Skip to main content

Beste KPN,

Morgen wordt mijn tel. geleverd. Bij de bestelling heb ik een IBAN……..86 doorgegeven waar al onze gezamenlijke rekeningen worden betaald. Echter hebben wij (mijn vrouw en ik) beide een bankpas met een ander IBAN, toch is het een dezelfde rekening. In de mail die ik kreeg van KPN staat dat ik het bankpasje met IBAN……...86 moet klaarleggen. Maar daar hebben wij geen bankpas van, die bestaat niet.

Krijg ik hier morgen problemen mee met de koerier? 

Groet Matthieu

Ha @Matthieu81, welkom! Normaliter moet je daar inderdaad mee pinnen dan! Ik heb begrepen dat het met een uitdraai van internetbankieren ook afgeleverd zou mogen worden. Dat weet ik niet helemaal zeker. Check het morgen even met de koerier. Als deze hem niet af mag leveren, gaat ‘ie retour en zal je een nieuwe bestelling moeten doen 😞.


Ha @Matthieu81, welkom! Normaliter moet je daar inderdaad mee pinnen dan! Ik heb begrepen dat het met een uitdraai van internetbankieren ook afgeleverd zou mogen worden. Dat weet ik niet helemaal zeker. Check het morgen even met de koerier. Als deze hem niet af mag leveren, gaat ‘ie retour en zal je een nieuwe bestelling moeten doen 😞.

Hoi Marcia, 

Bedankt voor je snelle reactie. Een nieuwe bestelling??? Haha dat zal toch niet. 
Ik kan toch aantonen via mijn ABN AMRO app dat dat rekeningnummer erop staat. Dat lijkt mij voldoende toch? 
Met alle respect, maar ik ga door het lint als hij hem niet mee geeft en ik een nieuwe moet bestellen.


Ha @Matthieu81, welkom! Normaliter moet je daar inderdaad mee pinnen dan! Ik heb begrepen dat het met een uitdraai van internetbankieren ook afgeleverd zou mogen worden. Dat weet ik niet helemaal zeker. Check het morgen even met de koerier. Als deze hem niet af mag leveren, gaat ‘ie retour en zal je een nieuwe bestelling moeten doen 😞.

Hoi Marcia, 

Bedankt voor je snelle reactie. Een nieuwe bestelling??? Haha dat zal toch niet. 
Ik kan toch aantonen via mijn ABN AMRO app dat dat rekeningnummer erop staat. Dat lijkt mij voldoende toch? 
Met alle respect, maar ik ga door het lint als hij hem niet mee geeft en ik een nieuwe moet bestellen.

Tijdens de telefonische bestelling vroegen ze mijn rekeningnummer waar het afgeschreven kan worden, en dat is dat nummer. Er is tegen mij nooit gezegd dat ik dan een bankpas met dat nummer moet afgeven.

het is gewoon een gezamenlijke rekening, waarvan 1 van mij, 1 van mijn vrouw en 1 digitale waar de rekeningen van betaald worden.


Er zijn strenge eisen aan een overdracht in verband met fraude. De koerier kan je precies vertellen welke gegevens noodzakelijk zijn. De koerier doet hierin gewoon zijn werk en kan zelfs ontslagen worden als deze zich niet aan de regels houdt. Je weet nu dat er een mogelijkheid is dat de koerier de bestelling niet mag afleveren, houdt hier rekening mee. Door ‘door het lint te gaan’ ga je 'm zeker niet sneller krijgen.

 

Tijdens de telefonische bestelling vroegen ze mijn rekeningnummer waar het afgeschreven kan worden, en dat is dat nummer. Er is tegen mij nooit gezegd dat ik dan een bankpas met dat nummer moet afgeven.

 

Dit is wel heel rot! Heeft het ook niet in de orderbevestiging gestaan? Dan zouden wij zeker nog iets aan de communicatie kunnen doen!


Er zijn strenge eisen aan een overdracht in verband met fraude. De koerier kan je precies vertellen welke gegevens noodzakelijk zijn. De koerier doet hierin gewoon zijn werk en kan zelfs ontslagen worden als deze zich niet aan de regels houdt. Je weet nu dat er een mogelijkheid is dat de koerier de bestelling niet mag afleveren, houdt hier rekening mee. Door ‘door het lint te gaan’ ga je 'm zeker niet sneller krijgen.

