Skip to main content

Van de week las ik deze artikel : Link

 

Waarom pas KPN de ontvanger en de ITV app niet aan, dat gebruikers zelf de zenders op bepaalde voorkeuzenr kan zetten, bijv NPO 1 Glas 661 op 1. Als ik op 1 drukt, dan krijg ik zender 661.

Zo moeilijk is dat toch niet, normale tv kunnen dat al jaren, een eigen voorkeuze lijst aanmaken.

Hier is al vaker om gevraagd. Bij Ziggo is dit gewoon mogelijk. Bij KPN is dit niet mogelijk omdat KPN dit niet wil. Een andere conclusie kan ik niet trekken omdat het na jaren vragen nooit gerealiseerd is. 


Het is een veel gehoorde wens. Zeker m.b.t. de HDglas kanalen zolang kpn die niet zelf op 1 t/m 10 aanbiedt….

En tja, ook bij Ziggo kan dat met de nieuwste ontvangers niet. Next en Next Mini.

Ikzelf heb 't met de gebruikte apparaten bij Ziggo nooit gekund, maar alleen hun nummering. Panasonic TC-DU40RD, Humax IR-FOX-C, en Cisco's.

Het zal wel met de gebruikte techniek samenhangen. DVB-C bij Ziggo met de tv's (module), Cisco's en XL's en IPTV voor de Next en Next Mini. Met de Humax en Cisco is mij eigen nummering nooit gelukt hoor. Dus zo vanzelfsprekend bood/biedt Ziggo dat ook niet aan. Ziggo is langzaam aan het switchen van DVB-C naar IPTV.
Bij KPN is het uitsluitend IPTV.

Voor support is het overigens wel prettig dat iedereen dezelfde nummers heeft. Maar dan spreek ik vanuit mijn standpunt nu.

Je weet gauw genoeg de zendernummers van de door jouw meest gebruikte uit je hoofd. Daar kun je ook een eigen lijst van maken al veranderd dat niks aan de zendernummers en volgorde.


@PeterG Ik kom recent van Ziggo en bij Ziggo kun je zeker wel je eigen zendervolgorde bepalen! En ik had de Next.

Iedere moderne tv heeft ook die mogelijkheid. Dus ik snap nog steeds niet waarom KPN dit niet mogelijk maakt? 


@Gertjan Woudenberg 

Mag ik vragen waarom je naar kpn bent gegaan? Ziggo biedt ook overal een prima snelheid. 

Ook een download tot 1000 Mb/s.

Een hoge upload heb je alleen nodig indien je thuis een server hebt staan. 


Technisch gezien moet het ook niet zo spannend zijn om een eigen nummering/volgorde te hanteren. Er moet dus haast wel een commerciële/contractuele reden zijn waarom dit niet mogelijk gemaakt wordt.


@PeterG Natuurlijk mag je dat vragen. Ik was de langdurige problemen met de EPG van Ziggo zat, Ziggo is veel duurder dan KPN en de bejegening van klanten op hun community waren voor mij de reden om Ziggo te verlaten. Ook de arrogante houding van de moderators op de community was ik flink zat. 

En ik wilde overstappen op glasvezel. En ik moet zeggen dat ik het beeld beter vind bij KPN. Nadeeltje is inderdaad niet je eigen volgorde kunnen bepalen. En het beperkte terug kijken via de app. 


En ik wilde overstappen op glasvezel. En ik moet zeggen dat ik het beeld beter vind bij KPN. Nadeeltje is inderdaad niet je eigen volgorde kunnen bepalen. En het beperkte terug kijken via de app. 

Ik neem aan dat je naar de HD-"Glas" zenders kijkt, klopt dat?

Ook ik zou al tevreden zijn als deze HD-"Glas" zenders gewoon op 1 t/m 10 zouden staan i.p.v. op 661 t/m 670 en dat opnames van deze zenders via de app teruggekeken kunnen worden. Daarnaast zien ook wij graag dat zenders als de Belgische ook via de app teruggekeken kunnen gaan worden.


Ah, ja. Al die punten die je t.o.v. Ziggo noemt hoor ik ook van bekenden die Ziggo hebben. En eigen ervaring bij kennissen die ik help met de aansluitingen. Als ik dan Ziggo bel wordt ik niet vrolijk.

Op dit moment maken ze het er bij Z ook niet makkelijk(er) op voor nieuwe klanten. Online bestellen heeft storing. En je kan dan bellen met een (niet gratis!) 0900 nummer.
https://www.ziggo.nl/tv-internet

Prijzen van de diverse pakketten kan ik nu ook niet 1,2,3 vinden.

De site prikkelt mij niet tot het nemen van een abonnement.


Een download van 1000 Mb/s bij Ziggo is nog niet overal beschikbaar, staat wel volgens hun in de planning. En er zijn genoeg mensen die de upload van 50 Mb/s (als je al die 1000 hebt, anders is het nog zieliger) als erg karig zien, vooral als je e.e.a. in de “cloud” hebt staan en er gesynchroniseerd moet worden. De verdere verschillen tussen glas en kabel laat ik graag aan de “deskundigen” over.