Zoekende voor een modem alternatief voor de Experiabox 10v, zonder wifi (RF) transmitter. Voor kabel internet, vaste telefonie, en 2 interactieve tv. Aanbod op de markt is nihil.
Looking for a modem alternative to the Experiabox 10v, without wifi (RF) transmitter.
For cable, landline telephone, and 2 interactive television sets. Choices on the market are almost nonexistant.
Motorola MB7621 (a standard cable modem with no Wi-Fi functionality).
DOCSIS Cable Modems (non-Wi-Fi versions)
ARRIS SURFboard SB6183 (no Wi-Fi or RF transmitter)
Nokia G-010G-P (fiber optic modem without Wi-Fi)
Modems (no-wifi).
Bladzijde 1 / 4
Hallo @RalfSchooneveld , je kunt ook gewoon de wifi uitzetten.
Waarom wil je dat?
Vroeger werden de modems standaard zonder wifi geleverd door de providers, als je dan wifi wilde, moest je er zelf een wifi router bij kopen.
Hallo @RalfSchooneveld , je kunt ook gewoon de wifi uitzetten.
Waarom wil je dat?
Vroeger werden de modems standaard zonder wifi geleverd door de providers, als je dan wifi wilde, moest je er zelf een wifi router bij kopen.
Electrohypersensitiviteit (EHS). Wifi uitzetten via software is niet genoeg meer. Bij geen keuze ben ik genoodzaak om er zelf eén te ontwikkelen voor mij en de EHS gemeenschap. KPN technici hebben nog niet gereageerd voor een aangepaste v10 model.
Hi @RalfSchooneveld, de wifi kun je inderdaad op het modem uitzetten doormiddel van een knop aan de zijkant.
Verder heb ik wel eens klanten gezien die een anti straling hoes over het modem deden. Of dit echt effect heeft geen idee maar meer kun je ook niet echt doen lijkt me. Vanuit KPN verwacht ik persoonlijk ook geen nieuw of aangepast modem. Zoiets zal maar weinig gebruikt worden en er is vrije modem keuze.
Waarom is wifi uitzetten niet genoeg? Als je het uit zet is het... uit. Dat betekent 0 signaal.
Een router zonder wifi ga je in consumenten apparaten niet vinden lijkt me.
Begin maar met ontwikkelen @RalfSchooneveld. Veel succes!
@RalfSchooneveld Misschien een Faraday kooi zelfs bouwen? Met MDF platten en alufolie kan je binnen 15min een kooi op maat maken. Of koop een kant en klaar metal kast (geldkast b.v) en boor paar gaatjes voor stroom- en LAN-kabels.
.
Er wordt toch gevraagd om een modem dan is er deze zyxel eventueel met een switch.
Een modem heeft in principe geen wifi.
Maar de topic starter noemt twee kabelmodems die werken niet op een kpn lijn. De Nokia is een ont voor glasvezel.
Mischien moet er eerst duidelijk worden voor welk soort netwerk.
De DiW 7020 is dan ook niks ook bluetooth is problematisch voor EHS.
.
Er wordt toch gevraagd om een modem dan is er deze zyxel eventueel met een switch.
Een modem heeft in principe geen wifi.
Maar de topic starter noemt twee kabelmodems die werken niet op een kpn lijn. De Nokia is een ont voor glasvezel.
Mischien moet er eerst duidelijk worden voor welk soort netwerk.
De DiW 7020 is dan ook niks ook bluetooth is problematisch voor EHS.
En mobieltjes, afstandsbedieningen en magnetrons e d dus ook niet. @
Men moet ook niet overdrijven, wie zit nou de hele dag op 0,5m afstand van een TV+ontvanger of 1m afstand van een WIFI AP?
Waarom is wifi uitzetten niet genoeg? Als je het uit zet is het... uit. Dat betekent 0 signaal.
I.vm. huisregels geen direct/inhoudelijk commentaar. Mijn brief omtrent de situatie ligt op het KPN kantoor. Ik houd het bij EHS en zoekend naar een modem zonder wifi.
Tot zover lukt het mij niet een experiabox v10 van KPN te krijgen om een non-wifi versie te bouwen. Ik zit, in de clinch, zoals u dat zou zeggen met de Wifi radar (ieee symposium 2005), en WBAN 802.15.6, nu dat glasvezel overal wordt gepushed. Een issue die KPN makkelijk had op kunnen oplossen door een experiabox v10 (non-wifi) te hebben begin 2023.
