Skip to main content

Hallo,

ik ben net overgestapt naar KPN omdat een verkoopmedewerker mij vertelde dat eSim zou werken met Apple Watch. Na overstap met nummerbehoud bleek dat eSim nog niet werkt op Apple Watch. Daarom hem ik geannuleerd. Door deze medewerker is gezegd dat KPN deze overstap netjes zou regelen. 
 

Maar direct na het gesprek werd ik van het KPN netwerk gegooid. En de nieuwe aanbieder is nog niet aangesloten. Hierdoor ben ik onbereikbaar. Waarom houdt KPN mijn nummer nog niet even in de lucht totdat de overstap gereed is?

 

Admin: afgesplitst

@SdN72 Dat is natuurlijk niet leuk, heb je inmiddels een oplossing weten te vinden. Heeft je nieuwe provider inmiddels een bevestiging gestuurd wanneer het nieuwe abonnement zal in gaan. Mocht het nog niet zijn afgehandeld dan kan je het beste even bellen met de afdeling Contracten en Opzeggingen op 0800-0402. Dan lopen mijn collega's dat voor je na. 


Nee, het is echt een drama geworden. Ik ben sinds donderdag onbereikbaar. De nieuwe provider kan mij niet aansluiten omdat het nummer nog bij KNP zit.  KNP bevestigd dat. Gisteren weer een helpdeskmedewerker gesproken. Die wist t ook niet meer, gaat overleggen wat te doen. En zij wist me te vertellen dat ik waarschijnlijk ook mijn nummerbehoud kwijt ben. En dus nog steeds geen bereik. 


Normaal moet de ontvangende provider dan het verzoek voor het nummer opnieuw bij ons in dienen. Dat kan dan normaal gesproken alleen nog wanneer er nog een actief abonnement is. Zou je anders ook jouw profiel verder kunnen aanvullen met de relevante gegevens dan loop ik het verder nog even voor je na.


Dag Remco, Ben inmiddels weer bereikbaar via nieuw abonnement van KPN. Maar nu loopt nummerbehoud weer vast. Als je kan helpen graag..Profiel is aangepast.


Heb je dan een verzoek ingediend bij je nieuwe provider om het KPN Nummer over te laten nemen? Ik zie namelijk voor het nummer uit jouw profiel verder geen belemmeringen meer voor een nieuw overnameverzoek. 


Het nummer in mijn profiel is het tijdelijke nummer waar ik nu bereikbaar op ben. Maar dat nummer is niet het nummer dat ik behouden wil. Het nummer wat ik al jaren heb en dus wil meenemen is ***********

 

Admin: nummer verplaatst naar profiel met het oog op de privacy.


@SdN72 Dank voor de toelichting! Ik heb met het oog op jouw privacy dat nummer even verplaatst naar je profiel. Dat nummer staat inderdaad nog op inactief en dan kan er helaas geen portering naar een andere provider plaats vinden. Ik kan dat ook niet herstellen vrees ik. Ik zou je dan toch willen adviseren om te bellen met de afdeling Opzeggingen en Contracten op 0800-0402. Ik kan dat via het forum niet in orde maken. 


Maar hij hoeft ook niet naar een andere provider. Ik zit nu bij KPN en het nummer dat wil wil behouden zit ook bij KPN. Ik snap niet waar t nu stokt. 


Ik was in de veronderstelling dat het nummer van wege het niet ondersteunen van de Apple Watch naar een andere provider moest. Ik kan dat helaas alleen dan nog niet via het forum doen. Ik zou je toch willen vragen om even te bellen.


Dat heb ik dinsdag gedaan. Maar die weten t ook niet. Ik zou door een “tweedelijns” worden teruggebeld. Het is nu vrijdag en nog niets van ze gehoord. Ik hoi dat iemand er nu echt werk van kan maken. Duurt wel heel lang zo.