Skip to main content

Heb afgelopen donderdag geprobeerd mijn mobiel abonnement te vernieuwen (8 jaar geleden afgesloten door mij met mijn persoonlijke ID en geboortedatum. Kreeg bericht bestelling geweigerd. Dondedagochtendtelefonisch contact met KPN: reden weigering: contract staat op naam van uw zoon gekoppeld aan zijn ID en geboortedatum. KPN systeem is zodanig beveiligd dat fout niet bij/door hun gemaakt kan zijn volgends contactpersoon dusss oorzaak moet bij de aanvrager liggen. 2 opties 1)ik verzoek mijn zoon toestemming om het contract dat IK destijds heb afgesloten over te mogen nemen, of overstappen naar andere provider zodat nummerbehoud kan zonder “contractomissie”.  Ik vind het absurd dat ik mijn destijds eigen afgesloten contract zelf moet corrigeren op oneigenlijke wijze omdat KPN systeem geen fouten kan maken volgend KPN. Het werd echter nog gekker: mij andere zoon (dus niet degene die volgens KPN contracthouder is) zegt al 8 jaar (nog steeds maandelijks) de facturen op zijn hotmail te ontvangen van mijn mobiel gekoppeld aan mijn klantnummer. De automatische incasso gebeurt dan weer wel correct van mijn bankrekeningnummer. We wonen alle op verschillende adressen (ook op moment aangaan contract). Hoewel de contactpersoon me het juiste advies heeft gegeven (overstappen naar een andere provider) had ik het toch sportief gevonden dat KPN iets met zelfreflectie had getoond en op zijn minst de moeite had genomen intern een en ander na te gaan hoe een dergelijke versnippering van een contract over 3 verschillende personen kan plaatsvinden. Ben overigens voor het overige tevreden over de kwaliteit van KPN internet, TV en tot enkele dagen geleden ook mobiel via mijn klein zakelijk abonnement. Maar twijfel nu sterk aan wijze waarop privacy gegevens op hol kunnen slaan zonder enige poging mij dat intern te willen uitzoeken en terug te koppelen.  (Zie beide KPN adviezen) 

Goedemiddag @AdrieJ, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Na het lezen van je bericht, begrijp ik de twijfel. In alle jaren dat ik inmiddels werkzaam ben bij KPN, ben ik zoiets eigenlijk ook nog niet eerder tegengekomen. Een 'verklaring' heb ik dus ook niet voor deze gang van zaken. Je zou nog kunnen overwegen om hiervoor een officiële klacht in te dienen. Daarvoor kun je dit klachtenformulier gebruiken en iemand van de klachtenafhandeling zal dan contact met je opnemen om te kijken wat de eventuele opties zijn. Ik hoop dat dit iets voor je oplevert! 

Ik heb het inmiddels opgelost door over te stappen naar andere provider. Een klacht indienen bij KPN ga ik geen energie in steken omdat dit enkel tot een nette afronding zou kunnen leiden als binnen KPN iemand in staat zou zijn de moeite te nemen om dit te kunnen en willen nakijken. Ik begreep dat het datasysteem eerder “ master” is dan “tool” en voor medewerkers het schier onmogelijk is om de reden waarom een klantnummer gekoppeld is geraakt aan 3 volledig onafhankelijk van elkaar staande entiteiten. In mijn geval is dit een beperkt gevolg, maar het idee dat het kan verontrust vanuit privacy wetgeving. En dat zou KPN ook moeten vinden lijkt me

Reageer