Skip to main content

Afgelopen week, waarschijnlijk rond 13 november heeft er kennelijk een update plaatsgevonden van onze Experiabox V10. Sindsdien hebben voortdurend  uitval van TV en internet. We hebben alles al geprobeerd. De stroom aan en uitzetten, zoals de melding die in beeld verschijnt aangeeft, helpt niet. Modem resetten helpt niet. Op dit moment vallen TV en internet om de paar minuten uit. 

Hebben meer mensen dit probleem en wat kan er tegen gedaan worden.

Afgelopen week, waarschijnlijk rond 13 november heeft er kennelijk een update plaatsgevonden van onze Experiabox V10. Sindsdien hebben voortdurend  uitval van TV en internet. We hebben alles al geprobeerd. De stroom aan en uitzetten, zoals de melding die in beeld verschijnt aangeeft, helpt niet. Modem resetten helpt niet. Op dit moment vallen TV en internet om de paar minuten uit. 

Hebben meer mensen dit probleem en wat kan er tegen gedaan worden.

Hoi ​@Sander7705, welkom terug! Dit is niet gedrag dat ik herken als gevolg van een update. Ik heb het vermoeden dat de update en een meer algemeen probleem met jouw aansluiting elkaar gekruist hebben. De Community is niet een ideale plek voor dit soort problemen. Dus ik ga je een paar tips geven, en een doorverwijzing.

Kijk naar de lampjes.

Op het moment dat dingen uitvallen, kijk hoe de lampjes branden op je V10. Blijven lampjes groen, dan zit het probleem ergens bij jou in huis. En dat kan dan de V10 zelf zijn, maar ook iets wat daarna komt. 

Zie je oranje of rode dingen, dan is er van buitenaf iets mis. Als je glasvezel hebt, kijk dan vervolgens naar de lampjes op dat kastje. Zie je daar groen, dan is het waarschijnlijk dat het probleem tussen dat kastje en de V10 zit. Check dan kabels en dergelijke. Ook kan het helpen om je glasvezelkastje even 2 minuten stroomloos te maken.

Zie je daar ook rood, of helpen voorgaande stappen niet, neem dan contact met ons op. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je direct of op een later moment dat jou uitkomt. 

Dus het is maar toeval dat deze storingen optreden sinds de update? Net als dat het zeker toeval is dat dit hele forum volstaat met vergelijkbare meldingen sinds diezelfde update? 

Ik wist niet eens dat er een update was geweest totdat ik op m'n werk een email kreeg van KPN. Vervolgens kwam ik thuis en kreeg van mijn gezin te horen dat de TV en het internet voortdurend uitvielen. Ja, totaal geen causaal verband natuurlijk?

En uw tips over al die lampjes? Die hebben we ook al direct allemaal geprobeerd. Feit blijft dat we nog steeds storingen hebben, voornamelijk in de avond. 

Ik ga zeker niet ontkennen dat er problemen kunnen ontstaan na de update. Maar gebaseerd op de omschrijving uit jouw startbericht is jouw ervaring niet iets dat ik herken als een gevolg van de update. Maar, ook als het wel een gevolg van de update is, dan is het alsnog zo dat er wel een volledige troubleshoot nodig is. Om andere dingen uit te sluiten. En dat begint met lampjes, en dingen herstarten, eventueel resetten.

Als dat niet helpt, dan ben je het beste af bij een collega die je één op één kan helpen. Vandaar de verwijzing naar onze belafspraak optie. Vooral als de verstoring nu nog steeds voorkomen. De collega kan dan alle overige dingen met jou controleren, en van daaruit vervolgstappen ondernemen. 

Bij mij exact hetzelfde probleem. Voor de update, prima bereik, ten minste voor mij voldoende, na de update zie ik continue mijn streepjes van de wifi verdwijnen. Dat betekent dat pagina’s op mijn tablet niet laden of blijven hangen. Reuze irritant. Bedankt voor de update KPN.

Reageer