Skip to main content
Vraag

Mobiele data van Samsung A36 wordt steeds ingeschakeld, al mijn prepaid tegoed weg

• May 20, 2026
  • 26 reacties
  • 208 keer bekeken

Toon eerste bericht

26 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • May 22, 2026

Met deze optie aan of uit hen ik toch echt GEEN mobiel internet/data verkeer/verbinding als ik de mobiele gegevens knop uit zet op alle telefoons die ik hier heb gebruikt.

Lees hier https://support.google.com/fi/thread/270767459/why-is-data-being-used-when-it-has-been-turned-off?hl=en

I have to set a "data limit" to prevent data usage even when my "Mobile Data" is off. Google Maps, Transit, Google play services are all apps that have used data while "Mobile Data" has been off.

Hetzelfde gebeurt bij iPhone als men Wifi-Assist niet deactiveert.

Die optie/functie is volgens mij ook anders bedoeld, namelijk om toch de mobiele verbinding actief te houden tijdens Wifi gebruik om sneller te kunnen schakelen als je de optie automatisch schakelen/roamen tussen mobiele data en Wifi actief hebt.

Dit is de bedoeling, maar heeft de side-effect dat bij geen wifi connectie toch mobiele verbinding gebruikt wordt, specifiek voor system services. Voor bepaalde apps kan je mobile verbinding verbieden, dan gebruiken ze ook geen.