Skip to main content

Ik heb al jaren Telfort en nu KPN. Mijn toestel is vrij oud en wil een nieuwe.

Nu zag ik op internet een abo van KPN 2000mb en 150min/sms + Nokia 5.3 voor 18,50 (let op niet bij KPN).

Het KPN aanbod ligt een stuk hoger en je moet minimaal 5gb pakken.

Vreemd, ik heb toch het idee dat ik bedonderd wordt, mede gelet op het feit dat het bereik van KPN in mijn buurt lange van optimaal is slechts 2 van de 5 streepjes en in de kelder niets.

Een kennis met een andere provider heeft wel 5 streepjes, overal.

Vraag: kan KPN mij hetzelfde bieden als de andere verkoper/aanbieder?

Let wel, de voordelen van het combi pakket dat ik heb blijft ook bij de andere aanbieder bestaan!

Laat maar iets weten.

Hallo @Peter1313 , als het aanbod van KPN je niet aanstaat behoud je gewoon je abo als sim only onder de TFT-voorwaarden en koop je elders een toestel naar je zin en stop je daar de simkaart in.

 


Als KPN iets duurder is dan een ander, dan mag dat toch? Wat is daar mis mee? Waarom denkt u dan dat u "bedonderd wordt"? 


En waarom kunt geen 2 gb kiezen bij KPN? Ik kan dat namelijk wel.

En kijk eens onderaan: € 18,50.

Als je gister besteld had, dan had je voor dezelfde prijs 4 gb gehad.


Tja, als ik wil verlengen krijg ik of 0gb of 5gb maar 2 zie ik nergens staan. Selectief? Geen keuzemogelijkheid voor 2gb!

 

 

 


Ik ben zelf IT-er maar als ik die 2 schermen vergelijk springen de tranen in mijn ogen. Vandaar selectief.


Ik heb het verlengen geprobeerd met een LG telefoon en ja daar stond 2gb. Nou terug naar alle toestellen,Nokia 5.3 geselecteerd en de 2gb was weg. Tja, vreemde programmatuur, zie ook het “opnemenpakket”.

Nou, als marktleider en ex-overheidsinstantie zou zo iets toch niet mogen gebeuren.

 


Het blijkt dat als je een nieuw abo wilt afsluiten dat de mogelijk aanwezig is om voor 2gb te gaan.

Zit al bij KPN en wil je verlengen dan mag je dat niet meer. Kan dat wel door de beugel.

Lijkt me toch echt iets van discriminatie.

Die 2gb is dus een lokkertje, zit je al bij KPN dan mag je wel verlengen maar of met 0gb of met 5gb.

Ben benieuwd hoe de consumentenbond zou reageren.

 

 


Hallo Nick83, heb je ook gezien dat je eenmalig 54,69 euro moet betalen?

 


@Peter1313 ik heb de situatie voor je nagekeken en voor het abonnement dat ik zie via de gegevens in je profiel kan ik gewoon een abonnement met 2GB bestellen. In dit geval is denk ik de beste stap is om 0800-0402 te bellen en een medewerker te spreken. Dan kan er makkelijker geschakeld worden. Uit je screenshot kan ik duidelijk zien dat op dat moment de 2GB niet beschikbaar was maar ik kan geen andere of eerdere meldingen vinden. Daardoor wil ik voorlopig uitgaan van een incident. Wat betreft het aanbod dat KPN je kan doen; ieder bedrijf heeft natuurlijk een eigen propositie. Daarbij is het wel zo dat er naast de prijs natuurlijk nog andere dingen zijn waarnaar gekeken kan worden. Bijvoorbeeld dekking of service.