En als ik het koeriersbedrijf morgenochtend bel en de situatie uitleg? Het is gewoon nonsens als ik het niet krijg omdat ik geen bankpas heb. Ik kan het nu toch gewoon aantonen, heb het bij deze toch ook gemeld.


Off topic. Ik ben benieuwd hoe je een andere bankpas kan hebben dan het rekeningnummer waarmee je de bestelling hebt geplaatst.


Ha @Matthieu81, welkom! Normaliter moet je daar inderdaad mee pinnen dan! Ik heb begrepen dat het met een uitdraai van internetbankieren ook afgeleverd zou mogen worden. Dat weet ik niet helemaal zeker. Check het morgen even met de koerier. Als deze hem niet af mag leveren, gaat ‘ie retour en zal je een nieuwe bestelling moeten doen 😞.

Hoi Marcia, 

Bedankt voor je snelle reactie. Een nieuwe bestelling??? Haha dat zal toch niet. 
Ik kan toch aantonen via mijn ABN AMRO app dat dat rekeningnummer erop staat. Dat lijkt mij voldoende toch? 
Met alle respect, maar ik ga door het lint als hij hem niet mee geeft en ik een nieuwe moet bestellen.

Die koerier moet een foto maken van die bankpas. Of misschien heeft die een apparaatje bij zich waarmee die een scan kan maken van die pas. Maar in ieder geval ... met een app op je telefoon lukt da niet.


Off topic. Ik ben benieuwd hoe je een andere bankpas kan hebben dan het rekeningnummer waarmee je de bestelling hebt geplaatst.

Dat staat er…...telefonisch besteld en het rekeningnummer gegeven waar alles van betaald wordt. Dat is een rekeningnummer waarvan we geen pas hebben. We hebben passen van onze eigen rekening en die ander is een gezamenlijke rekening, zonder pas. Er is tegen mij nooit gezegd dat ik moet betalen met uitgerekend het pasje van dat Iban nummer. Ik legitimeer me eigen toch, dat moet voldoende zijn lijkt mij


Echter hebben wij (mijn vrouw en ik) beide een bankpas met een ander IBAN, toch is het een dezelfde rekening. 

Dat is wat ik lees. Nu merk ik dat het gaat om een gezamenlijke rekening en dat jullie beide nog een eigen rekening hebben. Is toch heel iets anders.

Maar on topic. De kans is dus aanwezig dat je hem niet zult krijgen.


Echter hebben wij (mijn vrouw en ik) beide een bankpas met een ander IBAN, toch is het een dezelfde rekening. 

Dat is wat ik lees. Nu merk ik dat het gaat om een gezamenlijke rekening en dat jullie beide nog een eigen rekening hebben. Is toch heel iets anders.

Maar on topic. De kans is dus aanwezig dat je hem niet zult krijgen.

👍🏻 


Ha @Matthieu81, welkom! Normaliter moet je daar inderdaad mee pinnen dan! Ik heb begrepen dat het met een uitdraai van internetbankieren ook afgeleverd zou mogen worden. Dat weet ik niet helemaal zeker. Check het morgen even met de koerier. Als deze hem niet af mag leveren, gaat ‘ie retour en zal je een nieuwe bestelling moeten doen 😞.

Hoi Marcia, 

Bedankt voor je snelle reactie. Een nieuwe bestelling??? Haha dat zal toch niet. 
Ik kan toch aantonen via mijn ABN AMRO app dat dat rekeningnummer erop staat. Dat lijkt mij voldoende toch? 
Met alle respect, maar ik ga door het lint als hij hem niet mee geeft en ik een nieuwe moet bestellen.

Die koerier moet een foto maken van die bankpas. Of misschien heeft die een apparaatje bij zich waarmee die een scan kan maken van die pas. Maar in ieder geval ... met een app op je telefoon lukt da niet.

Excuses, de situatie blijkt toch anders. 
Het rekeningnummer op dat IBAN nummer bestaat nog gewoon want daar betalen wij alles van, automatische betalingen. Maar het pasje was dit jaar verlopen en hebben we een nieuwe gekregen, maar dan met een andere IBAN. Het oude pasje hebben we nog wel maar is verlopen.


Misschien ben ik heel dom maar het is heel simpel.

Je hebt een bestelling geplaatst en daarbij een rekeningnummer (IBAN) doorgeven. Nu bij het overhandigen van de telefoon moet je een x bedrag betalen zodat de koerier weet dat het rekeningnummer klopt. Nu heeft u van die rekening dus alleen een pas die verouderd is en niet werkt.

