Even inloggen en firewall op standaard zetten.
Beste @vanderVecht KPN heeft de beveiligingsinstellingen voor uitgaande mail, SMTP, aangescherpt.
Vooral de instellingen voor de uitgaande mail moeten aangepast worden, zie onderstaand:
https://www.kpn.com/service/ugs/geen-e-mail-ontvangen-of-versturen
Succes.
Beste JanD.
Dank voor je reactie.
KPN annonceert een modem update zonder de gebruikers te melden waar die instellingen staan en hoe je ze kan aanpassen. De meeste gebruikers zullen die wetenschap niet hebben.
Alleen het modem resetten helpt natuurlijk niet.
Welke argeloze gebruiker heeft nu kennis van SMTP,IMAP, Poort, SSL of TLS. ?
Ik heb vanuit mijn Informatica achtergrond (20 jaar geleden) en wat zoeken inderdaad de instellingen kunnen vinden en wijzigen. Bij mij waren de codering voor de poort en de security anders.
Probleem opgelost , slechte beurt voor KNP!
Hi @vanderVecht, dankjewel voor je bericht hier.
Bij de meeste klanten stonden de instellingen al goed, toch kan het nooit kwaad om dit te benoemen. Dankjewel dus voor het aangeven, hier leren wij ook van. Ook fijn om te lezen dat het gelukt is met de hulp van de community, dankjewel JanD!
Bij de meeste ????? Niet bij iedereen dus!
Dan zou het toch handig geweest zijn om hierover een waarschuwing met een link naar de juiste instellingen in de mail te zetten? Dat had me weer ruim 2 uur ergernis en zoeken waarom ik niet kon verzenden gescheeld!