Skip to main content

Ik wil graag weten of er al duidelijkheid is over het uitrollen van de firmware update van de box 12.

Ik lees verschillende die hem al hebben, zelfs al met meerdere wifi versterkers.

Versterkers of andere KPN hardware heb ik er niet aan hangen maar de update blijft uit.

Kan iemand mij uitleggen of vertellen waar ik de update handmatig kan downloaden/ installeren of wanneer ik een update kan verwachten als ik niets doe?

Ik heb regelmatig uitvallend internet terwijl ik bij eerdere abonnementen nooit last heb gehad( zowel KPN als XS4All).

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Marcel

Hoi ​@Macman299, die software wordt in batches uitgerold. Alleen de Box 12’en die geen Wifi versterkers hebben, of SuperWifi2 punten worden bijgewerkt op dit moment. Als het een Box 12 is in combinatie met een SuperWifi1 of Experia Wifi kan de update nog niet. De hoeveelheid Wifi versterkers is niet relevant daarvoor, het gaat puur om het type.

Als je geen Wifi versterkers hebt zal je de update op een gegeven moment krijgen, wanneer is niet te zeggen. Dat kunnen wij niet zien.

Het uitvallend internet kan ook door iets anders veroorzaakt worden, het hoeft niet per se met de modemsoftware te maken te hebben. Daarvoor kan je het beste een terugbelafspraak maken via onze website., een collega kan de verbinding dan samen met jou bekijken en kijken wat er speelt.

Welke versie van de firmware staat er nu op jouw V12?

​@wjb ik heb softwareversie SGEJ1000060E

​@wjb ik heb softwareversie SGEJ1000060E

Helaas heeft die versie van de firmware nog niet de mogelijkheid om updates van de firmware handmatig te starten.

Persoonlijk vind ik het ronduit belachelijk dat de uitrol van de nieuwe firmware van de V12 zo tergend langzaam gaat. We zijn volgens mij sinds de start van de uitrol nu al ruim anderhalf jaar verder en het kan toch niet waar zijn dat het zoveel tijd zou moeten kosten.

Eens, het lijkt wel of men drukker is met steeds een nieuwer modem uit te leveren die dan weer niet klaar is voor de massa ipv de reeds uitgeleverde modems beter te ondersteunen.

Ik heb achter het modem een eigen netwerk van Deco xe75 hangen maar er is nog net te weinig bekend, althans wat ik kan vinden, om het Deco systeem als router te gaan gebruiken zodat de V12 er tussenuit kan.

Als er iemand is die me daar stapsgewijs doorheen kan leiden mag je ook reageren.

Ook in de ondersteuning van eigen hardware vind ik de provider heel erg  beschermend tov eigen hardware…..

Misschien van het weekend maar eens proberen of ik het aan de gang kan krijgen.

Ik heb achter het modem een eigen netwerk van Deco xe75 hangen maar er is nog net te weinig bekend, althans wat ik kan vinden, om het Deco systeem als router te gaan gebruiken zodat de V12 er tussenuit kan.

Als er iemand is die me daar stapsgewijs doorheen kan leiden mag je ook reageren.

Ook in de ondersteuning van eigen hardware vind ik de provider heel erg  beschermend tov eigen hardware…..

Misschien van het weekend maar eens proberen of ik het aan de gang kan krijgen.

Lees dan eerst het openingsbericht even van het onderstaande topic.

Als je ook TV van KPN hebt dan is de spoeling van geschikte routers nog best dun.

Reageer