Skip to main content

Bij het aanzetten van de ontvanger en televisie maar ook later valt het signaal weg en is er een paar seconden een zwart scherm. Dit gebeurt heel onregelmatig maar wel steeds vaker en duurt het langer, dus ook als tv al uur aanstaat bijvoorbeeld. Bij netflix of youtube hebben we er geen last van. Terugzetten naar fabrieksinstellingen, reset en opnieuw opstarten hebben allemaal niet geholpen. We hebben twee ontvanger en het gebeurt bij allebei. Er verschijnt geen foutcode alleen een zwart scherm en het programma wat je kijkt loopt gewoon door dus mis je stukjes. Hoe lis ik dit op? Groet, Patrick 

@Patje1973 Welkom op het forum. 

Erg irritant dat je televisie soms wegvalt, mag ik vragen hoe vaak dit gebeurt? 

En hoe zijn de tv ontvangers aangesloten op de tv ontvanger? Is dit direct met een kabel of zit hier bijvoorbeeld een draadloze verbinding set of een switch tussen? 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


Rutger,

Forumprofiel is aangepast.

Het wegvallen gebeurt bij het aanzetten meerdere keren (schatting 5,6 keer) lengte en hoeveelheid zijn variabel. vervolgens is er geen pijl op te trekken wanneer het weer gebeurt, soms na een uur, soms niet, dan weer drie keer kort na elkaar.

De tv ontvangers zijn met een kabel aangesloten op de tv. Boven via een wfif versterker en beneden rechtstreeks op modem.

Groet,

Patrick

 


@Patje1973 Bedankt!

Nog 2 vragen voor ik andere handelingen kan doen. Hebben beide tv ontvangers identieke problemen? En welk modem gebruik je? 


Goedemiddag @Patje1973, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Laat u me nog even weten of het gelukt is? Dit is ter aanvulling op jouw vragen @Rutger_ .


Rutger,

Inderdaad beide ontvangers vertonen dezelfde kuren. Het lijkt met de dag erger te worden; meer keren op zwart en de periodes van zwart beeld lijken ook langer te duren. Wij hebben een Experia Box v10A.

 

@fame29 Dank voor het meedenken maar via beide ontvangers hebben we al de instellingen terug gezet naar fabriek. Ook de reset op de modem zelf is, helaas zonder resultaat, al verricht.


Rutger,

Inderdaad beide ontvangers vertonen dezelfde kuren. Het lijkt met de dag erger te worden; meer keren op zwart en de periodes van zwart beeld lijken ook langer te duren. Wij hebben een Experia Box v10A.

 

@fame29 Dank voor het meedenken maar via beide ontvangers hebben we al de instellingen terug gezet naar fabriek. Ook de reset op de modem zelf is, helaas zonder resultaat, al verricht.

Graag gedaan hoor! Misschien kan dit een uitkomst bieden: via deze onderstaande link kun je de Motorola omruilen voor een nieuwere versie TV ontvanger: Apparatuur omruilen. Dit kun je doen als je op je eigen thuisnetwerk zit, dan controleert het systeem je aangesloten apparatuur. Zorg ervoor dat de tv-ontvangers dan nog zijn aangesloten zodat het systeem ze herkent en een omruilverzoek in gang kan zetten, anders werkt deze tool niet. Laat u mij nog even weten of het gelukt is? Dit werkt dus alleen als u Motorola’s heeft.


@fame29 : helaas, ik krijg deze melding:

“Controle afgerond

Uit onze meting blijkt dat je Experia Box en de tv-ontvanger(s) geschikt is.

Tip: met behulp van het serienummer kun je eenvoudig achterhalen in welke kamer(s) je de onderstaande tv-ontvanger(s) hebt staan. Het serienummer staat vermeld op de onderkant van je tv-ontvanger.

Het maken van een omruilafspraak is niet nodig.”

Betreft modem Experia Box V10A VRV9517 en tv ontvangers Arcadyan HMB2260


@fame29 : helaas, ik krijg deze melding:

“Controle afgerond

Uit onze meting blijkt dat je Experia Box en de tv-ontvanger(s) geschikt is.

Tip: met behulp van het serienummer kun je eenvoudig achterhalen in welke kamer(s) je de onderstaande tv-ontvanger(s) hebt staan. Het serienummer staat vermeld op de onderkant van je tv-ontvanger.

Het maken van een omruilafspraak is niet nodig.”

Betreft modem Experia Box V10A VRV9517 en tv ontvangers Arcadyan HMB2260

Beste @Patje1973, jammer dat dit niet voor jou geldt. Je zou nu het volgende kunnen doen. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.Hopelijk kunnen zij u verder helpen en wordt uw probleem snel opgelost! Het kan wel wat langer duren i.v.m. drukte.


@Patje1973 Bedankt!

Nog 2 vragen voor ik andere handelingen kan doen. Hebben beide tv ontvangers identieke problemen? En welk modem gebruik je? 

 

Modem Experia Box V10A VRV9517 en tv ontvangers Arcadyan HMB2260 en beide ontvangers hebben idd dezelfde problemen


@Patje1973 Wat ik graag zou willen proberen is om eerst 1 tv ontvanger om te ruilen, om te kijken of deze wel goed werkt. 

Ik stuur je een privé bericht met meer informatie.