Skip to main content
Vraag

Duo simkaart alleen nog maar mogelijk bij consumenten abonnement?

• May 13, 2026
  • 8 reacties
  • 72 keer bekeken

Hallo, ik kreeg net van mijn KPN tussenpersoon te horen dat een duo sim niet meer mogelijk is bij een zakelijk abonnement. Vroeger kon dat wel, maar nu dus niet meer. Een duo sim is alleen mogelijk voor consumenten abonnementen werd mij verteld. 

Klopt dat? Op de site van KPN zakelijk zie ik namelijk wel dat je een duo sim kan aanvragen? Ik kan het niet hier aanvragen omdat mijn abonnement beheert wordt door de KPN tussenpersoon (en ik dat ook zo wil laten).

Ik hoor graag van jullie!

Dank.

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 13, 2026

Beste ​@Ries925 als zakelijke klant kun je het beste de zakelijke helpdesk bellen via 0800 0403.

Jouw tussenpersoon zou dat moeten weten of na kunnen vragen.

Ka deze dat niet dan snel een andere tussenpersoon zoeken of rechtstreeks met KPN zakelijk zakjen doen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 13, 2026

De helpdesk kon me ook niet verder helpen omdat ik geen rechtstreeks klant ben….

Iemand hier die kan zeggen of het wel of niet kan?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 13, 2026

De helpdesk kon me ook niet verder helpen omdat ik geen rechtstreeks klant ben….

Iemand hier die kan zeggen of het wel of niet kan?

Heb je hier misschien iets aan ​@Ries925 :

https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/multisim?gclsrc=aw.ds&ds_rl=1233548&campaignid=ps:s=go:t=ZakelijkAdwords:c=KPN+Z+-+KZ+-+Sbrd+-+Zakelijk+mobiel+-+Algemeen+-+MCID40620:d=Sim+only:co=kpn+sim+zakelijk:id=394542169:f1=kpn+sim+zakelijk:f2=p:bgid=22206-FEKQKAIRKIBVU-675800971143&gad_source=1&gad_campaignid=394542169&gbraid=0AAAAAD9l4ZF7Wv-MWfw1qDz3ILRD2K5FB&gclid=EAIaIQobChMIhd3egqy2lAMVEpiDBx2TLi09EAAYASABEgJGPvD_BwE

of deze:

https://www.kpn.com/beleef/blog/wat-is-dual-sim

of:

AI-overzicht

Een Duo Simkaart bij KPN biedt twee simkaarten met hetzelfde telefoonnummer en abonnement, ideaal voor gebruik in bijvoorbeeld een carkit en een mobiele telefoon. U kunt de kaarten niet tegelijkertijd gebruiken; als het ene toestel actief is, moet het andere uit staan. Aanvragen kan via de KPN klantenservice of in een KPN winkel

KPN +3

Belangrijke details over Duo Sim bij KPN:

• Alternatief: Voor het tegelijkertijd gebruiken van twee apparaten (zoals een smartwatch en telefoon) biedt KPN Multisim aan. 

KPN +5

• Gebruik: Beide simkaarten hebben hetzelfde nummer, maar kunnen niet tegelijkertijd bellen of internetten.
  • Aanvragen: Dit kan niet via MijnKPN. Neem contact op met de telefonische klantenservice of bezoek een winkel.
  • Kosten:

Een Duo Simkaart aanvragen of vervangen kost eenmalig € 4,99, welke via de rekening wordt verrekend (bij zakelijk).

Verschil met Dual Sim
Verwar een Duo Sim (twee kaarten, één nummer) niet met Dual Sim (één toestel geschikt voor twee verschillende simkaarten/nummers). 

KPN

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 13, 2026

Dank!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 13, 2026

Dank!

Graag gedaan ​@Ries925 en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi ​@Ries925, welkom allereerst bij onze community en mijn dank aan JanD voor zijn geboden hulp. 

Ik kan het niet hier aanvragen omdat mijn abonnement beheert wordt door de KPN tussenpersoon (en ik dat ook zo wil laten).

Als ik dit lees verwacht ik dat dit een KPN EEN abonnement is, dat is grootzakelijk. Dit kan je eigen onderneming zijn of je werkgever. In beide gevallen zit er meestal een accountmanager tussen. Dan kun je dit het beste daar navragen, wij hebben hier geen inzage in de voorwaarden van die contracten. 

Hopelijk lukt het zo. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

En een kleine toevoeging op Alex; ben je nou een bedrijf en heb je geen zin dat er nog een businesscenter zit tussen jou en KPN. Neem dan gewoon contact op met KPN zelf. Dit kan via het telefoonnummer 088-6601079 of door het contactformulier in te vullen op KPN haar website.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Dank voor je toevoeging Ik_Combineer.