Skip to main content

Ik heb hetzelfde meegmaakt. Terwijl ik volgens Strava aan het fietsen was, op 16 juni 2022, is er 14 minuten met dit nummer gebeld. Nummer laten blokkeren en aan de helpdesk gevraagd hoe dit mogelijk was. Het te verwachten antwoord was: Het nummer is vanaf uw mobiel gebeld. Ergo…. Je hebt pech. Waardeloos deze service.

Het is mij een raadsel waarom KPN niets tegen deze oplichtersbende kan doen.

Morgen ga ik de overstap naar Vodafone maken.

Maar bij Vodafone is dat precies hetzelfde hoor.


Zeker niet. Bij Vodafone kun je standaard service nummers uitzetten. En bovendien gaat het hier om de service van KPN die ronduit slecht is. De ervaring van mijn zoon bij Vodafone is beduidend anders in de positieve zin van het woord. 


Tja, iets met gras en groen aan de overkant. Slechte ervaringen zijn nooit leuk maar een overstap maken is een keuze. Wat is de reden om die persoonlijke keuze op het forum te delen? Toch nog op zoek naar een passende oplossing of is het ongenoegen uiten. Daarvoor kunt u ook hier een klacht indienen.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm


Ook bij kpn kan dit uit gezet worden kijk hier


In dit geval is het gras inderdaad groener. Na bijna een uur aan de telefoon gehangen te hebben, werd mij duidelijk gemaakt dat het toch echt mijn eigen schuld was. Typisch deze opmerking ondanks alle opmerkingen in dit forum. Een klacht heeft dus geen zin, gezien de reactie van de helpdesk. Ik ben er dus klaar mee. En dat bagatelliseren van mijn probleem vind ik ook vrij zinloos, dus tenzij je hier een oplossing voor hebt zou ik het op prijs stellen geen onzinnig commentaar te leveren 


In alle eerlijkheid. Alle voorbeelden op dit forum bleken achteraf zoals ik dat nu kan zien toch echt vanuit de klant zelf geactiveerd te zijn. Check eens de geschiedenis van u telefoon.


Gedaan en dat klopt voor geen meter. Bovendien zou KPN dit soort frauduleuze praktijken moeten belemmeren. Gezien de reacties ben jij in dienst van KPN en preek je dus voor eigen parochie. Niet doen


De ACM raad aan om in dit geval schriftelijk contact op te nemen met de provider.  U kunt dit doen het de link die eerder is geplaatst. 


Gedaan en dat klopt voor geen meter. Bovendien zou KPN dit soort frauduleuze praktijken moeten belemmeren. Gezien de reacties ben jij in dienst van KPN en preek je dus voor eigen parochie. Niet doen

Ik ben klant en lees graag mee om kennis te vergroten. Nogmaals ik lees dit soort berichten vaker en recent nog bleken veel klachten bij veel klanten toch het eigen gebruik te zijn geweest. Dat ligt niet altijd aan kpn maar ook aan de manier waarop wet en regelgeving her bedrijven makkelijk maakt om geld uit de zakken van consumenten te kloppen. Nogmaals, dien een klacht in als u zeker weet deze kosten niet te hebben gemaakt. Een andere afdeling zal die klacht dan behandelen.


Zoals ik al eerder gemeld heb ben ik hier klaar mee. De overstap naar Vodafone lijkt mij een betere reactie aangezien ik reeds een behoorlijke tijd aan de telefoon met de helpdesk heb gezeten. KPN is mij als klant kwijt


Helpdesk is geen klachtenafdeling maar goed u heeft uw keuze gemaakt en dat is uw goed recht. Ik hoop dat het bevalt.


Beste @TonV1936, welkom! Wat jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent. Als ik google op dit nummer, dan lijkt het een doorschakelservice te zijn. Daar kunnen inderdaad hoge kosten mee gemoeid zijn. Als mijn collega's hebben gezien dat het nummer tussen jouw gebelde nummer staat, dan is er contact met de simkaart geweest. Op de een of andere manier is er dus wel contact geweest. Ik begrijp dat mijn collega's je dit ook hebben laten weten en dat je daarom nu overstapt naar Vodafone. Jammer, maar dat is natuurlijk iets dat je zelf moet beslissen. Mocht ik je toch nog ergens bij kunnen helpen, laat je het dan weten?