van de Experia Box V9 krijgt, dan ligt de snelheid tussen 20- en 30 Bps.

Op een ander adres, met een andere router/modem (een V10), werkt de KPN TV-app als een trein. Maar op ons adres zie we alleen een tergend langzaam draaiend groen rondje. Interessant als je er van houd, maar niet dus. Maar zo weten we zeker dat het niet aan de iPad ligt.

Het gaat alleen over de iPad op WiFi. De TV  de computers zijn bekabeld verbonden met de router/modem Experia Box V9. De computers middels kabels op de de Time Capsule. De iPad ontvangt z’n WiFi signaal van de Time Capsule.

De andere informatie die je vraagt Bram, zit in m’n profiel.


Zou je eens kunnen kijken of je hetzelfde probleem blijft hebben als je de wifi verbinding direct van de Experiabox pakt? En als dit zo is zou je eens kunnen proberen de Time Capsule een update te geven als dit mogelijk is?