Skip to main content

Ik heb een mobiel abonnement bij KPN op naam van mijn eigen bedrijf (zzp). Daarnaast heb ik nog een vaste telefoon, maar daar wil ik vanaf. Ik wil in plaats daarvan een TWEEDE, NIEUWE, mobiele abonnement bij KPN, zodat ik zakelijk en privé uit elkaar kan houden op een en dezelfde mobiele telefoon.

 

E-SIM biedt daartoe de mogelijkheid. Deze mogelijkheid heb ik bij KPN aangevraagd en is inmiddels geactiveerd. Dat betekent dat mijn fysieke kaartje nu over is voor dat tweede mobiele, nieuwe, abonnement. Deze fysieke SIMkaart is inmiddels ook geactiveerd.

 

Maar ...in mails en in brieven heeft KPN het nu steeds over ‘nummerbehoud’. Ik wil echter mijn oude vaste nummer vervangen door een nieuw mobiel nummer! Er hoeft dus helemaal niets behouden te worden ! Hoe krijg ik nu dat nieuwe mobiele nummer erbij? Hoe kom ik aan de weet wat dat nummer is? Toch wel handig als mensen je zo willen bellen ...

 

Telefonisch is KPN momenteel nauwelijks te bereiken. En als ik erdoor kom, dan krijg ik medewerkers die niets van e-SIM afweten en mij niet kunnen helpen. Een e-mailadres vind ik ook al niet op de site. Dus probeer ik het, bijna wanhopig, nu maar via dit forum.

 

Hans Wisbrun

Beste @Wisc, welkom! Goed dat je de check doet. Gek dat er over nummerbehoud wordt gesproken! Ik begrijp het goed dat je je huidige mobiele nummer op een e-SIM wilt en daarnaast nog een nieuw mobiel abonnement voor zakelijk gebruik met een fysieke kaart? Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Ik kijk graag met je mee. 


We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Beste Maja,

 

Bedankt voor je reactie.

Ik denk inderdaad het probleem opgelost te hebben. Voor wie na mij komt lijkt het mij verstandig als KPN haar brieven en mails aanpast in het licht van deze nieuwe ontwikkeling, e-SIM.


Hoe zat het precies? Als ik dat weet, kan ik je suggesties hierover doorgeven aan de menden die de communicatie hierover verzorgen :relaxed:


Hoe zat het precies? Als ik dat weet, kan ik je suggesties hierover doorgeven aan de menden die de communicatie hierover verzorgen :relaxed:

Nou moe, dat schrijf ik hierboven! Ach, had XS4All maar mobiel bellen ;-)


In je eerste bericht schets je de situatie waar je tegenaan loopt en in je 2e bericht geef je aan dat je het opgelost denkt te hebben. Met daarbij het advies dat wij onze communicatie aanpassen. Daar wil ik graag achteraan, als wij iets kunnen verduidelijken is dat altijd handig natuurlijk.

Wat ik echter mis, is wat de oplossing van je situatie is geweest, dat zou ik nog graag horen zodat ik weet waar wij een steekje hebben laten vallen in de communicatie.


Lees het nog maar eens over, raad ik u aan, helemaal bovenaan. Ziet u het dan nog niet, dan raad ik u een nieuwe bril aan. Veel succes!


En om het u nog makkelijker te maken: ‘... Maar ...in mails en in brieven heeft KPN het nu steeds over ‘nummerbehoud’. Ik wil echter mijn oude vaste nummer vervangen door een nieuw mobiel nummer!’