Skip to main content

Hoi, ik heb net mijn factuur gehad, ruim 70 euro aan 1884, even de zorgverzekeraar gebeld. Ik snap hier niets van. Dit is een heel ander nummer. Ik zou graag een uitleg krijgen hoe dit kan en ik zou een coulance van KPN. Ik heb geen melding gehad dat ik dit nummer met deze kosten heb gebeld. Kan er ook een beveiliging ingebouwd worden, dat wanneer je belkosten extreem worden je een sms oid ontvangt? 

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

U heeft gebeld via een duur belbedrijf.  Het enige wat u kunt doen is echt goed opletten.


Ik heb dit nummer niet gebeld, het klonk ook alsof iemand aan de lijn had die standaard de telefoon opnam. Ik kreeg de indruk dat de zorgverzekeraar er een centrale achter had zitten voor als het druk was. Ik ken 1884 niet en toets dat dus ook niet zelf in. Niet door mij gekozen dus.

 


U heeft op Google gezocht naar het nummer waarschijnlijk.  Onfrisse bedrijven laten dan het nummer zien. U belt dat maar dan gaat het wel via dat bedrijf. 


Nou….

Als je googled op klantenservice ….  en vervolgens op de knop in beeld hebt "gedrukt” dan bel je vanzelf via dat nummer. Zonder dat je het zelf hoeft in te toetsen. Hele slimme lui die '’doorverbindservices'’.

Dat is bv ook het geval als je detelefoongids.nl op je mobiel gebruikt. Als je dan op de knop ‘toon nummer’ dan komt de bel-app en kun je bellen. Maar dan wel met het officiële nummer natuurlijk. Daar zit nog de tussenstap om op de groene knop te drukken. Die wordt bij veel van die doorverbindservices (18xy en 0900-xyzv) gewoon overgeslagen en je wordt direct doorverbonden. Maar wel lekker à 1 euro per minuut. Vaak naar nummers die bij direct bellen gratis zijn. KASSA! keching. :euro:

 


Ziggo heeft het tenmiste wel voor elkaar, daar kan je 18xx nummers gewoon laten blokkeren.

 


Hallo @Berend Botje Welkom hier op het het KPN Forum, al is de aanleiding dan niet zo prettig. Herken je de situatie zoals deze is uitgelegd door de verschillende andere forumleden? 


Hoi @wjb @Bart_ 

Vraagje:
Waarom doet KPN dit ook niet ?
Of is het een mooi verdienmodel (de manier waarop een bedrijf haar omzet maakt) voor KPN @Bart_ ?


Vraagje:
Waarom doet KPN dit ook niet ?

Bij vaste telefonie is KPN verplicht de mogelijkheid te bieden om 090x en 18xx te kunnen blokkeren. Helaas is dit bij mobiele telefonie niet het geval.


 

Of is het een mooi verdienmodel (de manier waarop een bedrijf haar omzet maakt) voor KPN ?

 

Nee, @genetic Het is het verdienmodel van de betreffende diensten. Niet dat van ons.  


genetic schreef:

Of is het een mooi verdienmodel (de manier waarop een bedrijf haar omzet maakt) voor KPN ?

Nee, @genetic Het is het verdienmodel van de betreffende diensten. Niet dat van ons.  

Eh…

 


Ts heeft het over 1884. Vandaar mijn antwoord. Maar eerlijk is eerlijk. 1888 is van ons inderdaad, en minstens even duur. 


Ts heeft het over 1884. Vandaar mijn antwoord. Maar eerlijk is eerlijk. 1888 is van ons inderdaad, en minstens even duur. 

Eh…

Nee, @genetic Het is het verdienmodel van de betreffende diensten. Niet dat van ons.  

Ik houd van duidelijke communicatie en dat is waarom ik in dit geval toch even aan de bel trek.


Hoi @Bart_ 

Wat heet transparant in dit geval. @Bart_ 
We zouden het antwoord nooit geweten hebben als @wjb zijn berichtje niet geplaats zou hebben.
 

 

Of is het een mooi verdienmodel (de manier waarop een bedrijf haar omzet maakt) voor KPN ?

Nee, @genetic Het is het verdienmodel van de betreffende diensten. Niet dat van ons.  

Dit noem ik dus een niet transparant antwoord, dat had je meteen goed kunnen doen @Bart_ 
​​​​​​@genetic wij hebben ook z'n dienst, heeft alleen een ander nummer.

"hoe eerlijk zijn de medewerkers van de KPN ? ” of is het motto alles voor de broodheer @Bart_ 
Ik heb in een ander topic het benoemd als oneerlijk slim, weet niet zo snel meer in welk topic.