Skip to main content

Hallo, afgelopen week een nieuwe telefoon ontvangen na verlenging met nummerbehoud.

Echter de nieuwe sim die ik heb ontvangen heeft een ander telefoon nummer.

Op de bijgevoegde brief staat wel dat het mijn huidige tel.nr betreft.

Dit klopt dus niet.

Mijn vraag...waarom krijg ik überhaupt een nieuwe sim?

Ha @Angel007 Heb je hier al duidelijkheid over? Ik heb wel een vermoeden waar het aan ligt. Je bent overgestapt van een andere provider, met nummerbehoud. Je krijgt dan van ons een nieuwe simkaart. Die kun je pas gebruiken op het moment dat je abonnement bij ons ook daadwerkelijk ingaat. Tot die tijd gebruik je de simkaart van je huidige provider en doe je dus nog niks met de KPN-simkaart. Op de dag dat je nummer overgaat zul je merken dat je oude simkaart niet meer werkt. Dat is het moment dat je de KPN-simkaart in gebruik neemt. Het mobiele nummer dat nú aan de KPN-simkaart is gekoppeld kun je zien als een ‘reservering’, maar daar hoef je dus niet mee. 

Herken je dit verhaal of speelt er iets anders? 


Klopt, eerder was het Telfort.

Het nr op de kpn simkaart werkt al wel. Ik had hem alvast in mijn 2e simslot gedaan om hem niet kwijt te raken.

Per abuis iemand gebeld, en die gaf aan dat ik een ander nr had.

Maar dit komt vanzelf goed dus?

Alvast bedankt voor de reactie!


Ik denk dat dit het inderdaad is. Ik zal het nog even voor je nakijken? 

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? En zet je er beide simkaartnummers ook nog even bij? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Gedaan!

 


Hey @Angel007 Ik zie dat je nog niet je telefoonnummer hebt vermeld. Wil je dat nog even doen? En zet je er ook de nummers van beide simkaarten even bij? Dan kan ik het nakijken. 


Gedaan bij opmerkingen


Fijn, @Angel007 En graag ook de simkaartnummers. Wil je die bij de betreffende mobiele nummers zetten? Ik heb echt al die gegevens nodig om dit goed te kunnen  bekijken. 


Hoi Bart, waar vind ik die?


Op de simkaarten zelf, @Angel007 


Reageer