De nieuwe pas van die rekening betreft een ander IBAN nummer.

Je hebt een gezamenlijke rekening zonder pas die alleen werkt met automatische incasso's?

Hoe kan je een nieuwe pas krijgen die ineens een ander rekening (IBAN) nummer heeft?


Dat pasje wat u dan gekregen heeft is dan van een andere rekening.


Dat pasje wat u dan gekregen heeft is dan van een andere rekening.

Ja...het rekeningnummer wat ik heb opgegeven dat is het nummer waar alles van wordt betaald. Echter zegt mijn vrouw dit pasje nooit te hebben gebruikt omdat zij haar “eigen” rekening gebruikt. Nu is dat pasje verlopen en daar hebben we nooit we nieuwe voor gekregen. Maar de rekening bestaat wel en nogmaals, daar betalen we alles automatisch van. Ik zelf had altijd een rekening bij een andere bank en ben er later bij gekomen. Wist ik veel dat we daar geen pas van hebben en dat we ook met dat rekeningnummer moeten betalen. Je legitimeer je eigen toch. Bij Tmobile heb ik dit nooit gehad.

 


Maar het pasje was dit jaar verlopen en hebben we een nieuwe gekregen, maar dan met een andere IBAN. 

In u verhaal bent u niet helemaal duidelijk. Maar nu wel. u heeft op dit moment geen pas die bij het rekeningnummer hoort waarmee een bestelling is geplaatst. Dan gaat het lastig worden waarschijnlijk om de telefoon te krijgen. Snel een nieuwe bankpas aanvragen.


Dat pasje wat u dan gekregen heeft is dan van een andere rekening.

Je legitimeer je eigen toch. Bij Tmobile heb ik dit nooit gehad.

 

Bij T mobile moet je ook 1 cent pinnen met de rekening waarmee je betaald. 


Ik heb je privébericht net ook beantwoord, @Matthieu81. Weinig anders dan de informatie hier gegeven, ben ik bang 😞. Wel kijk ik graag met je naar onze informatievoorziening. Het moet natuurlijk ver van tevoren duidelijk zijn dat we om jouw pas vragen, zodat je hierop kunt acteren. Vul je jouw forumprofiel in? Ik kijk graag met je mee. 


Heb jij je telefoon in een ontvangst mogen nemen?


Hoi Jeroen,

Nee helaas niet. Ik heb met de bezorgdienst afgesproken dat zij het een week later leveren. Inmiddels heb ik bij de bank een nieuwe pas besteld op het IBAN nummer en ook mijn naam.  Dit wordt binnen een aantal werkdagen bezorgd en zodra ik de pas heb, kan ik de bestelling laten bezorgen.

Het is jammer dat ik een week langer moet wachten, maar het is niet het einde van de wereld. Het was ook mijn eigen schuld, ik had dit moeten weten. Al vind ik wel dat KPN dit ook had kunnen aangeven tijdens de bestelling. We hebben op dit moment zoveel rekeningnummers bij twee banken (ivm aanschaf nieuw huis/hypotheek etc.) dat ik het overzicht kwijt was en ik gewoon blindelings het rekeningnummer doorgaf waar alles mee betaald wordt. Het positieve hieraan is dat het nu gelijk allemaal geregeld is bij de bank, hadden we eigenlijk eerder moeten doen. 😃


Als klant wil je ook niet dat je toestel gekaapt wordt en jij voor de kosten op moet draaien. De situatie van u komt natuurlijk niet zo heel vaak voor. Succes ermee.


Nee dat begrijp ik. Maar legitimatie lijkt mij meer dan voldoende. De kans is klein dat een “boef” in mijn eigen huis en met mijn id kaart, mijn bestelling in ontvangst neemt en er vandoor gaat. Maar ja, het is zoals het is.

Thanks iig


Daar heeft u gelijk in. Het zal dan wel iets met krediet te maken hebben.


Zou kunnen, maar dat vragen ze voorhand al door je inkomen te checken


Je zou de fraude zaken met legitimatie niet willen betalen vermoed ik zo, zijn er genoeg die het voor elkaar krijgen om dit te regelen, soms staan ze zelfs de koerier voor je deur op te wachten.


Ik heb geen flauw idee. Waarschijnlijk geloof ik nog teveel in de eerlijkheid van de mens. Maar we leven idd in een gekke wereld tegenwoordig.