Skip to main content
Antwoord

Twee modems aansluiten voor beter internet

• September 12, 2025
  • 11 reacties
  • 198 keer bekeken

Is het mogelijk 2 modems te plaatsen om zodoende een sterker/ internet te krijgen

Beste antwoord door DaveA

Het helpt vaak om voor smart home apparaten zoals slimme deurbellen een apart 2.4 Ghz netwerk aan te maken. Aangezien je wifi netwerk bestaat uit TP link apparatuur zul je dit extra netwerk in hun app moeten kunnen aanmaken. Je zou eens kunnen proberen of dit helpt. De wifi op de plek van het apparaat moet natuurlijk ook goed zijn.  

11 reacties

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • September 12, 2025

Nee, een tweede modem gebruiken om sterker internet te krijgen kan niet. 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 12, 2025

Je bedoeld dat je WiFi niet sterk genoeg is. Een 2de modem gaat niet lukken. Wel een extra WiFi versterker  

• September 12, 2025

Als het goed is heb je geen 2 modems. Want iedere klant krijgt maar 1 modem. Deze krijgt de klant in bruikleen en moet bij opzeggen teruggestuurd worden.

• Helper
  • September 12, 2025

Je kan eventueel een 2e router/modem bekabeld achter je kpn box plaatsen mits je deze als accesspoint instelt. Dan krijg je een extra wifi toegangspunt welke je een eigen naam of zelfs dezelfde naam als je box kunt geven. Je hebt het meeste effect als je het accesspoint en de box niet te dicht bij elkaar zet.

• September 12, 2025

Je kan eventueel een 2e router/modem bekabeld achter je kpn box plaatsen mits je deze als accesspoint instelt. 

Dat moet dan geen router van KPN zijn. Want die kan je niet als accespoint instellen. 

• Helper
  • September 12, 2025

Klopt. Als het goed is kun j́e ook geen 2 kpn routers in je bezit hebben.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 13, 2025

Dank voor jullie berichten.

Ik heb een slechte wifi vandaar mijn vraag.

Heb inmiddels 5 wifi versterkers van kpn gehad.

Nu door een bedrijf deze weg laten halen en TP versterkers laten plaatsen die waren beter volgens hun.

Al 3 deurbellen verder ,noem ze maar op ring/google/eufy op dit moment

Maar nog steeds gaat mijn deurbel of line.

Vandaar ik denk een 2e modem. Dat wordt hem dus niet.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

@Fiets66 Dat is niet fijn! SuperWifi punten van KPN zijn prima dingen die dit probleem kunnen verhelpen, maar:

• Bekabeld aansluiten is en blijft beste
  • Tactisch plaatsen is vereist: sommige muren houden meer tegen dan andere. Tegelijkertijd wil je ook weer niet teveel punten plaatsen want dat werkt averechts. 

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • September 13, 2025

Het helpt vaak om voor smart home apparaten zoals slimme deurbellen een apart 2.4 Ghz netwerk aan te maken. Aangezien je wifi netwerk bestaat uit TP link apparatuur zul je dit extra netwerk in hun app moeten kunnen aanmaken. Je zou eens kunnen proberen of dit helpt. De wifi op de plek van het apparaat moet natuurlijk ook goed zijn.  

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 13, 2025

Bedankt voor je info Dave.

Ik zal dit doorgeven aan de pc winkel die het geinstalleerd hebben 

Zelf ben ik een digibeet snap daar toch niks van

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Fiets66, welkom op de community. Een tweede router is inderdaad geen goede optie, maar er zijn al een aantal andere goede suggesties geboden. Ik denk dat de winkel die je hierbij geholpen heeft daarmee verder kan en de deurbel aan de praat kan krijgen (en houden).