Skip to main content

Hallo allemaal,


Ik heb voor het eerst een toestelverzekering genomen via KPN bij het bedrijf Chubb.

Graag zou ik jullie ervaringen willen weten. Buiten het feit dat ik de communicatie nogal “bijzonder” vind, vind ik de service nogal slecht en wil deze graag met jullie delen en ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring heeft.

Door de ijzel ben ik gevallen en hierbij is mijn GSM beschadigd geraakt. Ik wilde dus gebruik maken van mijn verzekering en dan krijg je te maken met Chubb (Let wel, op de schaal van 5 heeft dit bedrijf wel 1,2 sterren via review websites) en ik vind het nogal wat dat KPN met dit bedrijf in zee is gegaan.

Ik meldde mijn GSM aan en moest hiervoor een formulier downloaden. Hierop vergat ik in te vullen waar mijn GSM was toen ik hem liet vallen. Ik kreeg een mail terug met de tekst letterlijk “Opnieuw invullen en nu goed! Met de goede gegevens!” dit vond ik, als 52 jarige man, nogal bijzonder.

Ik meldde mijn GSM aan en was er vanuit gegaan dat deze gewoon bij een erkende reparateur gerepareerd zou gaan worden, in mijn geval een Samsung winkel alwaar mijn garantie op mijn nieuwe toestel gewaarborgd zou zijn, Maar nee, mijn GSM zou worden opgehaald en ik zou deze, voor een reparatie welke normaliter max 2 uur in beslag zou nemen, 5 werkdagen wachten. Er was géén andere optie, of ik moest ruim €100,- meer betalen, dan zouden er wel wat deuren open gaan.

Nu ik mijn GSM wel nodig heb, koos ik er voor om wat meer te betalen en mijn GSM zou na mijn vakantie op 4 januari opgehaald worden. Dit werd telefonisch besproken.

Na deze afspraak vond Chubb het geheel logisch dat zij op 27 december een monteur stuurde waardoor ik een nieuwe afspraak moest maken, wederom op 4 januari en zo is gisteren mijn GSM opgehaald en heb ik een afhaalbewijs, maar heb geen idee wanneer ik mijn GSM terug krijg, of de telefoongarantie nog aanwezig is, eigenlijk weet ik helemaal niets.

Persoonlijk vind ik het slecht dat KPN met dit bedrijf, met zulke slechte reviews in zee is gegaan, en het apart dat je 0 vrijheid hebt waar je je gsm laat repareren zonder dat mogelijk je garantie verloren gaat.​