Skip to main content

Voor de 3e maand op rij ontvang ik een brief “eindafrekening” van de KPN waarin staat dat ik mijn contract voor mobiele telefonie wil opzeggen, dat mijn contract beëindigd is en dat de laatste factuur nog open staat. De eerste keer dat ik deze ontving heb ik gebeld met de klantenservice, waarbij mij gezegd werd dat sommige voormalige Telfort klanten deze brief per abuis ontvangen hebben en dat mijn contract niet is opgezegd. Ik moest zelf de factuur betalen (ipv de gebruikelijke automatische incasso) en mij werd toegezegd dat het probleem verholpen was. Vorige maand opnieuw deze brief ontvangen, opnieuw gebeld en toen werd mij hetzelfde verteld maar werd ik voor de zekerheid met de financiele afdeling doorverbonden die de automatische incasso opnieuw in zou stellen. Verder stond in het systeem van KPN nergens dat mijn contract opgezegd zou zijn, itt wat de brief vermeld dus. Nu voor de DERDE MAAND op rij dezelfde brief, en ik moet zeggen dat ik wel een beetje klaar ben met KPN nu. Ik heb wel iets beters te doen dan maandelijks de klantenservice bellen, hetzelfde antwoord krijgen en zelf de rekening moeten overboeken. Vandaar dat ik het nu op het forum plaats, met het verzoek dat dit grondig uitgezocht wordt en aangepast wordt in jullie systemen zodat dit de laatste keer was dat ik deze brief ontvang.

@Imkeverm Welkom op het forum. Erg irritant dat je nu al 3 keer contact hebt moeten opnemen over dezelfde situatie. De eerste keer zijn er inderdaad een aantal van deze brieven per abuis verstuurd, maar dat je deze 3 keer op rij ontvangt is vreemd en niet wenselijk. Ik zou graag voor je uitzoeken wat de reden is dat je deze brieven ontvangt. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan pak ik je gegevens er bij en ga ik op onderzoek uit! 


Fijn als je het wilt uitzoeken! Ik heb zojuist mijn gegevens aangevuld. Laat me weten als het zo nog niet voldoende is.

Ik kijk uit naar je reactie! 


@Imkeverm Excuses voor de late reactie. Ik zie inderdaad de brieven terugkomen die je ontvangt. Vooralsnog lijkt voor deze maand alles goed te gaan maar ik houd hem nog even in de gaten. Mocht er toch weer een zelfde brief verschijnen ga ik uitzoeken of er een andere oplossing is. 


Fijn dat je hebt kunnen herleiden waar de brieven vandaan komen en dat het nu goed zou moeten gaan. Mocht ik toch weer een brief ontvangen deze maand (ik ontving deze steeds halverwege de maand), dan laat ik van me horen! 


Hallo Rutger, 

Ik heb vandaag opnieuw dezelfde brief ontvangen 😞 Ga je voor me uitzoeken of er een andere oplossing mogelijk is? Dank! 


@Imkeverm Wat vervelend om te lezen! Ik ga zeker uitzoeken of er een andere oplossing mogelijk is, ergens in het administratieve proces gaat iets mis. Ik ga contact zoeken met de afdeling die hier over gaat. Zodra ik meer informatie heb zal ik dit hier delen!


@Imkeverm Ik ben nog voor je bezig, ik ben bang dat je deze maand nog een foutieve factuur zal ontvangen. Er zit ergens in het systeem een administratieve fout alleen lukt het nog niet om deze te herstellen. Ik zal dus om nog iets meer van je geduld moeten vragen helaas. 


Bedankt voor de update en in ieder geval fijn om te lezen dat je er mee bezig bent


Hallo Rutger, 

Ik ben benieuwd of er nog schot in de zaak zit, want vandaag ontving ik opnieuw deze brief. We zijn inmiddels bijna een half jaar verder, meerdere telefoongesprekken met Kpn gehad en deze forum-post, ik zou van een gerenommeerd bedrijf als kpn verwachten dat ze hun zaakjes beter en sneller op orde zouden moeten kunnen krijgen. Want ik vind dit uitermate klant-onvriendelijk en erg vervelend. 


Contacteer het ACM en laat je klacht daar achter.

 


@Imkeverm Ik ben er inderdaad nog mee bezig. Er was sprake van een foutieve status in ons betalingsprogramma, deze status is ondertussen aangepast. Nu moet alleen de briefopmaak nog worden aangepast. Na het weekend kan ik contact opnemen met de afdeling die hier over gaat. Ik verwacht dan ook dat je vanaf volgende maand weer een correcte factuur gaat ontvangen. Mijn excuses dat het zo lang heeft moeten duren, het was voor mij een tijd lang als zoeken naar een speld in een hooiberg. 


@Imkeverm Bedankt voor het geduld, ik heb contact gehad met mijn collega's. De automatische incasso zou nu in ieder geval hersteld moeten zijn. Voor wat betreft de factuur heb ik mijn collega's aangestuurd. Ik verwacht daarvan deze week terugkoppeling.


Beste Rutger,
Ik heb WEER deze brief ontvangen en moet WEER handmatig overboeken. De automatische incasso is dus opnieuw niet hersteld (je collega een aantal maanden geleden aan de telefoon dacht ook dat deze hersteld was, met evenmin resultaat). En evenmin is deze brief uit het systeem gehaald. 
Het is dat ik niet het risico wil lopen om mijn nummer kwijt te raken, anders zou ik besluiten de facturen helemaal niet te betalen totdat dit probleem opgelost is.

Kun je me bijpraten over de stand van zaken en het bij de juiste mensen onder de aandacht brengen, want mijn geduld is OP.
Groeten,
Imke
 


@Imkeverm Wat super vervelend dat het nog steeds mis gaat, Mij was inderdaad beloofd dat de incasso vanaf nu goed zou moeten gaan. Ik heb ondertussen het bericht hoger in de organisatie doorgezet. Ik kan mij voorstellen dat je geduld op is, het probleem speelt ook al erg lang. Het vervelende is ook dat we steeds een maand moeten wachten om te kijken of het probleem opgelost is. Ik moet je nog even om geduld vragen maar blijf er zeker mee bezig tot het opgelost is. Zodra ik meer informatie heb zal ik het delen! 


Daar ben ik weer, voor de 7e of 8e maand op rij... 

De brief lag vandaag weer op de deurmat. Ik vraag me af hoeveel geduld ik nog moet hebben dat er na al die maanden nog geen oplossing voor dit probleem is gevonden. 


@Imkeverm Het is dus weer niet gelukt, ik ga er wederom achteraan. Ook ik snap niet waarom het zo lang moet duren om dit te herstellen. Ik weer aan de slag en hoop het probleem nu echt op te lossen.


@Imkeverm Ik ben bang dat ik slecht nieuws heb, het is mij (nog steeds) niet gelukt om het op te lossen. 

Er zijn ondertussen ongeveer 6 verschillende dingen geprobeerd maar we krijgen het nog niet voor elkaar. Deze maand zal je dus wederom dezelfde factuur ontvangen. 

Ik ben er ondertussen nog steeds mee bezig en hoop dat het mij in het nieuwe jaar gaat lukken. Excuses voor het ongemak en dat het zo lang duurt.