Skip to main content

Gaat weer lekker.

Ben je even op vakantie, kan je de KPN weer bellen.

Modem thuis plat na een update die zo laat is aangekondigd dat ik er niets meer mee kon doen

Alarm systeem en home automation plat.

Bedankt weer!

Voor nu al meer als een uur in de wacht.

Dat was officieel nog het enige deel van kpn dat probleemloos werkte. 

Hoe ga ik dat modem vanaf 900 km afstand resetten?

De dame heeft me ook al meer als een uur in de wacht. Is dit "als ik ze maar lang genoeg laat wachten hangen ze vanzelf op"?

Met veel moeite krijg ik een nieuw modem... Morgenavond een update

Hierbij al een update,

Postnl is al geweest bij het afhaalpunt,

Er zat geen modem voor mij bij.
Oude (defecte?) v10 modem is klaar voor verzenden in een doos.

KPN zou vandaag terug bellen over een tijdelijk Mifi modem, heb (nog) niets vernomen.

Status is dat er dus geen KPN internet meer is op locatie.

Momenteel met KPN aan de lijn. Mevrouw kan niets, wil niets en geeft aan dat door een vertraging bij PostNL de aflevering van het modem morgen wordt.

voor nu is de status: 

Modem zit conform instructie KPN ingepakt in een dicht getapete doos met daar op: KPN, Antwoordnummer 10119, 2400 VB Alphen aan den Rijn, en is afgegeven bij het PostNL punt.

Er is dus geen verbinding meer.

Na meer als een uur hetzelfde riedeltje ​​​aangehoord te hebben dat mevrouw niets kon, niet kon escalleren, niet kon zien of er in een winkel met avondopening een modem klaar ligt  of waarom er over het mifi modem niet terug gebeld is zo als afgesproken heb ik er zelf maar een eind aan gemaakt.

KPN WANNEER KUNNEN WE EEN OPLOSSING VERWACHTEN DIE ZONDER PROBLEMEN GAAT WERKEN?

MODEM OMWISSELEN VOOR HETZELFDE TYPE HEEFT GEEN ZIN VOOR ISSUES DIE IN DE FIRMWARE ZITTEN.

STUUR EEN ALTERNATIEF AF DIE WEL WERKT VOOR EEN LIJN MET PAIR BONDING ALS DE  FRITZ-BOX 7583

Zorg die laatste week dat we nog van KPN afhankelijk zijn voor een oplossing​​​​

Vervangende modem is ontvangen en aangesloten met (hele) oude firmware en werkt.

nu hopen dat deze NIET bij wordt gewerkt

Beste ​@Francoix de V10 die je nu ontvangen hebt gaat binnen afzienbare tijd ook een firmware-update ontvangen, daar is niet aan te ontkomen.

Beste ​@Francoix de V10 die je nu ontvangen hebt gaat binnen afzienbare tijd ook een firmware-update ontvangen, daar is niet aan te ontkomen.

Dat snap ik, maar daarmee zullen de problemen weer terug zijn. 

Dat snap ik, maar daarmee zullen de problemen weer terug zijn. 

Dat hoeft niet, er zijn vele abonnees die de nieuwe firmware hebben ontvangen en waarbij dat probleemloos lijkt te zijn verlopen. Het aantal meldingen op het forum is in iedergeval laag.

Daarbij komt dat een volgende upgrade direct naar firmware versie V10.C.24.12.11 zal zijn en daarin zouden de problemen met IPv6 verholpen moeten zijn.

Ik weet zeker dat deze problemen terug komen. dat bij vele abonnees er geen problemen zijn is omdat ze het modem stand-alone gebruiken , enkel wat internetten op poort 80/443 of routers hebben die niet weg vallen 

IPv6 problemen heb ik niet gehad overigens, hij heeft keurig ipv6 afgegeven aan de clients die wel werkten. dus dat die problemen opgelost zijn… leuk maar het zijn voornamelijk DHCP/DNS gerelateerde issues.

Ik weet zeker dat deze problemen terug komen. dat bij vele abonnees er geen problemen zijn is omdat ze het modem stand-alone gebruiken , enkel wat internetten op poort 80/443 of routers hebben die niet weg vallen 

Waarschijnlijk ga je het niet meer meemaken omdat je over een paar dagen naar een andere provider gaat maar het zou heel goed kunnen dat jouw huidige V10 probleemloos blijft werken na de firmware upgrade.

IPv6 problemen heb ik niet gehad overigens, hij heeft keurig ipv6 afgegeven aan de clients die wel werkten. dus dat die problemen opgelost zijn… leuk maar het zijn voornamelijk DHCP/DNS gerelateerde issues.

IPv6 cliënts werden ten onrechte vaak via het gastnetwerk gerouteerd met alle gevolgen van dien.

Waarschijnlijk ga je het niet meer meemaken omdat je over een paar dagen naar een andere provider gaat maar het zou heel goed kunnen dat jouw huidige V10 probleemloos blijft werken na de firmware upgrade.

ik ga het niet forceren

IPv6 cliënts werden ten onrechte vaak via het gastnetwerk gerouteerd met alle gevolgen van dien.

Hier niet, gaat keurig met pass trough door de router naar het kpn modem

Reageer