Skip to main content
Antwoord

Ik zit in Dubai en heb geen mobiel bereik meer

• November 7, 2025
  • 6 reacties
  • 84 keer bekeken

Jeroen Hanemaaijer
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img

graag een bericht. ik zit in dubai en mijn telefoon werkt niet meer. kan niet bellen. wifi werkt. alle instellingen staan goed. 0800 kan ik niet bereiken. ik heb een kpn1 abonemment. graag reactie

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Jeroen Hanemaaijer. Welkom op de KPN Community! Dat is behoorlijk vervelend als je in het buitenland geen bereik of mobiele dataverbinding hebt. Tegenwoordig zijn we daar toch wel een beetje van afhankelijk. 

Is het je alweer gelukt om een verbinding te krijgen? Als dat nog niet gelukt is, dan raad ik je aan om de telecombeheerder binnen jouw bedrijf aan te spreken (via mail of Whatsapp met Wifi) aangezien je een KPN EEN abonnement hebt. Mogelijk staat er een (roaming)instelling voor jouw nummer verkeerd in de beheerdersomgeving. En anders kan de telecombeheerder een ticket aanmaken zodat de Technische Dienst er mee aan de slag kan. 

Vergeet ook niet om deze instellingen goed te checken: 

Heb je al handmatig naar een mobiel netwerk gezocht?
Deze optie vindt je in het menu van je smartphone, onder “netwerkinstellingen” of “mobiel netwerk”.
Hiermee laat je jouw smartphone zoeken naar beschikbare mobiele netwerken, en kun je zelf een beschikbaar netwerk selecteren.

Zodra je dat hebt gedaan, zet je jouw smartphone helemaal uit (dus geen vliegtuigstand) en na enkele minuten weer aan.
Hiermee zorg je er namelijk voor, dat je smartphone zich opnieuw aanmeld op het mobiele netwerk en de simkaart een update krijgt.

In Dubai kun je het beste kiezen voor één van de volgende netwerken:

• DU
  • Etisalat United Arab Emirates

Op beide netwerken kun je gebruik maken van het 4G en 5G netwerk, met jouw KPN abonnement.

Hopelijk heb je alweer een werkende verbinding en anders kun je hopelijk iets met de bovenstaande tips!

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Jeroen Hanemaaijer 

Welkom op de community van KPN.

Dat is een end uit de buurt van Nederland waar je momenteel verblijft.
Dus ik begrijp dat je dan wel bereikbaar wilt zijn.

Deze optie vindt je in het menu van je smartphone, onder “netwerkinstellingen” of “mobiel netwerk”.
Hiermee laat je jouw smartphone zoeken naar beschikbare mobiele netwerken, en kun je zelf een beschikbaar netwerk selecteren.

Zodra je dat hebt gedaan, zet je jouw smartphone helemaal uit (dus geen vliegtuigstand) en na enkele minuten weer aan.
Hiermee zorg je er namelijk voor, dat je smartphone zich opnieuw aanmeld op het mobiele netwerk en de simkaart een update krijgt.

• DU

Op beide netwerken kun je gebruik maken van het 4G en 5G netwerk, met jouw KPN abonnement.

Voor data gebruik, adviseer ik je sterk om één van onderstaande buitenland bundels te activeren.

• 3 GB data - sms VAE 3 AAN naar 1266 (kost per activatie 19,99 euro)
  • 5 GB data - sms VAE 5 AAN naar 1266 (kost per activatie 34,99 euro)

Om je extra te beschermen tegen hoge buiten de bundel kosten, sms dan direct:
BESCHERMING AAN naar 1266.

Overige buiten de bundel kosten in Dubai:

Data verbruik € 2,50 per MB
Bellen naar dit land € 0,30 per minuut
Bellen vanuit dit land € 1,- per minuut
Oproepen ontvangen binnen dit land € 0,50 per minuut
Ontvangen van SMS gratis
Verzenden van SMS € 0,30 per sms

Laat even weten of het je is gelukt.

Leen59
Wijsgeer
  • November 7, 2025

En zet bellen via WiFi aan.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • November 7, 2025

@Leen59 

Bellen via wifi (Vowifi) werkt alleen in Nederland. Je moet een Nederlands IP adres hebben. Dit geldt volgens mij voor alle Nederlandse mobiele netwerk providers.

@Jeroen Hanemaaijer 

Ik vraag mijzelf af of je Nederlandse 0800 of 0900 nummers in het buitenland kunt bellen? Ik verwacht van niet.

Als je kpn klantenservice in het buitenland nodig hebt kun je ze op +31612001200 bellen, als je kunt bellen met je mobiel... Ik weet niet wat de kosten zijn en ik weet niet helemaal zeker wat je bedoelt met 0800 niet kunnen bereiken. Via 0800-0402 zijn ze volgens mij in het buitenland niet bereikbaar. 

Leen59
Wijsgeer
  • November 7, 2025

KPN is eventueel ook bereikbaar via X en Facebook.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Neville en ​@Jeroen Hanemaaijer 

Vanuit het buitenland, zijn Nederlandse 0800 en 09xx nummers niet bereikbaar.
Wil je een bedrijf met een 0800 of 0900 nummer bereiken vanuit het buitenland, dan zou je dus moeten opzoeken (op de website) of gewoon moeten vragen op welk normaal nummer ze te bereiken zijn vanuit het buitenland.

KPN is inderdaad vanuit het buitenland te bereiken op: +31 6 12001200
Vanuit Dubai bellen met de klantenservice van KPN kost 1,- euro per minuut.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 10, 2025

Hoi ​@Jeroen Hanemaaijer. Welkom op de KPN Community! Dat is behoorlijk vervelend als je in het buitenland geen bereik of mobiele dataverbinding hebt. Tegenwoordig zijn we daar toch wel een beetje van afhankelijk. 

Is het je alweer gelukt om een verbinding te krijgen? Als dat nog niet gelukt is, dan raad ik je aan om de telecombeheerder binnen jouw bedrijf aan te spreken (via mail of Whatsapp met Wifi) aangezien je een KPN EEN abonnement hebt. Mogelijk staat er een (roaming)instelling voor jouw nummer verkeerd in de beheerdersomgeving. En anders kan de telecombeheerder een ticket aanmaken zodat de Technische Dienst er mee aan de slag kan. 

Vergeet ook niet om deze instellingen goed te checken: 

• DU

Hopelijk heb je alweer een werkende verbinding en anders kun je hopelijk iets met de bovenstaande tips!