Skip to main content

Momenteel op vakantie in Spanje, vandaag dichtbij Marokko geweest. Hier maakte mijn telefoon verbinding met een Marokkaans netwerk, waarop ik direct de telefoon op vliegtuigstandĀ heb gezet. Inmiddels weer verder naar het binnenland gereisd, maar mijn telefoon blijft verbonden met een Marokkaans netwerk. Hoe los ik dit op? Al geprobeerd handmatig verbinding te maken met een Spaans netwerk, maar dit wil niet lukken.

@E.MayĀ  Als uĀ 1x op het betreffende Marokkaanse netwerk klikt in beschikbare netwerken, kunt u dan "automatisch opnieuw verbinden"Ā uitschakelen d.m.v. het schuifje dicht te zetten ?


Hi @HansaanZetĀ ,dit heb ik gedaan en ben nu verbonden met een netwerk waarvan ik vermoed dat het binnen de EU ligt. Echter, geen SMS gehad dat ik in Spanje ben. Hoe check ik of ik nu wel weer binnen de EU verbonden ben?


Meestal geeft je telefoon de naam van het netwerk aan waarop je telefoon is aangemeld. Wat zie je nu in het scherm staan?

Je zag eerder de naam van het Marokkaanse netwerk.


Eerst was het Orange, nu is het MovistarĀ 


Movistar is SpaansĀ šŸ‘


Top,bedankt!!


Je hebt trouwens Orange Spanje en Orange Marokko. Orange is in beide landen actief. Het kon best zijn dat je op Orange SpanjeĀ zat en niet meer op Orange Marokko.

Orange is ook actief in Frankrijk en Belgiƫ.


Hoi @E.MayĀ en welkom hier op ons forum :)

Ik zie dat je inmiddels weer bent verbonden met het juiste netwerk dus positief! Alle informatie over het gebruik van je mobiele telefoon in het buitenland kun je ook teruglezen op onze website. Ik ga er vanuit dat alles inmiddels duidelijk is maar mocht er toch nog iets zijn waar je vragen over hebt, dan horen we dat natuurlijk wel graag.Ā