Een issue die KPN makkelijk had op kunnen oplossen door een experiabox v10 (non-wifi) te hebben begin 2023.
Als je de ontwikkelingskosten betaald voor een batch (zeg maar 1000 modems zonder wifi, zoveel behoefte zie ik niet) maak ik zelfs een voor jou, de productiekosten en transportkosten vanuit Azië neem ik op mijn rekening
Een issue die KPN makkelijk had op kunnen oplossen door een experiabox v10 (non-wifi) te hebben begin 2023.
Als je de ontwikkelingskosten betaald voor een batch (zeg maar 1000 modems zonder wifi, zoveel behoefte zie ik niet) maak ik zelfs een voor jou, de productiekosten en transportkosten vanuit Azië neem ik op mijn rekening
I.v.m huisregels kan ik geen persoonlijke informatie delen met u. Of commerciele promoties doen.
U mag mij via naam uiteraard opzoeken via google en een voorstel doen, indien het u lukt. Maar, ik werk al samen met een electronical engineer en ontwikkel zelf ook producten (niet modem/internet gerelateerd), en theoretisch is een enkele prototype geen issue.
Op advies van een KPN medewerker stel ik hier mijn vraag om te verifieren voor de zekerheid dat er niets op de markt is. Dit aangezien direct contact met KPN technici onmogelijk blijkt.
Uiteraard dank ik u voor uw aanbod en input.
Tja. Een modem heeft nooit wifi. Maar om je apparaten aan te kunnen sluiten is ook een router nodig. Die heb ik zonder wifi nog niet gevonden.
Voor DSL (koper) wordt modem en router in één apparaat gecombineerd. En wordt dan stomweg modem genoemd, wat dus eigenlijk niet juist is. Maar modem/router.
Je quote me, maar daar ga je verder inhoudelijk totaal niet op in. Wifi uit is: geen signaal. Dan kan je er ook geen last van hebben.
Woon je in een flat of rijtjeshuis heb je ook nog 4 tot meer wifi netwerken van buren. Die het voor jouw niet uit gaan zetten.
Verder nog: DAB+, Digitenne, FM, DECT van buren, P2000, C2000,…
Je ontkomt er niet aan.
Zelf heb ik last van het pulserende stand-by van dect. Die heb ik daarom op eco+ staan. Dan geeft ie geen signaal tijdens stand-by.
Tja. Een modem heeft nooit wifi. Maar om je apparaten aan te kunnen sluiten is ook een router nodig. Die heb ik zonder wifi nog niet gevonden.
Voor DSL (koper) wordt modem en router in één apparaat gecombineerd. En wordt dan stomweg modem genoemd, wat dus eigenlijk niet juist is. Maar modem/router.
Je quote me, maar daar ga je verder inhoudelijk totaal niet op in. Wifi uit is: geen signaal. Dan kan je er ook geen last van hebben.
Woon je in een flat of rijtjeshuis heb je ook nog 4 tot meer wifi netwerken van buren. Die het voor jouw niet uit gaan zetten.
Verder nog: DAB+, Digitenne, FM, DECT van buren, P2000, C2000,…
Je ontkomt er niet aan.
Zelf heb ik last van het pulserende stand-by van dect. Die heb ik daarom op eco+ staan. Dan geeft ie geen signaal tijdens stand-by.
Ik heb een aantal dingen met u te delen, maar i.v.m huisregels (commerciele promotie) mag dat niet.
U heeft gelijk, en in een bis suite (rijtjes huis achtig) situatie zit ik ook. Ik heb dit jaar een RF systeem ontwikkeld (prototype) die gelijk staat aan de Narda NBM-900, maar dan voor een fractie voor de kosten. Daarmee kan ik nog beter straling opzoeken (0.4 - 80Ghz). Zelf heb ik ervoor gekozen om alles vol te hangen met minimaal 0.8mm aluminum platen. Andre plekken nog dikker; en alles geaard naar aarde (Faraday oplossing).
Gelukkig is het bij mij beperkt tot de stand-by van dect en tot 1½ meter van de basis. Die van de bovenburen heb ik geen last van.
Van wifi, mobiel, 4G, 5G etcetera geen last.
