Skip to main content

Als ik in de spectrum analyse kijk zie ik een vreemd verschijnsel. Ook blijft dit beeld dagen lang hetzelfde waardoor ik dus eigenlijk geen goed beeld krijg van mijn signaalsterkte. Iemand een idee?

ik snap die diagonale piek op mijn kanaal niet.

Dat is zeker een merkwaardig verschijnsel, is het de hele dag door? Ik kan me voorstellen dat er ergens in jouw huis of omgeving een apparaat staat dat stoort met je wifi

Zoals ik al zei wordt dit scherm maar sporadisch ververst (opnieuw laden werkt niet).

er is in mijn huis niets veranderd of bijgekomen. Zonnepanelen van de buren lijkt me ook niet waarschijnlijk omdat ik dit ook zie als het donker is. 
Het is wel altijd op het kanaal wat ik gebruik, ook als ik een ander kanaal kies.

kennelijk heb ik er geen hinder van maar het is wel vreemd.

bijzonder, ik heb eerlijk gezegd ook geen idee wat dit zou veroorzaken. Fijn dat het in ieder geval niet stoort met je verbinding. Mocht je er ooit achterkomen wat de oorzaak is, laat het dan vooral even weten!

Ik ben erachter, het is de Chromecast waarbij de gastmodus aanstaat. Heb dat nu uitgezet en wacht af of het wegblijft.

Update: it's the bloody guest mode on Chromecast. Turned that off and no more mystery broadcasting MACs (gevonden op internet).

Helaas is het nog wel dat de spectrumanalyse niet vaak ververst wordt, ook niet met de knop “opnieuw laden”, hierdoor heb ik dus geen inzicht of aanpassingen effect hebben.

Download de app wifiman op je telefoon, geheel kosteloos en dan kan je real time analyses doen.

Het modem doet het volgens mij eens per 24u.

Bedoel je deze?

Die vraagt wel veel toestemming.

Dat klopt, hij kan ook een hoop uitmeten en daarvoor sensoren gebruiken. 

Helaas heeft de Apple versie de scanfunctie niet, dus dit is voor mij geen oplossing. Ook andere apps voor iPhone hebben dit niet, zal ws niet mogen van Apple.

Helaas, het spook is er weer.

Reageer