Skip to main content

Sinds kort valt de verbinding weg als we binnenshuis bellen. Zowel mijn iPhone als de Samsung van mijn vrouw. Het duurt maar 3-4 seconden maar wel vervelend. Dit hebben we nog nooit gehad.

Welkom op ons Forum @Hans Hendrickx. Ik begrijp dat dit probleem voorkomt bij zowel jezelf als bij je vrouw? En beiden hebben jullie een abonnement bij KPN? Buitenshuis of op andere locaties ervaren jullie geen problemen? En wanneer je bij het raam staat, gaat het dan wel beter?

Loop als eerste even onze probleemoplosser door. Misschien komt daar een oplossing vandaag. 


Niek, ik heb afgelopen maandag gebeld met jullie en de klacht zou naar de 2e lijns afdeling gaan. Tot op heden nog niets vernomen. Met de medewerkster van 1e lijns alle stappen doorlopen maar niets hielp. 


Oké, helemaal goed. In dat geval verwacht ik dat mijn collega jullie problemen heeft doorgegeven aan onze technische dienst. Zij handelen deze tickets af op volgorde van binnenkomst en de doorlooptijd is gemiddeld 10 dagen. Het kan dus nog even duren voordat je iets van ons hoort. Houd vol!


Niek, we zijn ondertussen 12 dagen verder. Nog niets vernomen en het wordt steeds moeizamer om thuis te bellen. Daarnaast zou ik afgelopen maandag binnen 4 kantooruren worden gebeld over glasvezel. De monteur was hier maar het signaal komt niet binnen in ons huis. Hij is niet bevoegd om de verdeelkast te openen waar het probleem zit. Ik ben niet gebeld. Kortom, 2 klachten die nog niet zijn opgelost. 


Dat klinkt minder positief. Kun je jouw forumprofiel aanvullen met jouw 06-nummer, postcode + huisnummer, naam, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van de contractant? Zodra je dit gedaan hebt mag je hier weer een berichtje plaatsen. Dan kijk ik met je mee. 


Hoi Niek, ingevuld in mijn profiel


Bedankt voor het aanvullen van je gegevens! 

Ik heb direct even in mijn systeem gekeken en zie dat jouw klacht wel bij ons binnen is gekomen. Deze is ook terechtgekomen bij de technische dienst, alleen is hij nog niet opgepakt. Hij staat nog in de wachtrij. Blijkbaar is de doorlooptijd toch iets langer dan normaal. Maar we zijn je in ieder geval niet vergeten, dus wat dat betreft kan ik je enkel vragen om nog iets meer geduld. 

Wat betreft je glasvezelaansluiting; ik zie dat we de afspraak moeten herplannen zodat er een nieuwe monteur langskomt (die ook in de verdeelkast kan). Morgen zou kunnen, mocht dat schikken. Zo niet, dan hoor ik graag van je wanneer het kan (en welk dagdeel het beste uitkomt). 


Hoi Niek, dank voor het uitzoeken. Ik zal geduld moeten hebben voor de telefoon. Voor de glasvezel komt t maandag goed uit. Als het kan in de ochtend. 


Ik heb de monteur ingepland voor maandag 30-11 tussen 08:88 en 10:00 uur. Ik hoop en verwacht dat het dan goedkomt! :) 


Heb je ‘Bellen via wifi’ niet aan staan op die toestellen?


Hoi Peter, dat staat uit.


Maar waarom? Daarmee heb je perfecte ontvangst in huis ook met bellen!

Werkt hier perfect (met een Samsung A40).


Dank Peter, ga ik t aanzetten. Kijken of dit helpt.

 


Op de Samsung ook nog instellen 'voorkeur wifi’.

Dat doe je door op de tekst onder de (bij ingeschakelde functie) blauwe button te tippen (hoe noem je dat bij een aanraakscherm?).

Mogelijk dat de iPhone ook nog zoiets heeft, maar Apple is niet mijn merk, zeg maar.


Reageer