Skip to main content

Sinds ongeveer ruim een week krijg ik de mededeling “Mobiel netwerk niet beschikbaar”. Ik kan niet bellen én niet internetten (alleen internet thuis via wifi).

Heel soms lukt het wel, dus het is zeer vervelend.

Ik dacht dat het lag aan waar ik woon, maar ook in Oirschot en in centrum van 's-Hertogenbosch krijg ik hetzelfde.

Ik baal hier enorm van, want ik kan ook niet gebeld worden.

Ik heb niet het idee dat ik iets veranderd heb in mijn instellingen.

Welkom op het forum @KipMars. Speelt het probleem op dit moment nog steeds? Zou je als dat zo is de toestelinstellingen aan kunnen passen en je profiel in kunnen vullen zodat ik het van onze kant voor je na kan kijken?


Hoi Bram,

Ja, het speelt nog steeds. Mijn toestel is een GM6 (General Mobile), staat niet in de lijst.

Ik weet (dus) niet welke instellingen ik moet aanpassen.

Ik heb ook contact gegad met KPN via chat. Ik zou binnen drie dagen gebeld worden. Vandaag is de derde dag, maar ik vraag me af hoe ze mij gaan bellen als mijn mobiel geen netwerk heeft.…

Ik kan nu alleen via wifi werken en Whatsapp bellen. Heel vervelend…

Alvast dank voor het meedenken!

Groetjes, Mars


Overigens speelt dit ("Netwerk niet beschikbaar") een paar weken, daarvoor werkte alles gewoon (al een hele tijd)


ik zie wel dat er met het toestel kleine hoeveelheden data doorkomen. Dus het lijkt er op dat er wel een verbinding is. alleen niet dat deze erg goed is. Ik zou je willen vragen nog even morgen af te wachten om te zien of er alsnog contact op wordt genomen. Als dit niet zo is laat het dan even weten. Dan doe ik verdere aansturing. 


Okee, dankjewel!

Ik wacht het nog even af. Heel soms kan ik bellen, maar meestal niet. Ondanks dat dan het "driehoekje", waaraan ik kan zien of er bereik is, voor de helft of driekwart gevuld is…

Soms probeer ik op internet te komen door de data aan te zetten en vergeet om dat weer uit te zetten. Ik denk dattie daarom soms toch wat binnenhaalt.

Maar goed, ik wacht het nog verder af.

Dank alvast en fijn weekend

Mars


Ik zou je wel willen aanraden het toestel een update te geven of terug te zetten naar de fabrieksinstellingen om uit te sluiten dat het een software probleem is. Let wel op dat bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen alles dat op het toestel staat kwijt bent en dat het dus belangrijk is noodzakelijke gegevens op te slaan. Ook is het nodig een eventuele E-sim, als je die gebruikt, eerst over te zetten naar een ander toestel.


Hoi Bram, 

Hoe kan ik m'n gegevens opslaan? Ik ben nl geen "whiz-kid"...


Ik heb een link voor je van het maken van een backup voor Android en het maken van een backup voor apple. Ook zou ik je nog 1 keer willen vragen te kijken het mogelijk is je simkaart in een ander toestel te testen. Laat hiervan even het resultaat weten en mocht de simkaart het in een ander toestel het ook niet doen kan ik de technische dienst voor je aansturen.