Van wifi krijgt een vlieg op het modem naar mijn mening nog geen hoofdpijn. Dat is zo'n extreem laag vermogen. Maar als je alles wilt uitsluiten laat je dat ook weg. Als je wifi uitzet is die transmitter gewoon uit. Dan is er ook niks te meten.
Gelukkig is het bij mij beperkt tot de stand-by van dect en tot 1½ meter van de basis. Die van de bovenburen heb ik geen last van.
Van wifi, mobiel, 4G, 5G etcetera geen last.
Van wifi krijgt een vlieg op het modem naar mijn mening nog geen hoofdpijn. Dat is zo'n extreem laag vermogen.
Bij wifi krijg ik zelf wel hoofdpijn als ik te dichtbij de wifi transmitter zit. Laatste keer dat KPN bij ons in huis was wilde ik een extra wifi router in de kamer van de computer voor de laptop. Hij zette het ding neer, gekoppeld aan de vorige KPN experiabox ARV7519 PSTN (minder dan 100Mb/sec), ik kreeg acuut hoofdpijn. Niet genomen.
In 2018/2019 kreeg ik veel hartkachten bij mijn vorige (Robin mobile 4G / 4G+ (in weze 5G netwerk). 2019 alles draadloos uit huis verwijderd. Leven is veel beter. Verschillende klachten zijn minder. Belangrijkste het misselijkheid en overgeven.
Ik kan daar verder meer over vertellen, maar is niet relevant m.b.t de orginele vraag. Of de topic. Graag wil ik dat ook verder niet.
Kort gezegd, voor het klant gemak leveren nagenoeg alle internet providers gecombineerde apparaten. Er hoeft ook helemaal niets te worden ontwikkeld modems bestaan al sinds het begin van het internet. Net zo goed dat er routers zijn zonder wifi, hoewel een switch mogelijk ook zal voldoen.
Dsl modems hebben geen wifi, alleen is het aanbod pure modems klein omdat de producenten daar blijkbaar geen markt in zien. En specifiek Nederland is helemaal een kleine markt tel daarbij op dat de vrije modemkeuze er nog betrekkelijk kort is en de meeste klanten blijkbaar liever voor gecombineerde aparaten kiezen zullen de fabrikanten niet veel producten op de markt zetten die niet veel opleveren.
Is dat door de afdeling neurologie vastgesteld, dat het aan de wifi ligt, dus medisch onderbouwd? @RalfSchooneveld
Alleen volstaat zoiets niet. Die Zyxel is echt puur en alleen een modem, geen router. Je moet dus nog steeds een router vinden die geschikt is om alle diensten te draaien die geen ingebouwde wifi bevat. Het is opzich allemaal prima mogelijk, bijvoorbeeld door zelf een VoIP-gateway aan te sluiten, maar IPTV van KPN blijft vaak de moeilijkste factor om goed werkend te krijgen. In ieder geval op het oude TV-platform, misschien is dat nu met TV+ wel makkelijker maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee.
Is dat door de afdeling neurologie vastgesteld, dat het aan de wifi ligt, dus medisch onderbouwd? @RalfSchooneveld
Ik kom hier voor de vraag omtrent modem, niet om mijn hele verhaal te doen. Maar om beleefd te blijven. Ik heb alleen ECG bewijs, geen EEG. Al had ik geen bewijs omtrent mijzelf, dan is er nog minstens 400 medische studies peer reviewed. Naast een hele groep andere die ik in het buitenland en binnen and ken. U krijgt deze link van mij. https://bioinitiative.org/rf-color-charts/ Verder wil ik niet meer op dit soort vragen in gaan. Ik heb maar x aantal uren in de dag. Dit is een grote topic apart. Wellicht kunt u mij volgen op social media, soms vind ik en post ik er iets over.
Kort gezegd, voor het klant gemak leveren nagenoeg alle internet providers gecombineerde apparaten. Er hoeft ook helemaal niets te worden ontwikkeld modems bestaan al sinds het begin van het internet. Net zo goed dat er routers zijn zonder wifi, hoewel een switch mogelijk ook zal voldoen.
Dsl modems hebben geen wifi, alleen is het aanbod pure modems klein omdat de producenten daar blijkbaar geen markt in zien. En specifiek Nederland is helemaal een kleine markt tel daarbij op dat de vrije modemkeuze er nog betrekkelijk kort is en de meeste klanten blijkbaar liever voor gecombineerde aparaten kiezen zullen de fabrikanten niet veel producten op de markt zetten die niet veel opleveren.
Alleen volstaat zoiets niet. Die Zyxel is echt puur en alleen een modem, geen router. Je moet dus nog steeds een router vinden die geschikt is om alle diensten te draaien die geen ingebouwde wifi bevat. Het is opzich allemaal prima mogelijk, bijvoorbeeld door zelf een VoIP-gateway aan te sluiten, maar IPTV van KPN blijft vaak de moeilijkste factor om goed werkend te krijgen. In ieder geval op het oude TV-platform, misschien is dat nu met TV+ wel makkelijker maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee.
Ik weet nog niet wat KPN komt doen, maar vanuit gaande dat de WLAN gebruikt wordt op de modem mbt fiber optics. Maar wat ik nodig heb, als ik denk vanuit een klein gezin. WLAN, 4x ethernet, 1 of 2x phone. (DLS verdwijnt wellicht). En zonder wifi RF transmitter. Is niet op de markt. Er is ruimte voor verbetering. Het is een kleine niche groep, dat is duidelijk.
Ikzelf zit nog met de vraag of eventueel direct fiber optics uit de grond direct in een custom modem met fiber optics input dan ook mogelijk is. Dan is de FTP en NTP die KPN nu overal installeert ook weer overbodig. Afgezien van het feit dat fiber optics Catagorie 1 Iaser gevaar is voor de ogen.
Maar hoe is het nu dan? Ik neem aan dat je de wifi van de v10 uit hebt. Dat deel is dan stroomloos. Dan kún je er gewoon geen last van hebben. Want dan is er ook geen RF van wifi.
Ik zie dat er door de topicstarter @RalfSchooneveld moeilijk wordt nagedacht. Je kan gewoon wifi uitzetten, en klaar. Er is dan geen signaal meer.
Heb je er dan nog last van, dan zullen het je buren zijn. Misschien is het dan geen slecht idee of je wanden te voorzien van aluminiumfolie.
Ik weet nog niet wat KPN komt doen, maar vanuit gaande dat de WLAN gebruikt wordt op de modem mbt fiber optics. Maar wat ik nodig heb, als ik denk vanuit een klein gezin. WLAN, 4x ethernet, 1 of 2x phone. (DLS verdwijnt wellicht). En zonder wifi RF transmitter. Is niet op de markt. Er is ruimte voor verbetering. Het is een kleine niche groep, dat is duidelijk.
Als alles-in-1 apparaat is zoiets inderdaad niet op de markt voor zover ik weet, er zijn echter genoeg mogelijkheden om het wel te kunnen doen, bijvoorbeeld met een losse VoIP-gateway en een router die overweg kan met interactieve tv. Met Edgerouter is dit bijvoorbeeld mogelijk. @wjb gebruikt deze opstelling en kan er misschien meer over vertellen. Vraag is alleen wel of je dan op DSL of op glasvezel zit, met DSL heb je namelijk wel een modem zoals bijvoorbeeld eerder benoemde Zyxel nodig.
Je zegt wel dat je WLAN nodig hebt maar dan zonder Wifi RF transmitter. Ben benieuwd hoe je dat voor je ziet aangezien de meeste apparatuur enkel wifi-protocollen ondersteund.
Ikzelf zit nog met de vraag of eventueel direct fiber optics uit de grond direct in een custom modem met fiber optics input dan ook mogelijk is. Dan is de FTP en NTP die KPN nu overal installeert ook weer overbodig. Afgezien van het feit dat fiber optics Catagorie 1 Iaser gevaar is voor de ogen.
FTU zal altijd nodig blijven, die vezel moet immers ergens in afgewerkt worden om een aansluitpunt te maken. Het NT is inderdaad niet perse nodig en vervangbaar voor eigen apparatuur, het type technologie bepaald hoe makkelijk dit verkrijgbaar is. Met de NT die KPN plaatst is echter niets mis en direct op glasvezel aansluiten zal geen merkbaar verschil maken qua performance.
Heb je er dan nog last van, dan zullen het je buren zijn. Misschien is het dan geen slecht idee of je wanden te voorzien van aluminiumfolie.
TS heeft al eerder aangegeven de woning beplaat te hebben met 0.8mm aluminium welke geaard is.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.